Baby’s geboren februari 2019

@me-l, ja dat weet ik opzich wel van die temperatuur in het nekje voelen, maar het voelt zo sneu van die ijskoude handjes. En omdat hij zo slecht slaapt ga je toch een beetje oorzaken zoeken, maar eigenlijk denk ik toch dat hij gewoon echt vaak honger heeft.. hij is een maand prematuur dus klein maagje denk ik ? 
Blaricum is helaas niet in de buurt maar een lekschaal klinkt ideaal, is dat gewoon dat je m eronder hangt als je met de andere aan t voeden bent? Want ik lek aardig inderdaad ? na een keer of 2,3 moet ik dan wel een flesje hebben denk ik. 

Je hebt slaapzakjes met “handschoentjes” er aan. Kan je ze dicht vouwen..
Zoek maar even op de TOG waardes, dan heb je ongeveer een idee hoe warm je je kindje moet aankleden in bed.
Hier liggen we in een slaapzak van 0.5 tog, korte mouwen romper.. zonder deken. Soms wel een broekje..

Mimi, inderdaad, je hangt 'm gewoon aan je andere borst. Op goede momenten tap ik zo 70 ml! Ik heb daarom ook kleine bewaarflesjes besteld, zodat het meteen in kleine porties de vriezer in kan. Ook handig als de kleine toch nog honger heeft na een flesje, kun je makkelijk nog een beetje warm maken. Succes! 

Iemand voor ons ook nog DE gouden tip?
De kleine man is nu 6 weken oud. Hij doet het super goed, huilt echt bijna nooit, alleen tijdens de krampjes. Slapen doet ie ook super goed. Komt alleen om de 3a4 uur voor voeding. Prima. Na de voeding slaapt hij gelijk verder.
Nu ben ik rustig aan aan het werken naar slaapjes in bed, en ook tussen 7 en 8 naar bed. Echter dit lukt dus niet! Dan blijft hij huilen en jammeren. Beneden in zn bebynestje of in de box is hij wel stil...
Als ik hem om 10u in bed ligt slaapt ie wel gelijk? 

Epf dat hebben wij ook haha. We geven 7 uur de fles, en dan leggen we haar in bed, bij ons slaapt ze dan wel eerst even 10 minuutjes en dan weer wakker, en zo zijn we een hele tijd bezig, steeds naar boven, speentje in, aai over der bol en weer naar beneden, als ze echt huilt even oppakken, dan valt ze weer in slaap en dan weer neerleggen. Ze slaapt nu echt pas net, dus nu anderhalf uur bezig geweest met haar in bed krijgen, en ik hoor haar nu nog een beetje rommelen.
We doen wel elke avond hetzelfde, we nemen haar mee naar haar slaapkamer, schone luier, voeden, slaapzakje aan, even in de schommelstoel wiegen en naar bed.
Het gekke is wel dat we haar voor de fles van 11/12 uur wakker moeten maken.
Dus wij zoeken ook nog een goede tip!

In de ochtend en middag leg ik haar ook een keer op bed, dit gaat wel goed. Sinds vorige week een beetje begonnen aan een schema met voeden en slapen en dit gaat eigenlijk ookgoed, sindsdien slaapt ze in de nacht ook lekker lang, zo'n 6.5 a 7 uur :)

Uiteindelijk neem ik hem dan toch maar weer mee naar beneden. Kan dat huilen echt niet aanhoren?
Nu slaapt ie lekker in zijn babynestje in slaapzak op de bank.. Ik probeer wel een vast ritme aan te houden met naar bed brengen..
Ik voed op verzoek, BV.. Vanmorgen heb ik hem een uur na de voeding wakker in bed gelegd en dat ging prima! Vanmiddag heeft ie in de kinderwagen buiten in de tuin geslapen, ook prima. Alleen dus niet om 7u in bed!

Hier ook tegen het einde van de middag, begin van de avond een groot drama. Ze wil niet of amper slapen, huilt veel en als ze dan eindelijk in de fles hapt, dan drinkt ze superonrustig. Het schijnt dat je baby dan alle indrukken van de hele dag gaat verwerken, daarom slapen ze bijna niet aan het einde van de dag. Ze slaapt wel een klein beetje bij mama of papa, want dat is dan lekker vertrouwd. Dus hier houden we haar even bij ons, zodat ze wel iets slaapt en dan rond 20.00 uur naar bed. Dan is het nog 5 a 10 minuten huilen en dan valt ze in een diepe slaap tot een uur of 3 a 4 in de nacht. De nachtvoeding gaat best goed. Ze drinkt wel weinig dan (90ml), maar gaat meteen daarna weer slapen tot uurtje of 8. Ze is nu 8 weken oud, dus ben allang blij dat ze maar 1x komt in de nacht. 

Het is ook wennen voor alle kindjes, ze zijn nog maar een paar weken op de wereld. Het is alleen makkelijk als er een mooi ritme in zit voordat het verlof voorbij is
Wij nemen haar alleen echt niet mee naar beneden met de reden dat ze er dan toch aan zou kunnen wennen. Desnoods blijf ik of mijn man een uurtje op haar kamertje in een stoel zitten. Haha best standvastig, maar mijn gevoel zegt dat dat beter is. En we laten haar niet echt huilen hoor, als ze een beetje jengelt is het goed maar als ze gaat huilen pakken we haar meteen even op om te knuffelen.
Ze is na 9 uur niet meer wakker geworden, dus ze slaapt nu heerlijk

@ stelvio, misschien als je nog een voeding rond 11 uur geeft dat ze dan niet in de nacht meer komt maar in de ochtend? Wij doen dat ook, dat scheelt je weer opstaan in de nacht ;)

Terug
Bovenaan