APRILSTOPPERS 3!!!! De laatste loodjes.....

goedemorgen vroege vogels :)

@marina
Ik ga vandaag langs mijn oma en een vriendin en Den-Haag.....morgen huis schoonmaken, kapper, inpakken en langs mijn schoonmoeder die geopereerd is. Zondag naar mijn ouders want die brengen ons naar schiphol om 3 uur snachts!! 5 uur vliegen en dan 2 weken helemaal niks doen!!!!!

@nicoleg
spannend dat je je ouders gaan vertellen...hoop dat je niet zo'n moeder hebt als ik hahaha...mijn zusje had het verteld toen ze 4 weken was en iedereen de opdracht gegeven het pas openbaar te maken als ze 3 mnd was...wat had me moeder gedaan....veel familieleden het al verteld maar erbij gezegd dat ze na 3 mnd pas een kaartje mochten sturen hahhahah..

@ellenan
ow spannend hoor...ik hoop dat je zwanger bent!!! zit dan wel alleen op het MM bankje..maar dan zijn er meer glitters om te strooien hihiihi

nou ik wordt zo opgehaald door mijn zusje en neefje...(we gaan met zijn allen naar mijn oma en vriendin)....vriendlief is werken en is zo blij dat hij na vandaag ook vakantie heeft!!! de laatste keer dat hij vakantie had was vorig jaar mei!

fijne dag allemaal!!

Hier weer ff ons lijsjte

NOD

Mariska0808                        5e ronde            1e kindje                 NOD 16 sept
Bloesem                                   5e ronde           1e kindje                 NOD  25 sept
Marina                                          4e ronde           1e kindje                  NOD 21 sept, testen 27 sept
MM NOD:
Summeke                                 6e ronde           1e kindje                NOD  10 okt         2e ronde clomid
--> tot 15 sept clomid slikken .... op vakantie en dan afwachten tot nod
Ellenan                                           5e ronde          1e kindje               NOD  15 sept
--> afwachten tot NOD, spannend!!!! Kom maar op met die glitters!

Wachtbankje

(de schijnzwangeren onder ons)    

ZWANGER!!!!!!!!
Mijnschatje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 15 februari
Tijgetje 2e ronde 1e kindje UITGETELD OP 20 februari
Amber 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 21 februari, 1e echo 15-7, 2e echo 5-8
Misspiggy78 2e ronde 2e kindje   UITGETELD OP 2 maart, 1e echo 20-8
Noompje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 11 maart
Mariska1980 3e ronde 2e kindje UITGETELD OP  23 maart 1e echo 7-8, 2e echo 28-8
Meisjeb 4e ronde 2e kindje UITGETELD OP 10 april
Juli2003   3e ronde  2e kindje  UITGETELD OP 10 april
Ikke44 3e ronde 1e kindje UITGETELD OP 16 april, 1e echo 18-9
Wensjertr 6e ronde 1e kindje UITGETELD OP ??
Lentekriebel    5de ronde 1e kindje  UITGETELD OP 03 mei, 1e echo 11-9, 2de echo 02-10
B_m   4e ronde  e kindje    UITGETELD OP 13 mei 2009, 1ste echo 20-10
Nicoleg    4e ronde  2e kindje    UITGETELD OP 13 mei 2009, 1e echo 17-9

Summeke geniet van je vakantie he (voor ik het vergeet)

Lentekriebels, we hebben altijd gezegd als er iets mis is abortus maar moet zeggen dat ik er na de miskramen anders over denk. Mijn vriendin legde het zo uit bij de nekplooimeting krijg je een uitslag als er is 1 op de 10000 kans dat er iets mis is, ja dat je dan net die ene bent lijkt me toeval maar je krijgt natuurlijk wel een echo dus je kunt hem/haar weer even zien misschien zou ik het daarom juist wel doen en wat we dan met die uitslag zullen doen??? weet ik niet

Ellenan, in deventer gestudeerd??? daar hebben we 2 jaar gewoond! toeval! Wel leuk zo'n cursus bloemschikken, waar is dat, en wanneer en hoeveel kost dat?? Ben heel nieuwsgierig!

zo ga nu weer mijn plan is beneden alles af te stoffen maar dan moet ik daar wel eerst heen natuurlijk!

o ja lentekriebel, mijn vriendin zei ook dat onder iets mis is wordt verstaan, extra vingertje (kunnen ze eraf halen) of zoiets in ieder geval ook kleine dingen die best verholpen kunnen worden maar ja je hebt die info natuurlijk al van de verloskundige, gewoon doen wat jij prettig vind!

