Baby’s geboren februari 2019

Ik vind het ook weinig.. En voel me soms ook een slechte moeder als ik hem zonder jas in de kinderwagen mee naar buiten neem.. Maar hij raakt echt oververhit! Heb hem gister nog eens getempt maar gewoon 36,9...
Heb ook nog wel eens een broekje aan gedaan, maar dan bij zn nachtvoeding is ie zooo warm en klam! 
T voelt ook gek zonder dekentje in bed, zo’n kaal leeg bed.. alleen zn slaapzakje?

Mijn dochter van 6 weken ligt in romper, pyjama en sokken in puckababy piep met daarover heen een koeka deken met fleece aan binnenkant. Vind ze heerlijk. Ik voed haar zonder puckababy en leg haar er daarna weer in. Gaat prima hier

Hi meiden,
Sinds deze week voed ik volledig op schema, zodat we vast een gemakkelijk ritme krijgen voor de oppas en opvang.  
Het schema is als volgt: 7.00/7.30 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00
Vaak komt ze tussen 4 & 5 ‘s nachts nog een keer en dan krijgt ze een kleiner flesje. 
Onze dochter gaat iedere avond na de fles van 19.00 slapen en ik moet er wakker maken voor de fles van 23.00, de laatste dagen lukt niet goed. Ze slaapt zo diep, ze drinkt amper en soms heeft ze na een uur nog geen halve fles op. Met het gevolg dat ik klaar wakker ben en moeilijk in slaap kom zodra ik rond 12e op bed lig.
Wat zouden jullie doen? Toch blijven proberen die fles van 23.00 te geven of gewoon lekker naar bed gaan en kijken hoelaat ze snachts komt en dan gewoon een volledige fles geven bijvoorbeeld zodat ze het toch tot 7 uur/half 8 red?!

@gebruiker 597 hoe oud is ze? Ik ken iemand waarbij het gelukt is om haar door te laten slapen rond 7/8 weken door wat meer te geven bij de voeding van 19/20 dus je zou ook dat kunnen proberen.
Heeft iemand ervaring met reflux en dan eerder verborgen reflux? Onze dochter heeft hier last van en nu met 5 weken word het steeds erger :( echt zielig! Ze was zo ontspannen en gelukkig tot 3,5 weken en is nu continue gefrustreerd en heeft veel pijn! Ze slaapt dan ook alleen goed bij ons omdat ze dan op haar buik kan slapen! Savonds begint het goed en slaapt ze van 20 tot 1u in haar puckababy piep maar daarna na de voeding blijft ze spoken want ze slaapt dan snel bij ons en zodra ze weer plat ligt gaat het mis en moeten we haar weer bij ons nemen en van vooraf aan beginnen! 
Als iemand tips heeft hoor ik het graag we gaan alvast beginnen met johannesbrootpitmeel volgens advies cb alleen ben ik een beetje bang dat het de klachten ook kan verergeren maar niks doen is ook geen optie want ze heeft echt veel last.

@mamaatje! Wooow zo veeel?!?! Bizar! Hoef ik mn zoon echt niet aan te doen ?
Hij lag gister ook de hele dag met romper en broek in de tuin in zn wandelwagen! Heerlijk!
@gebruiker test het uit zou ik zeggen. Paar dagen niet wakker maken en kijken hoe laat ze komt ?
@stk wat vervelend! Ik hoorde ergens dat JOhannesbrood pitmeel juist niet aan te raden is, omdat de dikkere voeding niet zo snel meer doorstroomt, waardoor ze er ook weer langer last van kan hebben. Maar kan me goed voorstellen dat je een oplossing zoekt voor haar! Sneu he? Al het bedje iets hoger gelegd? 

@ epf en mamaaatje
Ik ga gewoon wat uitproberen en de eerste keren even goed in de gaten houden hoe warm ze aanvoelt

@ gebruiker ....597 wat fijn dat je al een schema hebt, bij ons is het nog behoorlijk zoeken, de ene keer 3 uur, de andere keer 4 uur tussen de voedingen. Ik zou proberen de eerste avondvoeding meer geven, en dan kijken of je die van 11 uur kan laten zitten of juist minder en dan zal ze misschien wel de voeding van 11 uur willen?
@stk wij verdenken onze dochter ook op verborgen reflux. Wij voeden rechtop, en na de voeding ook nog 20/30 minuten rechtop houden. Het bedje staat ook iets schuin en ze zit graag rechtop in het voedingskussen op de bank bij ons. Ook in de box hebben we het iets verhoogd aan een kant. Ook een anti reflux kussen gekocht maar daar zakt ze op naar beneden. We mochten van de dokter ook indikken met jbp maar we hebben het eigenlijk nog niet gedaan omdat het nu wel onder controle is eigenlijk

@StK... onze zoon (nu 8 weken) heeft ook last van veborgen reflux. De eerste paar weken was het nog wel te doen maar vanaf week 5 werd het steeds erger en huilde hij heel veel. Overdag draag ik hem in de draagdoek en heeft hij er minder last van dat de melk terug komt. Maar de nachten zijn minder fijn en je hoort dan ook dat de melk omhoog komt en hij moeite heeft met het wegslikken. Vorige week ben ik bij de huisarts geweest en die gaf als tip johannesbroodpitmeel aan de melk toe te voegen. Nu we een week verder zijn lijkt het wel wat te helpen alleen krijgt hij er wel meer krampjes van. Maar vooral in de nachten merken we nu dat de melk minder terug komt. Hij huilt nog steeds wel ontzettend veel. Af gelopen vrijdag bij de kinderarts geweest en zij denkt dat zijn slokdarm geïrriteerd is door de reflux. We hopen dat het minder wordt nu we johannesbroodpitmeel gebruiken. 

Wij hebben hier ook te maken met verborgen reflux, zo zielig voor je kleintje. 
Ze heeft ontzettend veel van gehuild en ze kon er ook niet doorslapen. 
Wij hebben geluk met onze huisarts, die heeft ons namelijk meteen medicatie gegeven. 
En daarnaast dikken we in met Johannesbroodpitmeel, hier heeft ze wel drie dagen flinke diarree van gehad. Maar we hebben de reflux nu goed onder controle. 
Ik zal vanavond proberen de voeding van elf over te slaan, kijken wat er gebeurt :) 

Terug
Bovenaan