Baby’s geboren februari 2019

@mimi, probeer eens een flesje te kolven, zodat je man die voeding kan geven? 
Ik snap dat je gesloopt bent! 
Mijn zoon slaapt in een slaapzak, hij herkent dat ding al als slaaptijd! Wellicht ook een idee?

Hoi! Hebben jullie mini’s al de vaccinatie gehad? Mijne krijgt die van haar morgen. Ik merk dat ik het toch wel spannend vind.
Hoe reageerden jullie kindjes en hebben ze er veel last van gehad?

Eerlijk gezegd had ze bij mij wel last van de prikjes en huilde ze veel meer dan normaal. Maar de meeste babys slapen vooral. Zorg dat je iig zetpillen paracetamol in huis hebt van max 60gram zodat je die evt kan geven bij koorts. Verder zou ik lekker een knuffeldagje inplannen en niet te veel verplichtingen:)

Theemutsje, mijn dochter krijgt vandaag ook eerste vaccinaties! Ik vind het ook spannend inderdaad hoe ze zal gaan reageren maar hoor van verschillende moeders dat het ook erg kan meevallen  :) dus we gaan kijken. Ik haal gewoon zetpillen in huis en verder veel knuffelen. Ik voel me wel schuldig, vaccinaties zijn vanmiddag om half 5 pas en morgen moet ik overdag even naar mijn werk voor belangrijke vergadering over hervormingen binnen het bedrijf. Hopelijk heeft ze dan geen erge last meer, zodat mijn vader het oppassen een beetje volhoudt ;) jij ook sterkte vandaag! Komt vast allemaal weer goed.

Bedankt voor de tips omtrent het slapen s’nachts! Ik wil het voorlopig graag proberen te doen zonder boek of opgelegd slaapritme omdat ik het gevoel heb dat hij daar nog niet echt aan toe is.. regelmaat doe ik dus niet heel erg, ik volg hem in hoe wakker hij is en let op de signalen als hij moe raakt leg ik hem in de wieg. Ik probeer hem af en toe wakker weg te leggen zodat hij leert zelf in slaap te vallen, maar helaas is dat 9 van de 10 keer brullen, waardoor ik in een strijd verwikkelt raak met mijn eigen baby’tje en daar word ik heel verdrietig van.. dus dan neem ik m liever in mijn armen en slaapt hij daar. S’nachts komt dat ook voor (hij ligt in een cosleeper maar slaapt dus af en toe op onze buik of naast 1 van ons.. en slaapt daar echt veel beter). 
Slaapzakje als vast ritueel ga ik zeker proberen. Doen jullie dan wel nog een dekentje trouwens? Onze zoon heeft constant koude handjes in bed (hij slaapt met zijn handen naast zijn hoofd) en misschien slaapt hij daar ook minder lekker door? Maar van inbakeren wordt hij weer heeel boos ? (hij weet wat ie wil) 
het blijft ff tobben wel.. morgen zie ik de verloskundige, ik zal bij haar eens vragen over het kolven. Momenteel heb ik nog geen kolf en ik weet ook eerlijk gezegd niet hoe dat precies moet..

Wij moeten donderdag voor de vaccinaties, ben erg benieuwd hoe ze reageert, vrijdag eerste wen uurtje bij de opvang al... 3 weken lang 1x per week even wennen, ik vind het wel prettig
@ mimi, baby's hebben vaak koude handjes, qua temperatuur moet je echt in het nekje voelen, de handjes zeggen niks

Mimi, ik weet niet of het in de buurt is, maar in het Tergooi in Blaricum kun je voor €30,- een kolfconsult krijgen. Je kunt dan verschillende kolven uitproberen, heel fijn. Zelf heb ik een lekschaal aangeschaft omdat ik ook alleen maar voor af en toe een flesje nodig heb. Bij mij werkt zo'n lekschaal (€9,-) al prima! 

Terug
Bovenaan