Zo, daar zijn we weer. Na een emotionele week heb ik besloten om toch weer aan het werk te gaan. Ik heb gelukkig een heleboel hele fijne collega's en ik heb met een aantal mensen hele goede gesprekken gehad. Dat lucht toch altijd wel weer op. Met mijn leidinggevende kom ik er voorlopig toch niet uit. Dan wordt het waarschijnlijk een groot kat en muisspel en daar heb ik echt geen zin in. Ik heb het dus voorlopig even geparkeerd en ga gewoon verder met al het werk dat er nog ligt.
Vandaag voor mij weer de eerste dag van het weekend. Zo mooi als het weer gisteren was, zo vervelend is het vandaag. Het miezert hier al de hele dag en dat betekent weinig kans om vanmiddag even lekker te gaan wandelen of te gaan fietsen.
Mijn misselijkheid is gelukkig bijna helemaal over. Het mag ook wel, maandag alweer 16 weken, bijna op de helft. Het gaat zo ontzettend snel. Het scheelt natuurlijk dat ik er al eentje rond heb huppelen, die me de hele dag vermaakt. Buikje groeit gestaag en afentoe voel ik het al bewegen. Met name als ik 's avonds rustig op de bank of in bed lig, dan voel ik iets ronddraaien in mijn buik. Volgens de echoscopiste echt nog net mogelijk, maar het zijn toch zeker mijn darmen niet. Waar ik verder ook veel last van hebt, zijn gevoelige borsten. Ik stond gister onder de douche en zelfs de straal deed al zeer. Bij Max had ik hier helemaal geen last van, ik kon ook geen borstvoeding geven. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Verder heb ik vandaag ook maar even een lijstje gemaakt met alles wat er nog moet gebeuren in huis en dat is veel. Nu hopen dat ik manlief volgend weekend zover krijg om mee naar een nieuwe slaapkamer voor Max te gaan kijken.

@meisjeb: wat een ongelooflijk verdrietig nieuws! Natuurlijk weet je gevoelsmatig dat het waarschijnlijk niet goed is geweest, maar het zit wel in je buik. Ik hoop voor je dat het heel snel af gaat komen en dat je niet gecurreteerd hoeft te worden. Heel veel succes de komende tijd!

@lentekriebeltjes: Gerookte paling! Het is maar wat je lekker vindt. Raar he, dat je daar zo'n zin in kan hebben. Ik heb het nu eigenlijk alleen met brood en kaas. Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, moest ik wel haring en gerookte zalm eten. En nu, moet ik niks van vis hebben. Bah! Fijn om te horen dat je een goede echo had. Het blijft toch altijd een beetje spannend. En dat kloppende hartje is zo mooi om te zien. Heb je het ook mogen horen? Dat vond ik zelf nog specialer! En wat betreft de nekplooimeting, wij hebben er nu wel voor gekozen om het te laten doen. Bij mijn eerste zwangerschap hebben we het niet gedaan en nu dacht ik: waarom eigenlijk niet. Ik vond het wel spannend, maar alles zag er goed uit. En het geeft absoluut geen zekerheid, want het is maar een kansberekening. Het speelt bij ons wel mee dat wij bij mijn eerste zwangerschap met 20-weken nog een vruchtwaterpunctie hebben moeten laten doen omdat er dus aan een chromosomenafwijking werd gedacht. Gelukkig was alles goed, maar het heeft ons heel veel stress opgeleverd. Omdat ik nu weet dat de nekplooimeting een goede uitslag heeft voor ons, hoop ik dat ik iets ontspannener in deze zwangerschap kan staan. Het is een moeilijke keuze die je moet maken en je moet het alleen doen als je er allebei achter staat. Veel succes met beslissen!

@marinax:je hoort het inderdaad vrij vaak dat vrouwen tijdens de zwangerschap geen last van migraine hebben. Hopelijk is dat bij jou ook zo. Ik zelf heb juist nu meer last van hoofdpijn dan voordat ik zwanger was. Mijn nek is gewoon mijn zwakke plek en zodra ik last heb van stress of het wordt warm weer, dan schiet bij mij alles vast en dat betekent automatisch hoofdpijn. Ik probeer zelf nu geen pijnstillers te nemen, ook al mag paracetamol wel. Ik probeer het te verminderen met een warm bad, veel slaap en op zijn tijd een goede massage door manlief.

