Baby’s geboren februari 2019

Ik heb zelf (toen ik nog BV gaf) ook een kolf gebruikt van Medela. De eerste keer voelde wat onprettig maar daarna geen last meer gehad ervan. Het was even wennen om zo te zeggen. 
Ik was even benieuwd naar de kindjes die KV krijgen; 
Stoppen die uit zichzelf met drinken? Mijn ervaring is namelijk met Eva dat die haar fles dus volledig opdrinkt. Laat vrijwel nooit een bodempje staan. We hebben op advies van het CB al de voeding ingedikt met nutriton (ook vanwege de reflux) en ze doet met gemak 20 minuten over dr fles, dus het is ook geen zuigbehoefte denk ik dan zo. Als de fles leeg is (120+4) dan hoeft ze normaliter ook niet meer. Voor het zuur tegen het terugspugen stoppen we dr dan nog wel een speentje in. 

Overdag laat ze meestal zo tussen de 3 a 4 uur tussen haar voedingen en in de nachten soms 4 en soms een uitschieter van 8 uur. Daar is nog geen pijl op te trekken. Het ritme moet zich nog redelijk vormen om zo te zeggen. Dus ze komt gemiddeld op de 5 a 6 voedingen uit op een dag, ligt er een beetje aan hoe laat ze haar eerste krijgt en hoe ze het de rest van de dag doet. Te veel is het niet maar ik was benieuwd of ze niet al toe zou zijn aan grotere flessen juist omdat ze de flessen helemaal leegdrinkt en vannacht en vanochtend volgens mij daarna nog honger had. 

@lyjam, bij mij stopt ze wel vanzelf met drinken, ik geef ook vaak 120, maar die drinkt ze dus niet altijd op. Bij mij verschillen de tijden nog een beetje, gemiddeld komt ze tussen de 3 en 4 uur. Vannacht hadden we inene een uitschieter van 7 uur en daarna nog een keer 4.5 uur er achteraan. Maar daarna kwam ze dus vanmorgen een paar keer na 2 uur. Eigenlijk nog vrij weinig van te zeggen, maar over het algemeen drinkt ze voldoende, daar gaat het om 

Een baby heeft ongeveer 150ml x aantal kilos baby gewicht nodig aan drinken. Misschien kun je hiermee uitrekenen of ze voldoende drinkt? 
Louise drinkt nooit haar fles leeg. We bieden haar 90+3 aan. Ze drinkt voldoende gedurende de dag. Het consultatiebureau gaf aan dat we wel echt moeten proberen haar de hele fles te laten drinken maar ze stopt gewoon met zuigen na 70-80 ml. Proppen heeft geen zin. 
Ik moet zeggen dat het eigenlijk erg goed gaat. Ik vind deze tijd (nog) niet zo zwaar als ik had verwacht. Het huilmoment tussen 7 en 10 is pittig maar gelukkig niet frustrerend ofzo. Ik hou haar dan gewoon bij mij en probeer haar te troosten. Kreeg als tip van een vriendin om haar gewoon op bed te leggen em laten huilen maar dan breekt mn hart echt en kan ik zo zelf in huilen uitbarsten. Hoe gaan jullie hiermee om? 

Oh nee laten huilen kan ik ook echt niet over mijn hart verkrijgen hoor! Ik hou haar ook gewoon bij me en probeer haar te troosten: veel knuffelen en kijken welke houding ze het fijnst lijkt te vinden. Meestal is dat op haar buik op mijn onderarm, omdat ze tijdens haar huiluurtjes ook het meest last heeft van krampjes. 
Ik zou inderdaad gewoon kijken hoeveel je baby op een dag nodig heeft en dit verdelen over het aantal flessen. Maakt niet uit of je 5,6 of 7 of meer flessen geeft, als ze maar aan die 150xlichaamsgewicht komen. De ene baby kan meer per fles en houdt langer tussen voedingen vol, de ander minder per fles maar vaker. Zolang ze goed groeien komt het vast goed :)

@lyam
Misschien gewoon is een dag meer aanbieden en kijken of ze het opdrinkt? Noé drinkt soms 90, maar soms 120(dit bied ik haar altijd aan) soms drinkt ze 120 gulzig op en wil daarna meer, dan maak ik gewoon nog 30 aan en kijk ik of ze deze nog opdrinkt. Ze hoeven geen honger te lijden hoor. Ze geven zelf aan waar ze behoefte aanhebben. Moet er wel bijzeggen dat Noé overdag netjes rond de 3/4 uur komt maar snachts er soms 7 uur tussen zit. Dus dan drinkt ze smorgens wat meer. 

Hier ook vaak krampjes tussen 5 en 7.. lekker onder etenstijd? 
Het beste helpt dan op zn buikje op mijn borst. Is overigens ook t enige moment dat ie een speen wil.. 
Ach het is te overzien

Haha ja hier ook de huil periode precies rond etenstijd. Wij grappen er al over dat een warme maaltijd echt een luxe is geworden ;) net als tegelijkertijd kunnen eten haha!

Terug
Bovenaan