Aprilstoppers 2, zeker geen 1 aprilgrapje!

He meiden,

Helaas onze vakantie zit er echt bijna op, maandag moeten we weer gaan werken. Van de ene kant is dat altijd wel weer fijn, lekker bezig zijn en weer in een normaal ritme komen. Maar van de andere kant heb ik er nog helemaal geen zin in! We hebben zo'n fijne, relaxte en gezellige vakantie gehad, dat gevoel wil ik gewoon nog langer vast houden!!
Dinsdag weer naar de gyn. Begin alweer een beetje zenuwachtig te worden als ik er aan denk. Ben benieuwd of hij al wat meer weet over het eventuele ivf traject.

Even een vraagje aan jullie: Tegen wie zouden jullie vertellen dat je in de mm zit?? Ik heb het natuurlijk mijn ouders en zussen en ook schoonouders en schoonzus verteld. Op het werk zal ik het tegen mijn chef en naaste collega moeten vertellen. Kan immers niet smoesjes blijven verzinnen voor als ik naar het ziekenhuis moet. Maar als vrienden of famillie nu vragen hoe het met de kinderen zit (je weet wel van die lekker tactische vragen waar je eerst wel om kon lachen maar nu dus absoluut niet meer!)? Wat zeg je dan? Ik ben nogal een open boek, maar twijfel een beetje of je hier ook open over moet zijn? Wat denken jullie??

Ikke: Ok, nu begrijp ik het! Heel goed van je dat je het je vriendin al verteld hebt. Zeker met dat sporten, slim over nagedacht!!! He leuk, ga je lekker shoppen! En, ga je al zwangerschapskleding kopen of vindt je het daar nog wat te vroeg voor? Eh joh, leuk idee van die kopjes! Die moet ik onthouden!!! Ben benieuwd naar de reacties. En leeftijd doet er toch niet toe, je bent er klaar voor of niet. Ik ben 29 en wij zijn al 11 jaar samen, wonen 6 jaar in een groot huis met genoeg ruimte voor kinderen en zijn al 3 jaar getrouwd. Nou je moest eens weten hoevaak wij de vraag krijgen of het niet eens tijd wordt voor kinderen! Eerder vond ik dat geen probleem, kon ik daar wel mee lachen. maar nu, met de mm en zo, vindt ik het toch wat moeilijker. Zeker omdat wij in onze vriendengroep als stel al het langste bij elkaar zijn en ook bijna het langste getrouwd en wij nu ongeveer als enigste van de getrouwde stellen nog geen kinderen hebben, tja dan gaan mensen toch vragen stellen......

Summeke: Wat fijn meid dat alles ok was bij de gyn. En maandag weer terug voor de volgende echo. Tja, het vraagt wat van je meid. Dat staat mij dadelijk ook allemaal te wachten denk ik! Maar we doen het voor een goed doel he!!! Wel heel fijn he, dat je je zo goed voelt bij het ziekenhuis waar je bent. Dat alles zo goed in de gaten wordt gehouden. je wordt echt begeleid en dat geeft gewoon een heel vertrouwd gevoel! Voor jou is het natuurlijk ook allemaal nieuw en spannend dan is het gewoon fijn als je je prettig voelt bij zo iets, toch!! Hoe is het met de opvliegers?? Anders maandag meteen even aankaarten en vragen naar een (homeopatisch) middeltje ertegen, dat helpt echt!!! oh ja, en veel plezier en succes met klussen he

Marina: nou, gelukkig hebben de rd's dan toch doorgezet! dat werd wel tijd niet!!! En nu vol goede moed op naar de volgende ronde! Laten we hopen dat christian dan niet weg is op HET moment!! Dat zou wel heel erg balen zijn. Wat voor uitvinding heeft hij gedaan dat hij daarvoor naar Amerika mag??? Je maakt me erg nieuwsgierig!