@nicoleg: dan moet je veel last hebben van hoofdpijn als je diazepam slikt. Ik werk zelf in het speciaal onderwijs en wij hebben best een aantal lln. die dit slikken omdat ze epilepsie hebben. Jammer van je concert en van je meet&greet!!! Balen hoor!

@ellenan: zoals je hierboven al wel gelezen zult hebben, ga ik volgende week toch weer aan de slag. Ik heb me wel voorgenomen om bij het eerste incident voor onbepaalde tijd de ziektewet in te gaan. Ook heb ik al een brief van de ARBO-arts gehad waarop ik duidelijk ingevuld heb dat ik ziek ben geweest vanwege een conflict met leidinggevende en dat ik misschien wel problemenen verwacht bij het hervatten van het werk. Verder is er bij mij op school niet echt een vertrouwenspersoon, dat is niet gebruikelijk in het onderwijs. We zullen het allemaal wel zien. Hoe gaat het verder met jou? Kun je je nog een beetje inhouden om te gaan testen? Ik ben zoals gewoonlijk weer erg benieuwd.

@bm: heel herkenbaar, al die klachtjes. Maar geloof me, het wordt echt minder. Dat kun je je nu misschien nog niet voorstellen, maar over een aantal weken komt dat wel. Ze zeggen dat rond de 16 weken het minder wordt en dat is bij mij nu ook. 's Ochtends nog wel even kokhalzen (lekker detail), maar de rest van de dag eigenlijk niet meer. Wel eet ik overdag heel weinig, omdat ik geen honger heb. Maar 's avonds ben ik net een bouwvakker, het lijkt wel of ik de schade dan in moet halen. Vreselijk! Gelukkig kan ik me redelijk inhouden en beperk ik me tot brood met kaas, yoghurt of fruit. Maar ja, de kilo's vliegen er toch wel aan.....Hopelijk heb je wel lekker kunnen genieten van je pizza!

@mariska0808: wat leuk om weer iets van je te horen! En wat vervelend van je schoonouders.   Ook mijn schoonouders hebben een tijdje geleden in een crisis gezeten. Ik kan me dus voorstellen hoe je je voelt en hoe vervelend het voor je man moet zijn. Hopelijk is de rust inmiddels weer een beetje terug gekeerd. Ik   zie dat binnenkort je NOD is. Veel succes met afwachten!

@noompje80: leuk dat jij ook weer iets van je laat horen! En wat knap van je dochtertje! Pas maar op, want vanaf nu kun je er achteraan rennen. Max had het idee dat omdat hij kon lopen hij ook de hele wereld aankon. Hij wilde spontaan niet meer eten, niet meer slapen en niet meer luisteren. Gelukkig gaat het inmiddels weer beter, maar pfff.......Fijn dat je goede echo's hebt gehad en een goede nekplooimeting. Wij hebben de nekplooi ook laten doen en ik heb niks gehoord van de vk, dus dan zal het allemaal wel goed zijn. Voor ons ook een hele geruststelling en nu kunnen we op naar de 20-weken echo. Ik weet nog niet wanneer ik hem heb, moet de 23-09 naar de vk en krijg dan weer een verwijsbrief mee. Ik hoop dat ik hem voor de herfstvakantie mag laten maken, dan kan ik met een gerust hart de vakantie inluiden.

@nicoleg: hopelijk voel je je inmiddels weer wat beter! Geniet van je vakantie volgende week en veel plezier met het brengen van het goede nieuws. Ben benieuwd naar de reacties.

@summeke: geniet van je vakantie! Wil je een klein beetje goed weer deze kant opsturen? Van al die regen word ik ook niet echt vrolijk.

Volgens mij heb ik (bijna) iedereen nu weer gehad. Wij gaan van het weekend ook niet veel doen. Vanavond gaat de kleine uit logeren en gaan we met vrienden naar de film. Nou eigenlijk, gaan de vrouwen naar de film en de mannen duiken de kroeg in. Hopelijk val ik niet in slaap, de film begint pas om 21.10 en dan lig ik normaal al in bed.
En voor degenen die het nog willen weten: ik kom ook uit het zuiden des lands, uit een dorp in de buurt van Den Bosch. Om het nog specifieker te maken, er staat een groot roze kasteel! Weet je het nu nog niet, google maar even!

Iedereen een heel fijn weekend en doe het allemaal lekker rustig aan. !

