Baby’s geboren februari 2019

Ik heb ook knip gehad. Herstel gaat goed. Ik kan ook wel weer lopen en het huishouden doen. 

De vermoeidheid begint ook hier op te spelen. Ze kwam vannacht elke 3 uur. Wat opzich niet zo erg is. Je bent er alleen 50 min mee bezig: verschonen, fles maken, fles geven, boeren, even rechtop houden en dan weer wegleggen. 

Dus 3x je slaapt verstoord, wat je dan toch wel gaat merken. 

Hier speelt de vermoeidheid ook enorm op. Inmiddels is Do 5 weekjes oud en doordeweeks doe ik altijd de nachten, omdat mijn vriend enorm veel moet rijden overdag en ik wil niet dat hij vermoeid is achter het stuur. In het weekend doen we de voedingen om en om, maar langer dan vier a vijf uur slapen doe ik niet achter elkaar. En doordeweeks is het zelfs 2 a 3 uurtjes slaap... ik ben doodop en dan heb ik nog niet eens een tweede erbij rondlopen. Hoe doen die moeders dat?? Dan heb je echt geen seconde meer tijd voor jezelf. Geloof me, ik geniet echt van onze lieve meid, maar die vermoeidheid is gewoon niet fijn.. 

Hoe zittten jullie qua slaap tijden dan?
Hier komt ie vaak tussen 21:00 en 23:00, dan gaat ie lekker in pyjama, voeden, slaapzakje aan en slapen. Vaak komt ie dan 1x in de nacht. Tussen 1 en 3. 
Mijn man doet dan vaak de luier, ik voeden (bv) en dan liggen we beiden weer met een half uurtje te slapen.
Rond 6u meld hij zich weer, maar dan gaat ook mijn man zn wekker. Dus eigenlijk maar 1x snachts?
Probeer overdag even lekker te slapen zou ik zeggen :)

Heerlijk lijkt mij dat EPF ik kijk er na uit om langer dan 3 uurtjes te slapen.
Mijn dochter is inmiddels 3 weken. We gaan rond 21h samen naar bed. Ik probeer dan ook direct te slapen omdat ik weet dat dit het enige moment is dat ik max 4 uurtjes achter elkaar kan slapen. Rond 1h wordt ze wakker en voed ik haar. Ik geef volledige bv. Vervolgens wordt ze om de 2.30h wakker. Dus rond 3h en dan weer om 5h en vervolgens weer om 8h. Als ik haar voed is het vaak wel slapend misschien dat ze niet genoeg binnenkrijgt en daarom vaker wilt eten.
Ik vraag me ook af hoe moeders dat doen met een tweede en daarnaast met een baan straks maak me nu al zorgen. Nu rust ik gelukkig nog overdag maar straks moet ik weer aan het werk. Nou hopelijk slaapt ze tegen die tijd een beetje door. 

Lastig hè dat voeden de eerste weken. Ik ben ook behoorlijk moe. 'S avonds drinkt ze vaak kleinere beetjes en proberen we haar in slaap te krijgen, meestal lukt dat ergens tussen 10 en 12. (Wakker in bed lukt niet dan gaat ze huilen) Dan komt ze elke 3 uur. Meestal 12-3-6 en dan om half 8 wilt ze niet meer in haar eigen bed en neem ik haar bij mij nog een uurtje in bed. 
In de nacht vaak een uur per voeding bezig, eerst schone luier, dan voeden en dan proberen haar te laten boeren en dat is ellendig want ik weet dat ze last van een boer heeft die vastzit maar hij komt er zo moeilijk uit. Vervolgens nog even wiegen en dan hopen dat ik haar slapend in bed kan krijgen want ja als ze wakker is dan gaat ze huilen. 
Overdag probeer ik daarom vaak ook nog 1 a 2 uurtjes te slapen, al lukt dat niet altijd. En in het weekend helpt mn man wel mee alleen die wordt in de nacht niet wakker, dusja ik ben al wakker dan. Doordeweeks laat ik hem slapen want hij moet tenslotte naar zijn werk overdag.

Afgelopen nacht zelfs 2 uur bezig geweest, ze wou niet slapen, toen maar mijn man wakker gemaakt want ik wist niet meer wat ik moest doen, hij is toen ook nog een uur bezig geweest, en toen sliep ze eindelijk. En wat denk je, en half uur later had ze honger.. nouja kan gebeuren maar best vermoeiend haha

Ow echt? Wat vervelend meiden!
Snap wel dat jullie moe zijn idd! Gelukkig hoeven we verder niks, lekker van t verlof genieten!
Ik ga maar extra genieten dan! Want wat heb ik dan een mazzel zeg! Ik leg hem in bed, hij knort ff wat en dan slaapt ie! Hij zal ook nooit huilen, tenzij krampjes of honger.. BV is ie in 10 minuutjes klaar met drinken, hou hem 10 minuutjes recht op en terug in bed gaat ie. Hij slaapt namelijk altijd al aan het einde van de voeding..
Hopelijk krijgen jullie ook snel een lekker ritme met de kindjes!

Hier ook redelijk vermoeid. Ik doe doordeweeks ook altijd de nacht aangezien mijn vriend gewoon elke dag moet werken.
Ons jongetje is nu 6 weken en komt nog elke 3 uren. Hij heeft een omgedraaid ritme de laatste tijd. Overdag gaat meneer lekker slapen en savonds is hij ineens klaar wakker.
Ik zou hem graag al wat eerder op bedje doen, maar dit lukt nog niet aan gezien hij savonds zo wakker is en vaak dan ook zijn huiluurtje heeft waarbij niks helpt en ik hem niet snel stil krijg.

Terug
Bovenaan