Aprilstoppers 2, zeker geen 1 aprilgrapje!

Dag dames,

@Summeke, ik denk toch dat de kans groot is dat je zwanger bent, je voelt je anders dan anders. Ik voelde me in mijn vorige cylus echt zwanger ik was erg onrustig en  misselijk, gespannen borsten enz. en toch niet zwanger. Nu ben ik rustig en had me erbij neergelegd dat het nog wel langer kon duren, niet echt zwangerschapstekenen gehad behalve slecht zicht (maar dat kon ook door de vermoeidheid komen) en toch ben ik nu hartstikke zwanger.

@Marina, hartstikke vervelend dat hij in een dipje zit, je kunt proberen hem zoveel mogelijk te ondersteunen maar niet ten koste van jezelf. Probeer met hem te praten maar ook niet teveel, het moet niet zo worden dat de sfeer daardoor negatief wordt.
geef hem ook de kans om het allemaal te verwerken, jij hebt vervelende dingen meegemaakt maar hij ook, hie ziet dat jij last van je whiplash hebt en daardoor geen baan meer hebt. Misschien is hij wel erg bang dat als jullie een kindje krijgen dat jij het lichaamelijk niet aankan. Dit is allemaal niet vervelend bedoeld maar het kan zijn dat hij zich ontzettend veel zorgen maakt en gewoon bang is voor de toekomst.

@EllenAn,    ik moet dadelijk om 3 uur naar de vk, om een verwijsbrief te halen voor een termijnecho. De vk wil dit graag, om te weten hoever dat ik ben, ik heb dat met onze Rick ook gehad.  

Groetjes Nicole

@nicoleg
 hoewel misschien de kans groter is dan afgelopen maanden.... wil ik daar op dit moment nog niet aan hoor nicoleg. Pure zelfbescherming. Als ik hardop (ik schrijf het wel en denk het wel) tegen mezelf zeg..mmm misschein ben ik wel zwanger...dan ben ik zo bang voor een teleurstelling!   ik wacht 12 september wel af....dat is volgende week vrijdag. (hoewel ik al aan het smokkelen ben want gerekend kan moet ik ongeveer om 9 september al ongesteld worden...wilde niet op het wachtbankje terecht komen hihih) als ik dan nog niet ongesteld ben zal ik zateradg een test doen. Zondag nacht gaan we op vakantie...zodat we dan de hele vakantie nog hebben om erover na te denken of we het gelijk zullen vertellen ja of nee....ben ik wel ongesteld....dan word de vakantie onze klusweek!! dus dat moet goed komen hahhaha

Ik denk dat ieder wel weet hoe het werkt....je hoort graag van anderen dat de mogelijkheid groot is dat je zwanger zou kunnen zijn..hoe harder anderen dat zeggen hoe harder jij zegt dat het vast niet zo is om teleurstelling te voorkomen...maar ondertussen hoop je net zo hard mee in gedachten :D

Hey meiden,

heb met mezelf afgesproken dat ik hem nog een dagje geef om er zelf over te beginnen en anders begin ik er morgen over maar ik zeg het hem wel hoor vanavond, zo van ik begrijp dat je je niet zo prettig voelt maar ik wil wel dat je er met me over praat, je kunt er even over denken maar ik wil dat we hier binnenkort over praten, zoiets, vanavond is hij sporten dus eten we pas rond 8 uur en dan wil hij nog een kozijn schilderen, ja allemaal smoesjes om er niet over te praten dus maar ik denk dat het hem stiekum ook wel hoog zit dat we twee miskramen hebben gehad, ik bedoel daar is hij helemaal machteloos mee he, mij overkomt het en hij ja hij was altijd op zijn werk en ik dan heel stoer zeggen dat hij daar maar blijft omdat hij er toch niks aan kan doen, dat zeg ik dus niet meer. Ik maak me ook wel zorgen of het nu dat goed gaat maar ja ik wil toch een kindje, en Nicole ik weet het een baby maakt mijn whiplash niet beter maar er zijn hulpmiddelen zoals zo'n stoeltje in het badje of van die kussentjes heb je daar geloof ik voor en het gaat me de afgelopen dagen beter dan de afgelopen twee jaar dus die spuiten hebben resultaat gehad en om mijn kinderwens nu op te geven omdat iemand mij heeft aangereden dat vind ik te ver gaan. Zo dit komt er niet zo aardig uit, maar ik wil maar zeggen ik weet wat je bedoelt maar ik denk en hoop nog steeds dat het goed komt en ja ik zal momenteel niet met zo'n buikdraagzak kunnen lopen ofzo maar misschien over een jaar wel?

