Baby’s geboren februari 2019

Ik ben afgelopen zaterdag voor het eerst op de fiets gestapt naar het dorp en ondanks dat ik een knip heb gehad heb ik nergens last van gehad en voelde ik ook helemaal niks. 
Ik ga elke dag een uur lopen met de kleine man in de wagen. Zeker met dit heerlijke weer is het echt genieten!!
Vanochtend heeft het kdv gebeld voor een intake en oefendagje ik zat gewoon te huilen aan de telefoon zo erg. Ze zei al dit maak ik zo vaak mee dat geeft niks hoor. Ben benieuwd hoe het straks gaat...

@vivi, de eerste keer hebben we een filmpje gepakt en daarna thuis een glas wijn gedronken en lekker gaan slapen. Toen was slaap echt de main event! Haha ? volgende week gaan we uit eten. Een chiquer etentje dan we normaal zouden doen om het einde van mijn verlof te vieren/ deze bijzondere tijd af te sluiten. Mijn man is rond half 6 sochtends weg voor zijn werk dat betekent dat hij vroeg naar bed moet. Hierdoor is de quality time savonds nogal beperkt. We eten altijd samen. Maar goed we zijn begin van de avond ook druk met ons dochtertje. Tussen 6 en 7 is haar huil moment dus echt rustig eten zit er niet bij helaas. We hebben eergisteren een goed gesprek gehad over het missen. En we proberen als hij savonds thuis komt de telefoons weg te leggen en de tv uit te laten. Ik denk dat dit al een heel verschil gaat maken.
Phoe het kdv is inderdaad wel even spannend. Maar probeer tijdens het oefenen even iets kleins voor jezelf te doen. Ik heb heerlijk uitgebreid gedouched en de muziek hard aangedaan inclusief danceparty. Heerlijk! Meteen even mn teennagels gelakt. Ik voelde me direct een beetje opgeladen. De twee uurtjes vlogen voorbij. Was wel blij dat ik haar weer mocht gaan halen hoor! Over een week gaat ze haar eerste volledige dag. Ik ben dan nog thuis. Heb bedacht even een flinke lente schoonmaak te doen. De dag erna begin in met werken. Dan is dat in ieder geval gedaan.
Hopelijk gaat het oefenen goed! 

Bij ons gaat hij gelijk van 9.30-14.30. Normaal is het de 1e keer een uurtje als de ouders een gesprek hebben en dan de week erna een halve dag maar dat lukt niet ivm maandag een weekend weg en daarna moet ik gaan werken en ik ga niet een wenochtend plannen op de dag dat hij anders naar opa en oma gaat. Dus dan maar zo is even niet anders. Ik ga er vanuit dat het wel goed gaat hoor het is meer dat ik hem ergens achterlaat waar het voor hem en ons nog onbekend is. 
Tijdens dat wendagje wil ik ook even lekker het huis door de week erna moet ik alweer aan het werk. Daar moet ik nu ook nog even niet aan denken maar als het straks zover is vind ik het heerlijk om weer te gaan, even iets anders doen dan mama zijn...

Ja dat snap ik wel. Ik vind de wendagen wel echt een uitvinding. Zo fijn om er alvast geweest te zijn. Waar leg je de spullen? Wat is de gang van zaken sochtends etcetera.. 
Gelukkig had ik wederom een goed gevoel over het kdv. Hopelijk jullie ook. Zijn er alweer mamas aan het werk? En hoe bevalt het? Gaat het goed? Is het voor jullie kindje een grote stap geweest indien er opvang geregeld is? 
Groetjes  

Succes voor alle mama’s die weer aan het werk gaan! Ik blijf nog even thuis. Ik heb verlof opgenomen tot december omdat ik deze tijd graag volledig met hem wilde beleven, en omdat ik hem 6 maanden bv wil geven maar geen zin heb in kolven. Maar ik begrijp heel goed dat het ook echt fijn kan zijn om even niet alleen maar mama te zijn en soms denk ik dat het ook wel goed voor me zou zijn.. maarja mijn beslissing is genomen! Maar ik zal hem misschien alsnog wel af en toe naar mijn schoonouders bv brengen en dan proberen 1 flesje af te kolven. 

Vandaag eerste werkdag gehad. Mijn collega's hadden mijn bureau versierd dus super leuk om zo welkom te worden geheten :) en het was eigenlijk ook best lekker om weer bezig te zijn met mijn hoofd. Onze meid deed het super goed op de opvang. Was erg vrolijk met de leidsters bezig geweest en had goed geslapen en gedronken dus ben gerust dat het goed komt daar.
Ik heb ook bewust 1 dag per week ouderschapsverlof opgenomen nu. Ik werk eigenlijk 4 dagen maar wil toch net iets meer van ons meisje meekrijgen, dus 1 dag in de week extra thuis. Ben erg blij met die keuze. Daardoor hoeft ze maar 2 dagen naar de opvang en vrijdags is papadag. Ook fijn idee dat ik straks over maximaal 2 jaar eventueel ook gewoon nog terug kan naar 4 dagen als ik dat wil. En zo niet, kan ik dan altijd nog mijn contract aan laten passen. Ik zou zelf geen jaar thuis moeten zitten, is voor mij niet goed. Maar wel fijn dat dat bij jou kan mimi! Lekker genieten van al die mooie eerste momenten in het eerste jaar :) 

Voorop gezegd ik ben onwijs blij met onze kleine spruit en geniet heel erg van haar! 
Maar ik merk wel dat ik in een soort van dipje zit. Woon 1,5 uur rijden van mijn familie af (we hebben best een hechte band en als het om de zorg van kinderen gaat is dat bij ons echt relax). Ik mis dat dan wel eens. Hebben een lastige periode gehad met veel huilen en weinig slapen overdag. Ze doet nog steeds kleine slaapjes van 45 minuten. Ze huilt echter niet meer zoveel. 
Maakte me dan ook zorgen dat ze misschien niet meer naar de opvang zou mogen en dergelijke. Terwijl het echt een lachebekje is en een best makkelijke meid. 
Ik merk dat ik echt graag weer wil werken, maar ik hoef pas 28 mei weer (ja onderwijs krijg de vakanties erbij). Ik heb nu al een aantal weken last van eenzaamheid. Mijn vriend werkt gewoon 5 dagen. 

@ Teddybeer, ik herken mijzelf in je verhaal. Voel me ook best eenzaam en mijn zoontje heeft ook heel veel gehuild. Nog steeds helaas.... we lopen ervoor bij de kinderarts. Voor je gevoel zit je dan echt aan huis gekluisterd en is je wereld ineens zo klein. Ik heb geen werk omdat mijn man meestal van maandag tot en met vrijdag weg is (vrachtwagenchauffeur). We hebben het zo gedaan omdat ik dan thuis ben voor de 2 kindjes. Gelukkig heeft hij met zijn werk kunnen regelen dat hij komende tijd thuis is in de avonden. Mijn familie woont ook niet echt in de buurt en zij werken eigenlijk ook allemaal. Ik weet dat het nu gewoon pittig is deze maanden als ze zo klein zijn maar daarna wordt het iets makkelijker en kan je wat makkelijker de deur uit.....

Terug
Bovenaan