Baby’s geboren februari 2019

@10086597 mag ik vragen welke medicatie jullie hebben gekregen tegen de reflux? Wij waren afgelopen vrijdag bij de kinderarts en hoopte dat we ook medicatie zouden krijgen voor ons zoontje. Maar zij gaf aan dat we beter konden proberen vol te houden zonder medicatie omdat er nare bijwerkingen kunnen optreden...... maar moet zeggen dat ik wel heel veel lees dat men medicatie gebruikt voor de verborgen reflux. Ben benieuwd naar je ervaring.

Wauw wat hebben er toch veel baby's last van, bedankt voor jullie reacties! Ik lees toch wisselende dingen dus denk dat ik toch ga beginnen met de jbm. Verder zijn we idd begonnen met rechtop voeden, daarna rechtop houden en ga ik nu ook een draagdoek proberen want ik krijg echt niks gedaan! 
Medicatie hoor ik ook veel en ook infacol of sab simplex maar goed eerst maar beginnen met één en goed in de gaten houden! 
@marijkedh dat denk ik ook ze gaat ook steeds meer huilen :( heeft ook duidelijk pijn, echt een ander kind dan de eerste 3 weken dus twijfel ook hoe lang te wachten zonder medicatie! Zo lastig ook want er zijn zoveel verschillende adviezen ook vanuit huisartsen!
@gebruiker thanks goed om te weten denk dat ik het een week ga proberen en anders ook medicatie proberen! Succes vnv?

@Marijkedh, wij hebben omeprazol. Van de ene huisarts kregen we het ook niet, moesten eerst proberen kleinere hoeveelheden voedingen te geven maar toen ik er 2 dagen later weer huilend zat kregen we het wel. Onze dochter huilde non-stop, sliep overdag niet en haalde snachts ook maar max 3 uur slaap ofzo, wij waren kapot.... 
Zij zei ook een draagzak is leuk en fijn dat helpt maar je kunt niet de gehele dag dragen, de draagzak gebruik ik nog wel natuurlijk, blijft genieten zon kleintje regen je aan maar nu is het niet puur noodzakelijk. 

@stk, ik gebruik dr brown speen 1. Het is in het begin een beetje uit proberen. Met 2 had ze het nml als nog binnen 10 min leeg. 
Ik gebruik 1 schepje en een beetje op een fles van 120. Ook dat moet je een beetje uitproberen, gewoon met 1 schepje beginnen. Of zijn jou flesje kleine r dan 100 ml? 
Wat ik al zei het is eerst wat uitproberen, na een week hadden we hier een beetje onze weg in gevonden 

Sab simplex is regen darmkrampjes. Dat middel haalt zoveel mogelijk lucht uit de voeding in de maag of darmen. 
Vervelend allemaal die kindjes met reflux. Lijkt me echt een nachtmerrie.  
Een baby van iemand die ik ken heeft erg onwijs veel last van gehad en dan bedoel ik na elke voeding en slaapmomentje. Daar werd het minder toen de baby vaste voeding mocht eten. 

@gebruiker...
hier probeer ik met ons meisje van 7 weken rond half 8/8 uur te voeden. Ik leg   Ze daarna op bed, rond half 9 oid. Hierna slaapt ze door tot half 7. Ik zou het gewoon proberen en zien wanneer ze dan weer komt..
Ik zit nu wel met maar 5 voedingen per dag ipv 7, dus daar ben ik mee aan het puzzelen omdat ze niet altijd meer in 1x wil drinken. Dus even kijken hoe da gaat. Ik probeer eerste en laatste fles wat meer te geven. 
Wat lastig zeg al die babytjes met reflux..  hopen dat dit allemaal snel beter gaat.

@10086597 merken jullie ook dat de omeprazol helpt? Ik loop nu al 8 weken hele dagen met mn ventje in de draagzak en hij weegt inmiddels 6 kilo..... Het is inderdaad heel fijn om je kindje zo nu en dan bij je te dragen maar zoals het nu bij mij gaat is eigenlijk niet leuk meer. De nachten gaan ook steeds minder goed. We moeten volgende week weer naar de kinderarts voor controle van de reflux. M'n zoontje groeit wel goed (gelukkig natuurlijk) voor haar was het ook een reden om geen medicatie te geven. Maar ja elke keer je kind pijn zien lijden is ook vreselijk. 

@stk ik gebruik 1 schepje johannesbroodpitmeel 0p een fles van 120. Heb een fles van Dr. Brown en gebruik speen nr 2. Hij heeft de fles dan wel met 10 min leeg maar bij speen nr 1 krijgt hij het er niet uit. Heb ook een fles van Difrax geprobeerd met de 123 standen speen alleen die ging wel heel hard. Zelfs op stand 1 ?

Ik geef mijn zoontje Nutrilon A.R. tegen spugen, omdat er na elke voeding veel melk terug kwam en ik hem ook heel vaak andere kleren aan kon doen op 1 dag.
In Nutrilon A.R. zit al Johannesbroodpitmeel verwerkt en hoef je het dus niet speciaal er aan toe te voegen.
Dit werkt bij ons erg goed, nu komt nog een hele enkele keer een klein beetje terug maar veeeeel minder dan voorheen.

Terug
Bovenaan