Nou Summeke, jij maakt het dus spannend! Wanneer ga je op vakantie?

zo ben even uitgeput, tijd voor de administratie (lees rekeningen enz)

summeke: Zo zie je maar weer, we begrijpen elkaar maar al te goed! En tuurlijk is het fijn dat je hier je ei kwijt kan. dat moet je ook zeker blijven doen! en hopen, maar niet zeggen, tja dat komt mij ook heel bekend in de oren! ik had trouwens al gedacht dat je eigenlijk nod de 9e zou zijn. je zei in het begin van de week namelijk dat je vorige week dinsdag je ei hebt gehad, maar ik wilde me er niet mee bemoeien. kan helemaal begrijpen dat je een paar reserve dagen hebt ingelast!
He, en wat zijn die mannen van ons toch goud waard he!

Nicole: zo snel al naar de vk! succes he! hopelijk hebben jullie snel de echo!

Marina: goede aanpak meid! zit er idd niet te veel bovenop, maar praat er wel over! Geef hem eerst de kans om er zelf over te beginnen. als ik je verhaal zo lees zou het heel goed kunnen zijn dat hij zich misschien buitengesloten voelt door jou. Dat bedoel ik niet lullig hoor meid, maar je schrijft dat met je miskramen hij niet hoefde te komen. Dat zou ik bij mijn man niet hoeven te doen. Hij zegt bijvoorbeeld tegen mij: zal ik disndag mee gaan naar het ziekenhuis want je krijgt dan toch te horen of het een cyste is of niet (met andere woorden: de afspraak is belangrijker dan de vorige 2 toen je puur en alleen de echo kreeg). Ik zeg: nee, dat hoeft niet hoor (omdat ik dat belastend voor hem vindt, moet hij ook weer vrij vragen en zo) hij zegt: Ja, maar als jij dat wilt dan is dat geen probleem hoor. Ik zeg: dat begrijp ik, maar dat hoeft niet hoor. Hij zegt: maar ik wil dat wel doen voro jou. Ik zeg: dan zou ik dat wel fijn vinden als je mee gaat. Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat hij er op dat moment voor mij wil zijn en erbij betrokken wil zijn en gewoon mee wil. Volgens mij is het mannen eigen om niet gewoon te zeggen: ik ga dinsdag mee! Nee, ze vragen het eerst aan ons, maar wij denken dan dat ze dat alleen maar zeggen omdat "het eigenlijk zo hoort" en dat ze het eigenlijk alleen maar lastig vinden. Maar dat is dus niet zo! Snap je een beetje wat ik bedoel? Vertel tegen christian wat het allemaal met jou doet en hoe hij je daarin kan steunen of hoe hij dat al doet. Het is voor die mannen van ons toch al zo lastig dat ze "hulpeloos" moeten toekijken hoe wij alles moeten "verdragen" Snap je??

Liefs Ellen.

Dag dames,

Vanmiddag even de verwijskaart gehaald bij de vk, over 3 weken  heb ik de eerste afspraak. Woensdag 17 september krijg ik een termijnecho, (zijn dan 3 jaar getrouwd) onze verloskundige doet daar nooit moeilijk over, zij zegt liever 1 echo teveel als 1 te weinig. Ik heb veel aan hun gehad tijdens mijn vorige zwangerschap, ik had toen namelijk al met 20 wekken bekkeninstabiliteit.