He meiden

Meisjeb: wat ontzettend klote zeg. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Hoop dat je het een plekje kan geven. Goede beslissing dat je nu een time-out neemt.
Extra genieten van je zoontje is belangrijk.

Lentekriebels: Fijn dat je een goede echo hebt gehad, heerlijk om te zien he!!Zo'n mooi kloppend hartje. Ga lekker genieten meid.
Tja een keus maken moet je echt zelf doen samen met je vriend. Denk er goed over na, vooral als blijkt dat de kans op een chromosoomafwijking hoog ligt, wat ga je dan doen!!! Wij hebben het beide keren wel gedaan, maar hadden voordien al een keus gemaakt.

Ellenan: SPANNEND SPANNEND ik ga heel hard voor je duimen.
Hoop zo dat je zondag een mooie positieve test in handen hebt.

Misspiggy: Wat gaat het snel he!!!die zwangerschap.......ben er van overtuigd dat het komt omdat je er al een heb rondlopen. Je staat er niet iedere minuut van de dag bij stil dat je zwanger bent.
Dus jij begint ook al lekker te groeien!! En dat gerommel in je buik te voelen, heerlijk he. Geniet er maar van.
Nog eventjes een paar weekjes wachten en dan mogen we weer even gluren in de buik naar ons wondertje.
Wil je trouwens weten wat het gaat worden.
Wij waren erg in twijfel, maar hebben besloten om het NIET te weten. Ik zou het wel willen maar mijn vriend niet dus ons besluit is dan beide niet weten.
Ben wel ERG nieuwgierig. hahahahhahaha

Nou ga maar eens een beetje rond in het huis, want ik moet het weekend werken dus heb er dan ook geen tijd en zin in.
Ohja ik woon niet in het zuiden des lands, maar in gelderland, om wat concreter te zijn in de achterhoek. Ja ja Wij zijn de SUPER-BOEREN van de achterhoek, nee hoor maar ik woon hier heerlijk!!En dat is belangrijk toch?
Al moet ik wel zeggen, ik ga graag naar het zuiden toe op vakantie. Vind Limburg en Brabant mooie provinties.

Nou meiden iedereen een heel fijn weekend en tot snel.
XXXX

Hoi hoi,

Hier is nog steeds alles rustig. Nog steeds geen teken dat de rd's er aan komen, alhoewel, ik had net met het afvegen een heel klein iniminie bruin sliertje erbij, zou het dan toch niet raak zijn deze maand? aaaaaaah wil er niet aan denken, maar ben er bang voor, zo begint het meestal bij mij.....

Summeke: He, je vriend heeft nu ook lekker vankantie! Heerlijk meid! ga er samen een paar heerlijke en vooral vruchtbare weken van maken!

Marina, ja ik heb in Deventer P&O gestudeerd, erg leuke tijd gehad daar! En die cursus bloemschikken is in de hoofdstraat (de weg van Ell naar Hunsel, in het huis langs de fuus). Het is 1 in de 6 weken van september tot mei-juni en kost 29,-- per keer, inclusief al het materiaal (dus ook de schalen e.d.) Ik weet wel dat ze een wachtlijst heeft voor beginneners, maar als je wilt kan ik haar telefoonnummer wel doorgeven maar misschien weten je schoonouders wel wie ik bedoel. En nog bedankt voor het merk van die kaneelbroodjes, ga ze van de week maar eens meenemen!

MissPiggy, fijn dat je weer aan het werk bent gegaan. Goede instelling van je! Jij laat je er tenminste niet onder zitten. Wel goed dat je bij de arbo al hebt aangegeven wat de reden van de ziekmelding was! He, en wat gaaf dat je je kleine kruimel al voelt bewegen. Dan kunnen ze wel zeggen dat dat nog niet kan, maar jij voelt het toch het beste!

Noompje: Fijn dat het met jou ook goed gaat! En natuurlijk zijn brabant en limburg mooie provincies hahahaha! Maar wij vinden overijssel en Drenthe en zo weer mooie provincies. Volgens mij is het gewoon zo dat waar je niet woont of vaak komt het mooi is!

Nou meiden, wij hebben vanavond lekker een romantisch avondje samen op het programma staan. Lekker filmpje kijken, toastje erbij, kaarsjes aan. Oooh heerlijk en zeker met dit weer!
Tot morgen!

Liefs Ellen.

Terug
Bovenaan