Lentekriebels: Dus je wilt zeggen dat je hele menstruatie alleen maar dat beetje is?? Dat is idd wel heel weinig. Zou het niet kunnen zijn dat je nu even een kleine doorbraakboelding hebt en je eigenlijk gewoon zwanger bent? Dat hoor je wel vaker, dat je toch wat bloed verliest de eerste keer maar dat dat veel minder is dan anders, dat dat "oud bloed" is als het ware? Ik wil je geen hoop geven hoor, maar het is wel raar toch? He meid, lekker vakantie! Geniet ervan en je weet vakantie betekend relaxen en ontspannen en dat zijn de beste ingrediënten om aan te tellen. Dus ik duim extra hard voor je meid!!! Ga je nog weg? Waar gaat de reis dan heen??

Zo, ga nog lekker genieten van de laatste 1,5 dag vakantie! HOe is het eigenlijk met onze zwangeren?? Jullie laten maar weinig van je horen hoor!! hahahaha grapje, ik kan me voorstellen dat jullie allemaal druk bezig zijn en als je je niet helemaal lekekr voelt heb je ook geen zin om achter de pc te gaan zitten! Dus meiden, doe het rustig aan en denk aan jezelf!!

Liefs Ellen.

@EllenAn

Hier een zwangere die niet heel vaak meer een berichtje post (vakantie geweest en erg druk)
Nu moet ik zeggen dat ik laatst een heel verhaal heb getypt en echt niemand reageerde erop... Dus toen was ik het even zat.

Het gaat in ieder geval goed, ben maandag 10 weken. Krijg donderdag weer een echo om de exacte termijn te bepalen. Ben erg blij voorbij de 8 weken te zijn en dat het niet mis is gegaan.

Verder een leuke vakantie gehad en nu alleen morgen nog vrij en dan weer vanaf maandag aan de arbeid... Mijn werk is leuk, maar het wordt juist volgende week beter weer en das wel een beetje balen.

Ik heb trouwens meerdere mensen nu verteld van mijn zwangerschap en iedereen was erg positief (leukere reacties als bij de eerste zwangerschap)

Hopelijk zijn jullie allemaal ook snel zwanger en ik blijf wel meelezen en af en toe reageren hoor. Wel iets minder want ik zit nu bij 4 forumonderdelen hier mee te lezen en schrijven.

groetjes Maris

********************** ************************** ********************** *****************
********************** ************************** ********************** *****************

*strompelt door het huis .... beetje erg laat geworden gisteren*

gisteren een feestje... vriend ging eerder naar huis (was niet zo lekker) maar ik bleef en reed met mijn zusje mee...4 uur thuis...aangeschoten..:)

dus ik lig de hele dag al op bed lekker tv te kijken en weg te doezelen.

@ellenan
De opvliegers gaan goed...heb ze heel af en toe en niet zo erg meer dat ik het gevoel krijg dat me hoofd rood wordt zeg maar....

@mariska1980
Kan me voorstellen als je op 4 topics zit je niet zoveel schrijft hoor .... het is ook niet makkelijk om op iedereen te reageren...vooral omdat we met zovelen zijn. Kan me voorstellen dat het niet leuk is geen reactie te krijgen .... daarom zeg ik ook vaak dat ik het wel gelezen heb.... maar ik heb niet altijd de rust en de tijd om op iedereen te reageren....en verwacht ook niet van anderen dat ze altijd op mij reageren....
Leuk dat je positieve reacties heb gehad op je zwangerschap (kan me bijna niet voorstellen waarom mensen negatieve zouden geven) Fijn dat de 8 weken nu voorbij zijn!
Maandag dus weer werken? balen he als de vakantie weer om is....ik heb nog een paar weken en begin dan met mijn neiuwe baan.

@ikke
Wat leuk die mokken met de opa en oma tekst erop!! ben erg benieuwd hoe ze zullen reageren!

@lentekriebel
geniet van je vakantie!!! lekker relaxen!

