Baby’s geboren februari 2019

Eergisteren was ze 4630 gram bij het CB, groot als je het dus zo hoort. Laat ze nou 4.5 week zijn op moment van wegen en geboren zijn met 3985. Ze zit iets boven de curve maar daar is ze vanwege het geboortegewicht ook op begonnen. Het CB zegt dat ze prima groeit dus dan houden we het er ook op. 

Ze heeft een paar dagen gehad dat ze maar 5 flessen op een dag kreeg en die wel in zn geheel leegdronk. Rekensom van 4.6x150 is 690. 5 flessen van 135 komt op totaal uit van 675. Vandaag komt ze dan uit op 6 flessen omdat ze in de nacht weer wat eerder is gekomen dan gebruikelijk. Dus uitkomend op 810. Dat is dan wel weer te overzien. Vooral omdat rond de 5 weken er ook een sprong zit. Zolang ze maar niet over een liter heen gaat en we kijken wel of ze morgen ook weer diezelfde hoeveelheid wil. Ze laat meestal ook tussen de 3 a 4 uur tussen dr flessen in maar waarom ze dan ineens weer om 3 uur vannacht kwam twee nachten achter elkaar ipv half 7 weten we ook niet. 

Die kleintjes laten zich niet regelen en dat maakt mij soms best onzeker. Met borstvoeding was de onzekerheid; krijgt ze wel voldoende. Nu met de flesvoeding de onzekerheid; krijgt ze niet te veel. 

Hier zijn we wel gestart met het RRR (rust, ritme, regelmaat). Steeds op dezelfde manier naar bed en dezelfde manier wakker worden. Dat lijkt te helpen qua kwaliteit slaap. Niet meer slapend op dr bed leggen maar juist wakker. Soms is ze in een kleine 10 minute weg. Soms duurt het wat langer. 

Zo vinden we langzaam ons wegje wel! 

Oh qua gewicht is het prima toxh, onze dochter was 3500 bij geboorte en met 4 weken en 3 dagen 4450 gram, dus bijna een erbij. Ook 6cm gegroeit. Dus dan valt het gewicht bij jou nog mee. Bij het cb hebben ze er niets over gezegt verder.
Ze begint nu langere tijd tussen de flessen te laten zitten. Soms 4 uurtjes, soms 4.5 uur. Ook wel is terug naar de 3 uur. Vannacht had ze er 5 uur tussen, vervolgens 3 uur maar dronk ze maar 30ml en daarna weer 4 uur. Geen pijl op te trekken nog haha

Bij ons is de nachtfles toch ook weer terug ;) we merkten dat ze rond 3 uur in de nacht wakker wordt en dan onrustig is. Dus dan geven we haar een klein flesje en vervolgens krijgt ze dan om 5 uur wel de eerste echte fles als mijn man opstaat voor zijn werk.
We gaan nu dat voeden op vaste tijden een beetje loslaten. Ik merk dat ze zich soms eerder meldt dan 4 uur, dus dan geef ik gewoon eerder, maar ik laat nooit meer dan 4 uur tussen de voedingen zitten anders kom je aan het einde van de dag weer in de knoei. Dus zo probeer ik de regelmaat erin te houden.
Gelukkig slaapt ze erg makkelijk in in haar eigen bedje :) geen moeite mee. Alleen nog helemaal geen regelmaat in slaapje overdag dus die gaan voornamelijk op mijn schoot of in de box ;) geniet ik nu maar gewoon lekker van zolang ik nog niet werk. Lekker baby in mijn armen en Netflix aan. Zodra ze meer vaste tijden krijgt met middagdutjes wil ik die wel in bedje gaan doen. Maar zien we wel zodra dat komt.

Hier groeit ons mannetje ook goed. Bij zijn geboorte op 24 februari woog hij 3555 en vandaag even bij papa op de weegschaal en woog hij 5 kilo. Hij drinkt ook eigenlijk alle flessen leeg, die van savonds 19uur geven we nu 150 ipv 120 dat heeft hij wel nodig. Verder hebben we ook nog geen ritme met hem. Hij is ons ritme en komt vanzelf als hij honger heeft en dat is meestal tussen de 3 en 4 uur. Snachts zit er nog wel eens 5uur tussen en dat is wel heel fijn. Hebben jullie kindjes al een Slaapzakje aan in bed? Onze kleine man ligt vanaf vandaag niet meer in de wieg maar in zijn ledikant. Was benieuwd

Hier sliepen we na 1 week al in slaapzak. Hij schopt zn dekentjes weg hoe goed ik hem ook instop en ging dan huilen vanwege de kou. 
Ben blij dat ik geen duur dekentje had gekocht ?
Hier slaapt ie super goed. Vannacht 12 tot 4 en 4 tot half 9! 
Overdag vaak 3 a 4 uur er tussen. Dan heb je best aardig een ritme. We proberen nu overdag minstens 1 slaapje boven in bed te doen. (Slaapt al op eigen kamer in ledikant)

Onze dochter slaapt al sinds ze een paar weekjes oud was in een puckababy slaapzak omdat ze zo druk is met haar handjes dat ze zichzelf wakker houdt. Daarnaast slaapt ze sinds 2 weken in haar ledikant op haar eigen kamer. Daardoor slapen we allemaal beter, omdat we elkaar wakker hielden toen ze naast ons lag.
Laatste een keer een normale slaapzak geprobeerd maar dan maait ze zo met haar handjes dat ze de dekens wegslaat en zichzelf wakker houdt. Geen succes ;) 
Wij zijn aan het proberen overdag 1 slaapje boven in bedje te doen, maar dat is nog geen succes. Maar we blijven proberen!

Ongeduldje..
Hier precies t zelfde! Slaapt lekker in de puckababy piep. Maar dat is vooral fijn voor zn krampjes!
Heb ook de newborn Bag, slaapt hij ook prima in.
En idd smiddags boven is nog niet echt een succes, doe wel zn slaapzakje aan. Soms even op de arm wiegen maar uiteindelijk lukt het! We houden vol ?

Terug
Bovenaan