Baby’s geboren februari 2019

Kennen jullie die sprongetjes van oei ik groei ook? En houden jullie dat een beetje in de gaten? Onze dochter moet komende week beginnen aan sprongetje 2. Die duurt 2 weken volgens de oei ik groei app. Ik vroeg me af: is ze dan ook die volledige twee weken huilerig en hangerig? Sprong 1 zou een week duren, daar heeft mijn dochter uiteindelijk 4 dagen last van gehad, dus eigenlijk hadden we geluk maar ik vond het 4 hele zware dagen! De sprong kwam bij ons bijna een week eerder dan stond aangegeven dus daar was ik ook nog niet op voorbereid. Nu wil ik me iets beter voorbereiden haha. 

@ongeduldje
Ik volg de sprongetjes niet via de app, maar wanneer komen deze? Ben wel benieuwd, tot nu toe niet het idee dat onze dochter deze gehad heeft ofsow..

Hier hebben we te maken met een baby die volgens mij echt oververmoeid en overprikkeld is. De eerste weken sliep ze supergoed overdag, maar nu we de laatste tijd veel uitstapjes hebben gehad (even een terrasje pakken met het mooie weer en veel gewandeld in de wagen) en veel visite (oma en opa komen iedere week en willen per se dat ze wakker is dan, ook al laat ik haar slapen, ze zorgen er dan wel voor dat ze wakker wordt...zucht!! ?) is het hopeloos met het slapen overdag. Ze slaapt amper overdag, soms hazenslaapjes van een half uurtje, maar schrikt dan wakker en gaat keihard krijsen. We proberen nu al een paar dagen (drie dagen) rust en regelmaat erin te krijgen. Dus om de drie a vier uur voeden, schone pamper, even spelen en dan als ze begint te gapen in de slaapzak en naar bedje toe. Maar ja, dan begint het gedonder. Krijsen en vechten tegen de vermoeidheid. We laten haar huilen, soms wel 15 a 20 minuten en dan leggen we even een hand op het hoofdje of doen de speen in haar mond, maar binnen 5 minuten weer één groot drama. En dat echt van sochtends half 9 tot in de avond 9 of 10 uur. En dan valt ze eindelijk in een diepe slaap. Een voordeel dan is dat ze tot 4 a 5 uur slaapt, maar de hele dag een huilend en tegen de vermoeidheid vechtend kind is echt vreselijk. Het is zo zielig om haar zo te zien. Iemand DE TIP? Ze wil niet ingebakerd worden en in de auto of de wandelwagen wordt afgeraden vanwege alle prikkels, dan raakt een baby nog vermoeider.... moet ik het gewoon nog even volhouden en dat rust en regelmaatschema aanhouden, zodat ze vanzelf een keer ophoudt met huilen? Ik weet het eerlijk gezegd echt niet meer! Ze is trouwens pas 6,5 week oud ...

@stelvio slaapt ze ook niet als ze bij jou ligt? Wij laten onze baby overdag nog vaak bij ons slapen en leggen haar dan na een half uur in de box en slaapt ze verder. Binnenkort gaan we haar overdag in bed proberen te leggen.

Hier ook een die overdag veel huilt zodra ie in bed of in de box ligt. Heel af en toe valt ie toch een tijdje in slaap, na veel moeite en iedere keer komen troosten (wel laten liggen en niet oppakken). Op ons slaapt ie wel meestal.. dus we proberen hem nu telkens in bed te leggen en blijft ie na een paar troostpoging toch huilen, dan pak ik of mijn man hem bij zich. Soms kan ik hem na een tijdje dan naast me leggen en slaapt ie verder, maar soms ligt ie ook gewoon echt 3 uur op me te slapen. Serietje kijken ondertussen en just go with the flow!

Ze slaapt soms wel op de arm na een voeding, maar dat zijn echt hazenslaapjes. Max een half uur en dan schrikt ze weer wakker. In de box slaapt ze ook niet, ze schrikt continu en slaat dan weer met haar armen de lucht in. Ik kan haar ook niet slapend wegleggen, want dan schrikt ze dus wakker. Het is net of ze heel licht slaapt. Ze is echt oververmoeid en dat is zo zielig. s Nachts slaapt ze gelukkig wel dieper, maar overdag dus niet... 

@MNDS met 4.5 week was sprong 1 en met 7.5 week is sprong 2. Je moet overigens rekenen vanaf de uitgerekende datum, niet vanaf de geboortedatum. Google maar eens, dan vind je info over de sprongetjes :)
Ik zou een baby van 6,5 week nog niet 15 a 20 minuten echt laten huilen in bed. Dat krijg ik niet over mijn hart overigens. Als ze een beetje ligt te pruttelen laat ik haar vaak wel liggen, maar zodra ze echt huilt ga ik wel naar haar toe en troost haar. Als ze na een paar pogingen niet slaapt haal ik haar uit bedje en slaapt ze op mij. Netflix aan en gewoon genieten van dat heerlijke propje. Nu kan het nog! Over 4 weken gaat ze al 2 dagen in de week naar de opvang :( ik zie daar nu al tegen op haha. Maar aan de andere kant lijkt het me voor mezelf ook wel weer lekker om weer aan het werk te gaan en mijn hersens weer te gebruiken. Hoe kijken jullie er tegenaan om weer te gaan werken?

@ongeduldje: het probleem is alleen dat ze niet lang in mijn armen slaapt...hooguit een half uur en dan begint ze alweer heel hard te huilen. Het is echt zielig, maar zelfs het CB zegt dat we haar 15 a 20 minuten moeten laten huilen. En dan onderdaad even troosten om vervolgens weer weg te lopen. Helaas helpt dit dus nog niet. Maar ze zeggen dat het na een paar dagen echt minder wordt. Dan komt er ritme, regelmaat in. Ze is nu echt oververmoeid en dan is juist het eruit halen, bij je nemen, weer troosten en dan terug stoppen of voor de tv gaan zitten niet goed omdat ze dan weer al die prikkels krijgt (zegt het CB) 

Terug
Bovenaan