Baby’s geboren februari 2019

Ik heb afgelopen maandag een workshop gehad over het dragen met een draagdoek. Mijn zoontje vindt het erg fijn en slaapt er lekker in. Meestal komt hij elke 3 uren, maar in de draagdoek slaapt hij veel langer dan moet ik hem echt wakker maken na 4 uren voor een voeding. Zo kan ik wel dingen in het huishouden doen als hij niet in de box of in bedje wilt slapen overdag. Ben er erg blij mee.

Hier ook hazenslaapjes van 15-60 minuten. Ik probeer het huis ‘netjes’ te houden en de was te doen. En uiteraard eten koken ed. Verder doe ik het op dit moment in het weekend als mn man thuis is zodat je iets langer de tijd hebt om even de schouders eronder te zetten. Soms als ze slaapt vind ik het wel lekker om zelf ook even op adem te komen en wat te eten ed. Dat huishouden komt wel weer hoor?

Ik heb een vraagje over de puckababy, ik zit te denken om dit aan te schaffen, alleen hoe doen jullie dat met voeden en verschonen in de nacht? Halen jullie je kindje eruit voor de voeding? Of laten jullie hem aan? En gaat verschonen makkelijk? 
Ze slaapt bij ons nu gewoon in haar kleertjes, dus romper, shirtje, broekje en dan een laken en dekentje erover, haar armen stoppen we onder de dekens.
Doen jullie dan alleen een romper aan in de puckababy en dan de deken gewoon weer strak erover?

Hier slaapt hij in zn romper met broekje in zn Puckababy zonder dekens!
Hij schopt namelijk de dekens van zich af, vandaar de slaapzak.. Kijk even bij Puckababy het verhaalte over de tog waardes.
Wij halen hem er idd even uit om te verschonen, en tegenwoordig doen we hem weer aan voor het voeden. Eerst deed ik hem pas aan na de voeding maar dan wilde hij nog wel eens spugen.

Bedankt Epf. Ik heb de tog waarde van de puckababy opgezocht maar die is maar 0.5
Als je alleen een romper eronder aan zou doen, dan zou het kamertje 24-27 graden moeten zijn, zoals ik op google vind. 
Het kamertje is bij ons zo'n 18-20 graden dus voor mijn gevoel moet er dan toch nog een dekentje overheen. 
Of is bij jullie het kamertje heel warm?
Ik heb de puckababy in ieder geval besteld, wel die vanaf 3 maanden, want als je na 8 weken begint aan een puckababy dan moest je gelijk de mini gebruiken, ze is nu 7 weken, dus dan wacht ik nog een weekje met aantrekken

Ja klopt! Op de site van Puckababy zelf staat een “aankleedschema” .
Het kamertje staat op het zuiden dus warmt wel snel op.. Vaak nu 19-20 graden en met zon al gauw 22!
Ik heb een warmbloedig jongetje, heeft t super snel warm!! Vannacht zelfs het raam open gelaten!
Ik trek hem ook minder aan dan mijzelf, Hij heeft t gewoon echt snel warm! Gaat dan helemaal zweten en voelt klam!

Terug
Bovenaan