Baby’s geboren februari 2019

Donderdag mogen wij voor de eerste prikjes.
ik ben jaloers op de doorslapers, bij ons komt ze in de nacht nog elke 4 uur (overdag elke 3 uur) ik krijg ook niet meer dan 120ml erin, en soms zelfs minder
Ik moet vanaf 29 april weer werken... hopenlijk gebeurd het nog ergens in de komende 3 weken. 

Die vaste tijden lukt hier niet hoor... is zo verschillend wanneer ze wakker is overdag (en soms snachts) de ene dag heeft ze veel honger en slaapt ze veel, de andere dag minder honger en slaapt ze weinig. Geen pijl op te trekken. 
Moeten ze persé een vast ritme hebben bij de kdv? Bij mij gaat ze over 2,5wk naar gastouder, maar ik vind moe is moe hoor en als ik smorgens zeg ze heeft om 8 uur gedronken kan ze er toch gewoon 3 uur bij optellen?? maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij de kdv is.. 

Nee vast ritme is denk ik niet nodig ?. Maar merk ook dat ze er zelf veel aan heeft. Vandaag slaapt ze bij mij ook veel op de arm (dit doen ik normaal niet). Ze heeft een sprongetje waardoor ze zich zo druk maakt in bed dat der voeding omhoog komt. Dus dan maar deze oplossing. 
Hier komt ze soms ook nog om 4 uur in de nacht. Dit ligt er net aan hoeveel ze overdag heeft gegeten. Vandaag is dee dag niet. Zoals hierboven staat. Niet met slapen en niet met eten.  

Wij hadden vandaag intakegesprek op de opvang en heb er goed gevoel bij :) zij kijken gelukkig gewoon naar wat je kind zelf aangeeft wat ze nodig heeft, dus geen vaste tijden voor baby's. 16 en 17 april gaat Ze twee ochtenden wennen en de week erna begin ik alweer met werken. Ben er toch ook wel weer aan toe merk ik.
Elin heeft sprong 2 overgeslagen of ik heb er niks van gemerkt. Ze doet alles wat ze met sprong 2 zou leren al, maar is geen moment uit haar doen geweest terwijl ik sprong 1 echt overduidelijk 4 dagen lang heb gemerkt. 
Ik vind de babyfase veel leuker dan ik me had voorgesteld. Ik wil helemaal niet dat ze groter wordt haha. Heb volop van mijn verlof genoten. Vind het heerlijk om samen de dag door te brengen en lekker te wandelen. Maar heb ook wel weer zin om te gaan werken straks :) jullie?

Ik mis het werken erg. Ik heb waar ik woon niet echt een netwerk. Op het werk na en dat maakt het soms wel wat lastig voor mij. Heb nu echt bijna elke dag alleen met ons meisje bezig en daardoor mis ik soms de “volwassen” gesprekken zeg maar. 
Ik heb echter nog tot 28 mei verlof. 
Fijn dat je niets merkt van sprongetje twee. Hier is het eigenlijk ook alleen maar met eten en slaapjes. Ze huilt niet veel maar lijk dan wel een beetje ontregeld. Morgen is ze van de uitgerekende datum 8 weekjes dus het ergste is dan weer voorbij. 

Oh balen dat je weinig netwerk hebt. Had ik ook wel, maar ben daarom bewust tijdens zwangerschap gaan zwemmen. Daar heb ik twee meiden ontmoet waar ik nu nog contact mee hou. Dat is fijn. En straks als je kind naar opvang en later school gaat, zul je vast ook weer anderen ontmoeten :)
Fijn dat ze niet meer huilt tijdens het sprongetje want dat vond ik bij sprong 1 echt vreselijk. Toen heeft onze dochter 4 dagen lang alleen maar gehuild. Pfff haha dus was blij dat ik deze niet heb gemerkt ;) 

Bij ons begint er nu een beetje ritme te komen wat ik wel erg fijn vind ook voor mezelf met dingen plannen. Hij wordt rond 8.30 wakker volgende fles is om 11.30 daarna 14.30 na ons eten om 18.30 de volgende en om 22.30 de laatste voor de nacht en in de nacht komt hij nog 1x tussen 3-4uur. Dus we hebben gelukkig wel goede nachten. Hij krijgt de fles van 8.30 met 150+5 en de andere 135+4.5 en dat gaat heel goed. 
Hij groeit verder echt heel erg goed. 24e krijgt hij zijn 1e 2 prikjes ben benieuwd hoe hij erop reageert. Afgelopen week de fysio aan huis gehad hij heeft echt een voorkeursligging met zijn hoofdje dus daar zijn we nu mee aan het oefenen

Ik merk sinds kort ook dat mijn dochter een voorkeur voor links heeft. Vind het alleen lastig om dit te veranderen. Speeltjes in de box hebben we al naar rechts gelegd en we proberen haar met voeden bewust naar rechts te laten kijken en steeds met spelen ook rechts meer geluiden maken etc. Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Terug
Bovenaan