Baby’s geboren februari 2019

Ja ach, het is voorlopig ff prima zo denk ik.. Hij heeft lekker bij me op de bank geslapen en geknuffeld!
Nu net BV gehad en is gelijk stil in zn eigen bedje! Ben benieuwd hoe laat ie komt vannacht. Vaak toch nog wel 2x.. tussen 1 en 2 en om 5 uur.

Oh wat knap dat jullie kindjes allemaal al zo'n ritme hebben. Onze dochter (9 weken) heeft overdag geen ritme qua slapen dus leg haar eigenlijk nooit in bed overdag. Heb ik geprobeerd maar dan wordt ze juist wakker en onrustig, dus ze slaapt overdag in de box, in de wandelwagen of in mijn armen. Geniet ik wel van nu ik nog verlof heb :) ze gaat ook pas na de fles van 21.00 naar bedje en slaapt dan meestal door tot 5.00 dan staat mijn man op voor flesje en gaat werken en legt Elin terug in bedje en dan slaapt ze door tot 9u. Dan geef ik flesje en staan we op. Overdag slaapt ze niet suuuper veel. Sommige dagen meer dan andere.
Gisteren heeft ze vaccinaties gehad om 16.30. Ik vond het zelf erger dan zij haha. Ze huilde even tijdens de prikjes maar was meteen daarna weer gewoon rustig aan het rondkijken. Thuis kreeg ze meteen een flesje. Daarna heeft ze nog in de box liggen lachen en babbelen en is ze in mijn armen in slaap gevallen en niet meer wakker geworden tot we haar om 21.00 laatste fles gaven. Ze had toen geen verhoging of koorts :) enige wat we tot nu toe hebben gemerkt is dat ze heel onrustig slaapt maar dat komt omdat ze normaal ligt ingebakerd en dat mag nu niet.. 

@me-L : voeding om 23.00 uur hebben we al weleens geprobeerd, maar dan slaapt ze zo diep, dus drinkt ze een paar slokken en komt alsnog om 4 uur in de nacht.
vannacht is ze ineens niet gekomen. Ze lag er om 20.00 uur in en vanmorgen pas om 6.45 uur wakker voor voeding, dus dat was heerlijk!!! Hopelijk gaat ze dit snel doorzetten ☺️ Maar ik weet ook best dat dit zeldzaam is voor een baby van net twee maandjes oud... 

Nora heeft gisteren haar prikjes gehad. Ik vond het zelf erger dan zij geloof ik. Maar wat sneu hé? Dat moment van de prikjes.

Ik merkte wel dat ze wat uit haar doen was. Ze dronk ook veel minder en was behoorlijk futloos. Ook heeft ze koorts gehad en vandaag heel de dag verhoging. Maar voor de rest ligt ze alsnog lekker te lachen :)

Jaaa ik moest ook een traantje wegpinken toen Elin maandag prikjes kreeg maar ze was zelf nauwelijks onder de indruk haha. Ze heeft alleen gisteren een beetje verhoging gehad maar verder vooral veel geslapen. Heb er weinig van gemerkt. Gelukkig!
En vanmorgen verraste me ineens! Even een positieve, blije en trotse mama ervaring delen met julloe hoor :) Ik legde haar even op haar buik in het midden van ons grote bed zodat ik me kon omkleden en zij tummy tijd had. Draait ze zich ineens uit zichzelf om naar haar rug! Ik stond echt versteld hoe soepel ze dat deed. Trotse mama als ik ben, stond ik daar in mijn ondergoed haar aan te moedigen en te klappen haha ;) 

Aah wat leuk ongeduldje! Dat is inderdaad een trots mama moment! En al vroeg dat ze het doet! 
Noé rolt al wel op haar zij maar niet verder. Armpjes zitten nog in de weg haha. Verder een vrolijke baby die lacht en aan het brabbelen is, wordt je zo blij van! Ookal moet ik zeggen dat ze een behoorlijk driftig karaktertje heeft haha, voedertijd is voedertijd en als dat niet gelijk gebeurd wordt ze boos?

Hallo Allemaal, Mayson is nu 6 weken ik geef nog borstvoeding. Dit ging met veel pijn...kloven...spruw maar ik wil gewoon doorzetten met kromme tenen regelmatig ?nnEerstuu is de pijn wel minder erg... met puralan. Eerst kwam hij niet goed aan pas met 20 dagen op geboortegewicht en nu kwam hij ineens 300gr aan en vorige week zelfs 800gr terwijl normaal komen ze 150gr aan per week.... Hij heeft overdag een goed ritme om de 3 uur komt hij voor voeding slaapt veel lacht af en toe alleen de nachten pfff... Om de 2 uur alleen vannacht voor het e eerst 3uur en 45min  werd zelf na 2 uur wakker en na 3 uur van waar blijf je nou?? Ik baker hem in hou het zelfde ritme aan maar weet niet hoe  of wat ik er aan kan doen om het doorslapen te bevorderen tips?  Verder is hij tevreden lacht nu af en toe en we zijn allemaal verliefd op hem. 

@poevie als hij met 6 weken door zou slapen zou dat heel erg snel zijn hoor! In principe gaan ze zelf ineens doorslapen, dit was bij ons ook zo na 7.5 week, en dit is ook al vrij snel.
Ik ben vorige week begonnen met overdag vaste tijden (elke 3 uur) voeden, overdag 2x naar bed, dus in de ochtend 1x en de middag 1x en als ze 's avonds naar bed gaat een slaapzakje aan, 3 dagen later sliep ze inene door, we brengen voeden haar rond 19.00, daarna naar bed, soms slaapt ze direct, soms zit ze nog 2 uur te klooien, dan om 00.00 uur voeding en dan komt ze rond 7 uur weer. Dus bij ons lijkt het erop dat het door een ritme gekomen is. Maarja dat hoeft niet perse zo te zijn

Terug
Bovenaan