Dag dames,

Vandaag bij de Ikea geweest, wat was het druk het leek wel voor niks. We hebben een nieuw servies gekocht, en nog wat andere rommeltjes voor als de nieuwe meubels komen. Moest wel even lachen met dat servies, mijn man vond het niet echt nodig, terwijl er toch wel al een paar borden aan het slijten waren. Dus gaf ik hem de keuze of nu een servies van de ikea, of dat andere servies wat ik heel erg mooi vond. Nou die keuze was snel gemaakt, dat andere servies is zo gigantisch duur daar betaalde je per bord 12 euro, haha je had mijn man dat servies moeten zien inladen, toen werd hij wel snel.

Vannochtend nog steeds een dikke positieve ovutest en een temp van 36.4 dus niet super hoog en ook niet laag. Ik heb wel last van minder zicht, ik had dat bij onze Rick ook dat ik wat waziger zag (wist toen nog niet dat ik zwanger was) ben toen ook bij de opticien geweest en inderdaad uit de meting scheelde dat best veel. Verder ben ik erg moe, terwijl ik s'nachts toch redelijk goed slaap.

@EllenAn: Wij krijgen ook best veel vragen van vrienden en kennissen, wanneer komt de tweede, het is zelf zo erg dat zodra ik binnenkom ze eerst naar mijn buik kijken en dan pas naar mijn gezicht. Die kennis van mij die nu een tweeling heeft dmv ivf, was ook al een paar jaar getrouwd, zij hebben het tegen niemand verteld ook niet tegen famillie. Wij hoorden het allemaal pas achteraf. Het is wat jou en je partner  gevoel zegt, sommige mannen vinden het niet prettig om het tegen andere mensen  te zeggen,  dit is niet rottig bedoelt maar sommige mannen worden dan gekrenkt in hun mannelijkheid. En om tegen iedereen te gaan vertellen waardoor het komt of hoe het komt, is ook geen leuk onderwerp op verjaardagen of feestjes. Het voordeel is wel dat ze dan met je kunnen meeleven, en ernaar vragen zodat je er toch over kunt praten. Wij hebben zelf leuke overburen (en best veel andere kennissen)  die ook in de mm zitten voor kinderen, proberen al 5 jaar kinderen te krijgen dmv ivf, maar de kans dat het bij hun lukt is zeer klein (minimaal). Zij praat er met iedereen over terwijl ik vaak aan hem merk dat hij zich dan een beetje terugtrekt en erg stil wordt.

Groetjes Nicole

goedemorgen ... gaaaaaaap :)

Me neefje heeft bij me geslapen vannacht ... zijn ouders waren naar jantje smit gisteravond. Hij heeft heel zoet doorgeslapen en zit nu gezellig te brabbelen tegen me vanuit zijn wipper....ga zo ff kijken of ie weer mee naar bed gaat :)

nicoleg:
Ik vind het ook heerlijk om rond te lopeni n de ikea!! Kan er echt de hele dag lekker rondkijken .... wij moeten binnenkort ook weer voor opbergrekken voor de berging....
wanneer komen je nieuwe meubels??

Hoi Summeke,

Als het goed is komen ze mijn 3 kasten mijn eettafel en stoelen as zaterdag brengen, de rest kwam ongeveer 4 weken later. Gelukkig hebben we geen last van kleurverschil omdat de meubels van Teak zijn. Als ik ze heb zal ik ze wel eens op de website van mijn zoontje zetten, moet daar nog steeds bijwerken heb al een tijdje niks gedaan aan zijn website. Ben ook veelste druk met wii-en de laatste tijd is voor manlief ook wel gezellig.

Groetjes Nicole

Dag Dames,

Ik heb vandaag nog niet kunnen controleren of ik een positieve ovu test heb, heb iedere keer te weinig urine. Moet de hele tijd van die kleine plasjes doen. Ik had wel een temp van 36.5, ik ga deze cyclus nog maar door op mijn oude methode, en als ik deze ronde niet zwanger ben dan ga ik de volgende cylus tempraturen zoals het echt moet. Ik heb allemaal een beetje buikpijn, het lijkt wel of de rd's er aan komen zo voelt het.

Groetjes Nicole

Terug
Bovenaan