Hier hebben we te maken met een baby die volgens mij echt oververmoeid en overprikkeld is. De eerste weken sliep ze supergoed overdag, maar nu we de laatste tijd veel uitstapjes hebben gehad (even een terrasje pakken met het mooie weer en veel gewandeld in de wagen) en veel visite (oma en opa komen iedere week en willen per se dat ze wakker is dan, ook al laat ik haar slapen, ze zorgen er dan wel voor dat ze wakker wordt...zucht!! ?) is het hopeloos met het slapen overdag. Ze slaapt amper overdag, soms hazenslaapjes van een half uurtje, maar schrikt dan wakker en gaat keihard krijsen. We proberen nu al een paar dagen (drie dagen) rust en regelmaat erin te krijgen. Dus om de drie a vier uur voeden, schone pamper, even spelen en dan als ze begint te gapen in de slaapzak en naar bedje toe. Maar ja, dan begint het gedonder. Krijsen en vechten tegen de vermoeidheid. We laten haar huilen, soms wel 15 a 20 minuten en dan leggen we even een hand op het hoofdje of doen de speen in haar mond, maar binnen 5 minuten weer één groot drama. En dat echt van sochtends half 9 tot in de avond 9 of 10 uur. En dan valt ze eindelijk in een diepe slaap. Een voordeel dan is dat ze tot 4 a 5 uur slaapt, maar de hele dag een huilend en tegen de vermoeidheid vechtend kind is echt vreselijk. Het is zo zielig om haar zo te zien. Iemand DE TIP? Ze wil niet ingebakerd worden en in de auto of de wandelwagen wordt afgeraden vanwege alle prikkels, dan raakt een baby nog vermoeider.... moet ik het gewoon nog even volhouden en dat rust en regelmaatschema aanhouden, zodat ze vanzelf een keer ophoudt met huilen? Ik weet het eerlijk gezegd echt niet meer! Ze is trouwens pas 6,5 week oud ...