Baby’s geboren februari 2019

Dat klinkt als een lekker ritme ongeduldje. Misschien dat ik ook maar gewoon de dag om half 8 start met der, dan kan ze wennen aan een vast ritme en krijg ik ook weer een beetje meer ritme dan nu. 
Haar slaapjes zijn ook nog zo wisselend nml, soms 3 achter stuk en soms een hazenslaapje van een half uur. Zo lastig om dingen te plannen ?? 
Savonds gaat het sinds kort wel lekker, ik probeer er tussen 7 en 8 op bed te leggen. 

Ja de slaapjes overdag zit bij ons ook nog geen ritme in hoor ;) Maar ik vertrouw erop dat ze daar vanzelf ritme in krijgt als ze er klaar voor is. Op een gegeven moment gaan ze slaapjes samenvoegen en ontstaat er ritme, heb ik gelezen. Dus voor nu volg ik haar gewoon. Inderdaad is dat soms lastiger plannen.

Ik laat hem tot nu toe komen wanneer hij komt hoor.
Vaak wel sochtends tussen 5 en 6 en dan slapen we nog lekker een blokje van 3 uur.
Vaak rond 9 weer voeden, half uurtje knuffelen en dan gaat hij weer naar bed zodat ik kan douchen..
Eigenlijk slaapt ie altijd wel die 3 uur tussendoor. Kleine slaapkop?

Wauw iedere keer 3 uur tussendoor slapen, ik mag blij zijn als ze een uurtje slaapt ? 
ik let heel goed op alle slaapsignalen, maar overgeven aan de slaap ho maarrr.... 
gelukkig Savonds weinig problemen en gaat ze wel slapen, nu overdag nog een keer hopelijk ?

@stelvio? 
Hoe is het nu met je? 
Wat ik me later bedacht, wellicht heb je het al geprobeerd, maar misschien helpt inbakeren wel? Wellicht kan ze zich op die manier wel overgeven aan rust. 

Epf wow dan slaapt die van jullie lekker veel! Dat lukt bij ons niet. Onze dochter slaapt meestal overdag of de ochtend goed door en is dan in de middag veel wakker, of andersom :) en in de nacht slaapt ze gelukkig ook goed. Dus al met al komt ze redelijk makkelijk aan de uren die baby's gemiddeld slapen.
Inderdaad! Inbakeren wil ook helpen. Onze dochter slaapt erg goed sinds we de pukababy piep gebruiken en een opgevouwen deken strak over haar buikje instoppen. Dat helpt tegen krampjes, die deken geeft druk op haar buikje. 

Gisteren heeft ze overdag al beter geslapen. Steeds een vast ritme en dit helpt toch echt wel. Ze weet dat ze naar bed gaat als we de slaapzak aan doen. Dan wil ze niet meteen slapen, maar het is ook geen krijsen meer. Ze ligt dan een beetje te maaien in haar bedje voor 15 minuten en valt dan in slaap. Meestal slaapt ze dan 3 a 4 uurtjes. Alleen einde van de middag heeft ze nog een huilmoment van 1,5-2 uurtjes, maar het is al veel minder erg dan vorige week. Rust en regelmaat doet dus echt wonderen. 
Inbakeren wil ze echt niet. Ik heb een puckababy maar als ze daarin gaat, dan blijft ze krijsen. Ze wil gewoon haar armpjes vrij hebben. Ze ligt ook altijd met de armpjes boven haar hoofd te slapen. Dat is haar favoriete houding. Net een fotomodel haha! We zijn in ieder geval al heel blij dat ze nu overdag wat meer slaapt ? het was zo zielig om haar zo oververmoeid en overprikkeld te zien! Ik heb ook het boek: “baby in een droomritme” gekocht. Erg fijn boek met schemaatjes en tips??

Terug
Bovenaan