@Marina: ik snap best dat je je kinderwens niet gaat opgeven omdat iemand jou heeft aangereden. Maar ik heb van dichtbij gezien hoe  zwaar het is om een wiphlash te hebben en kinderen te hebben. Mijn oom  heeft  15 jaar  geleden een ongeluk gehad en daarbij een wiphlash  gekregen, hij stond net op het punt om met zijn werk te promoveren maar in plaats  van een betere baan is hij volledig thuis komen te zitten. Ze hadden toen twee kleine kinderen die inmiddels al 19 en 21 zijn, zij moesten het ineens met een  heel stuk minder inkomen doen omdat hij zijn baan kwijt was. Zij hebben net als jij  ook een rechtszaak aangespannen en pas twee jaar geleden  hebben ze daar geld van gekregen natuurlijk was dat meteen best veel geld, maar al die andere jaren hebben ze het met een uitkering moeten doen. (zijn vrouw heeft reuma dus kon daardoor niet werken). Nu zoveel jaren later gaat het redelijk, hij is nog  vaak moe en heeft vaak last van hoofdpijn, hij moet ook iedere middag een paar uur slapen.  Ze hebben nu twee studerende kinderen, de een als kinderarts en  de ander zit op het KMA (of zo iets). En dat bedoel ik dus met de toekomst, misschien denkt Christian daar erg  over en maakt hij zich daar zorgen over. Jij kunt hem daar  voor geruststellen  om hem te vertellen wat voor een mogelijkheden er allemaal zijn zoals zo'n stoeltje in het badje of van die kussentjes zoals je in je berichtje schreef. Dat bedoel ik er eigenlijk mee, dat je Christian moet gerustellen dat het goed komt, mannen zijn vaak  heel erg onzeker ook al laten ze dat niet merken.

Groetjes Nicole

Hey meiden,

Summeke, je maakt het steeds spannender, dalijk gaan we echt allemaal meteen op het zwangerenbankje!

Ik heb een beetje met Christian gesproken maar hij zegt dat hij niet weet waar het aan ligt, ik heb ook stiekem op zijn geschiedenis op de comp gekeken en daar staan wat dingen over zijn zus en zijn overleden opa, ik weet het ook niet, gister hebben we nog House gekeken dat vond hij wel leuk en daarna wou hij alleen zijn (in de garage) ik weet het niet, nog gevraagd of hij meer van zijn zus beneden wilde hebben en dat weet ie nog niet, ik wacht het nog maar even af maar ik voel me gewoon zo machteloos, zucht geduld, dat hij niet hoefde te komen toen met die miskramen heb ik ook gezegd omdat hij al zijn vrije dagen al opmaakt voor het ziekenhuis en de advocaat en ja eerlijk gezegd wist ik ook niet hoe dat allemaal ging en ik weet de volgende keer wil ik wel dat hij komt maar je weet hoe dat gaat dan heb je net ruzie gehad 's avonds, hij gaat 's ochtends weg en dan kun je hem niet bereiken als je die miskraam hebt en dan dacht ik van ja als hij dan eindelijk om vier uur belt dan hoeft het niet meer, ik was inmiddels zo boos en verdrietig maar ja dat is geweest he.

Zo he ik wist niet dat het nog zo hoog zat bij me, waar dit forum al niet goed voor is , ovu test nog negatief, ei schiet op!

Ellenan, als je dinsdag de echo krijgt kunnen ze dan ook al zien of je zwanger bent? De gyn zei bij mij namelijk als je niet zwanger bent is je baarmoeder een streep en als je zwanger bent word ie bol. Nu ja ben gewoon benieuwd.

Nicole, bedankt voor wat je zei van je oom, het heeft me wel even aan het denken gezet, eind sept moeten we naar de advocaat maar dinsdag komt er al iemand praten en ik zal hem eens vragen hoe lang hij denkt dat het duurt, om hier nu vijftien jaar mee bezig te zijn, wel het heeft me aan het denken gezet.

hoop dat alles goed gaat met de zwangeren en zwanger wordenden!

Terug
Bovenaan