Baby’s geboren februari 2019

Oh dat klinkt zwaar allemaal! Ik heb hier van de kraamverzorgster geleerd om op vaste tijden te voeden en dat hebben we gewoon aangehouden. Elin is nu 5,5 week en krijgt om de 3 uur flesje: 5, 8, 11, 14, 17, 20, 23 uur. De nacht voeding mochten we na een week al overslaan. Mijn man doet die van 5 uur en gaat dan werken. Na de fles van 20u gaan we allemaal meestal richting bed. Fles ritueel duurt ongeveer 45 min (verschonen, flesje, boeren, hik krijgt ze ook vaak, in bedje leggen). Ik doe dan de fles van 23 uur. Zo kunnen we allebei 8u onafgebroken in bed liggen. 
Waar ik nu mee zit is dat ze de 23u fles vaak maar half leegdrinkt met veel pijn en moeite omdat ze in slaap valt. Ik vind het grappig dat iedereen zo stil en donker mogelijk voeding geeft. Bij ons moet je echt alles uit de kast trekken om haar wakker te houden, niks maakt uit, licht aan, voetjes en handjes kriebelen, verschonen. Ze slaapt gewoon door Haha. Dus ben nu aan het denken om haar dan maar te laten slapen en kijken of ze ergens gedurende de nacht zelf nog een keer zich gaat melden. 
Daarnaast ligt ze sinds 2 nachten op haar eigen kamer en nu slapen we allemaal echt 10 keer beter! Elin maakt namelijk echt veel geluid in haar slaap: knorren, kreunen, snurken. Alsof je naast een oude man ligt haha. Maar ze doet het super goed in haar eigen kamertje. Ben zo trots en blij! Ineens worden we wakker van de wekker in plaats van Elin. 

@ongeduldje  wij doen Bente 's avonds in bad of we wassen haar. Hier wordt ze wakker van en ga ik haar daarna voeden. Wij hadden namelijk ook dat ze 's avonds minder dronk. Misschien helpt het ook bij jullie. 

Hier hebben we na 1.5 week een meisje dat na dr fles het uitkrijst. We zijn donderdag bij de kinderverpleegkundige geweest, advies is: voeding indikken want ze denkt verborgen reflux.
Dat had na een dag zeker nog geen resultaat dus hebben de HA gebeld omdat ze zo huilde na de fles. Die heeft medicatie voorgeschreven dat het zuur zou moeten verminderen. 
Wij hebben zelf ervoor gekozen ook meteen over te stappen op Pepti omdat ze direct na jaar eerste fles kunstvoeding in dr gezicht onder de uitslag zat. 

Nu maar even aankijken...

Oh joh wat vervelend zeg!
Wij zijn sinds gisteravond overgestapt op pepti iom het consultatiebureau omdat ze ook vaak ging krijsen tijdens de fles, en toch erg vaak huilde. Ik heb zelf ook koemelkallergie gehad toen ik baby was.
Ze heeft nu wel last van krampjes en scheetjes want ze moet natuurlijk weer wennen aan andere voeding, we kijken dit even 3 dagen aan, mocht het niet verbeteren dan is het geen koemelkallergie en kunnen we weer terug naar de oude voeding.
Wat is dat belachelijk duur hè die pepti

Oh joh wat vervelend zeg!
Wij zijn sinds gisteravond overgestapt op pepti iom het consultatiebureau omdat ze ook vaak ging krijsen tijdens de fles, en toch erg vaak huilde. Ik heb zelf ook koemelkallergie gehad toen ik baby was.
Ze heeft nu wel last van krampjes en scheetjes want ze moet natuurlijk weer wennen aan andere voeding, we kijken dit even 3 dagen aan, mocht het niet verbeteren dan is het geen koemelkallergie en kunnen we weer terug naar de oude voeding.
Wat is dat belachelijk duur hè die pepti

Wat een geluk ongeduldje, jullie meisje maakt al een lange nacht van 23.00 tot 5 uur. Mag ik vragen hoeveel voeding ze per fles krijgt? 
Ik probeer ons meisje tussen 7 & 8 op bed te leggen. Dit lukt helaas niet altijd, als het wel lukt ga ik lekker in bad of duik ik vast m’n bed in voor een paar uurtjes.
Mijn man werkt in de avond/nacht en ik doe de avond/nacht ook alleen. 
Daarna geef ik om 23.00 nog een keer de fles en dan gewoon wanneer de komt. We starten de ochtend dus ook niet op een vast tijdstip, omdat ze nog wisselend komt in de nacht. 
Wij proberen onze dochter wel altijd wakker op bed te leggen. Ik kijk goed naar haar signalen. Soms moppert ze wat, dan laat ik haar gewoon liggen want dan valt ze vaak toch wel in slaap na een tijdje. Mocht ze heel hard gaan huilen dan ga ik haar wel troosten natuurlijk, ik probeer haar dan wel in haar bed te troosten en haal haar we maar zelden uit. 
Onze dochter heeft verborgen reflux en hierdoor hebben we wel wat onrustige dagen/nachten achter de rug. Ze heeft dagen uren aan een stuk gehuild. Gelukkig hebben we een hele fijne huisarts, ze heeft nu maagzuurremmers gekregen en we zien echt verschil. Zo fijn voor haar want het was zo zielig om te zien. 

Ze kreeg 135ml per fles en dat dan 7 keer per dag, maar die van 23u dronk ze vaak maar 70ml op. Nu in overleg met cb sinds vrijdag veranderd: 170ml per fles en dan 5 voedingen op tijden 5, 9, 13, 17, 21u. Dan hebben we dus al een nacht van 8u (min de tijd van het laatste flesje, want die duurt wel langer nu met zoveel voeding). Ze doet het super goed en gisteren meldde zich om 4.30u. Dus ze haalde die 8u al bijna. Nu werden we net wakker van de wekker en ik schrok er gewoon van. We hebben haar gisteren rond 21.45u op bed gelegd en om 5u sliep ze zelfs nog echt vast. Hele nacht niet gehoord. Ging zelfs snel even kijken of ze nog wel ademde haha.
Oh dames dat klinkt allemaal zielig voor jullie baby's en zwaar voor jullie! Al die voedselallergieen en reflux :( hier heeft ons meisje wel last van krampjes maar heb het idee dat het wel al minder aan het worden is. We gebruiken dr browns flessen en infacol. Tussendoor laten we haar altijd even boeren en naderhand ook. Verder helpt druk op haar buikje dus op de buik op je arm leggen, of op de buik dwars over je bovenbenen en dan wiegen. 's Nachts spannen we een opgevouwen deken over haar buikje, anders slaapt ze niet op haar rug. Dat werkt echt goed. 

Wat gaat dat goed zeg ongeduldje, jouw kindje drinkt echt een stuk meer als bij ons. Bij ons drinkt ze 8x en dan meestal 90/100 ml, dus ongeveer elke 3 uur, soms laat ze een uurtje extra ertussen. Ze groeit goed, in 4.5 week 1 kilo en 6cm erbij. Ik zou ook graag minder voedingen willen geven, maar ze krijgt gewoon niet meer drinken op

Terug
Bovenaan