Baby’s geboren februari 2019

En ik heb wel weer zin om te werken, maar dat komt vooral, omdat de dagen nu heel zwaar zijn met een huilende baby. Ik begin weer in mei ! 

Wat vervelend stelvio!
Alle andere oorzaken uitgesloten? Krampjes? Hoor je verschil in huilen toevallig? Andere houding in bed? Op buik of zij?
Ik heb opzich ook zin om te werken, maar gewoon omdat ik een leuke baan heb! ? Maar duurt nog ff! Eind juni pas ?

Lastig hoor een kindje wat tegen de slaap vecht. Ik merk dat onze dochter juist het best slaapt als ze eerst bij ons inslaapt. Ik zou haar juist graag alvast willen laten wennen aan het zelf inslapen, maar dan wordt ze dus steeds wakker. Heb je het bedje voorverwarmd? Daarnaast zijn "baarmoeder geluiden" (zie YouTube / Spotify) wellicht te proberen? Ik heb laatst ook iets gelezen over verschillende manieren van slaaprituelen. Hier stonden verschillende methoden beschreven. (via ouders van nu). Wellicht vind de baby het juist fijn als je wel in de buurt bent? Dus rustig en stil een wasje opvouwen op de kamer oid tot de slaap komt? 
Ik kijk nu ook al enorm op tegen het kinderdagverblijf! Maar goed, nog 5,5 week verlof! ? 

Misschien slapen met een speentje nog een idee? Wij legde onze dame net rond half 8 op bed slapend maar ze werd toch weer wakker, na een half uur lag ze nog te draaien en te kreunen, toen speentje erin gedaan en hop ogen dicht en slapen :)
Zodra wij zelf naar bed gaan halen we de speen er gewoon weer uit

Ja, het is echt oververmoeidheid en overprikkeld. De rest is uitgesloten. Krampjes heeft ze amper, gelukkig maar! Speen wil ze niet, die spuugt ze uit, ze kokhalst zelfs als we de speen in de mond stoppen.. maar ik zal morgen overdag eens proberen om haar eerst na de voeding rustig te laten inslapen op de arm en dan in bedje leggen en bijv wat hierboven als tip werd gegeven een wasje opbouwen in de buurt. Als ze dan wakker schrikt, ziet ze dat ik er ben. Schijnt ook dat een T-shirt dat je aan hebt gehad helpt om die in bed te leggen bij haar. Dan heeft ze jouw geur om zich heen. 
Baarmoedergeluiden en white noise hebben we al geprobeerd. Zelfs een knuffel gekocht met dat geluid erin. Helaas tot nu toe nog geen succes... 

Hi Stelvio, 
Wat ontzettend vervelend, onze dochter heeft ook ontzettend veel gehuild en ik weet dus hoe wanhopig je er van kunt worden. Het vraagt ontzettend veel energie en geduld van je en genieten zit er voor je gevoel niet in. 
Ik wilde je een privé berichtje sturen maar volgens mij kan dat niet via het forum toch? 
Ik heb namelijk wat afgelezen op internet qua tips en werd altijd ontzettend verdrietig van alle succes verhalen en goed bedoelde adviezen van anderen. 

Pff lijkt me inderdaad erg vermoeiend als ze zo ontroostbaar zijn. Gelukkig hier (nog) geen last van. Ook al moet ik zeggen dat ik er zelf nog vrij makkelijk in ben waar ik ze laat slapen. Wiegje, wandelwagen, box, en nu het eerste nachtje in haar eigen ledikantje op haar kamertje:). Ik merk wel dat ze soms erg onrustig is, mopperen, draaien en keren.. als ik ze dan bij me neem en tegen me aanleg merk ik dat ze rustig wordt en in een diepere slaap komt. Maar helaas geen tips voor huilende babytjes. Hopen dat ze snel haar draai erin vind en lekker kan slapen.
Ik mag eind april weer aan de slag op mn werk, maar opzich kijk ik er wel naar uit. Niet dat ik het thuis niet leuk vind, maar meer gewoon om je hersenen te laten werken en meer onder de mensen te zijn. Ookal moet ik er nog even niet aan denken om mn kleine meisje naar de oppas te brengen?

Stelvio, sorry wist niet dat je alles al geprobeerd had. Frustrerend ja, dat je ziet dat je kind het moeilijk heeft en niks lijkt te werken. Sterkte! Hopelijk vinden jullie snel iets dat werkt ? ik heb tot nu toe een baby die overal inslaapt  zolang het een beetje rustig is. Als ze eenmaal  slaapt mag het best druk zijn, zij slaapt gewoon door. Dus heb geen idee wat zou kunnen helpen.
MDNS, ja ik heb precies hetzelfde. Ik wil onze dochter niet naar de opvang brengen en ben het ook echt nog niet zat om lekker samen thuis te zijn maar mijn hersens gebruiken lijkt me toch ook wel weer lekker :) na Pasen begin ik alweer. Net nu we een fijn ritme hebben ontdekt en alles een beetje vertrouwd begint te voelen. 

Terug
Bovenaan