Baby’s geboren februari 2019

Ik heb er gewoon ook echt bang voor dat de opvang haar niet wilt. Het slapen in de avond/nacht gaat goed. Overdag slaapt ze steeds kleine momentjes en soms is ze oververmoeid waardoor ze  wat huilt. Ga morgen ook naar een osteopaat om te kijken of er misschien iets is waardoor ze niet slaapt. 
soms het idee dat mevrouw gefrustreerd is want ze wilt dingen doen die ze nog niet kan. Het is haar nu eindelijk geluk controle te krijgen over het omdraaien van de buik op de rug. 

Ik ben ook deze week weer begonnen met werken. En hoe leuk ik het thuis ook vind, ik voel me op mn werk toch weer even een compleet mens ipv alleen maar moeder? het scheelt denkik ook dat mijn moeder en schoonmoeder oppassen. Daar laat ik ze met een gerust hart achter. 
Qua eenzaamheid snap ik jullie wel hoor. Ookal woont mijn familie dichtbij, mijn man is doordeweeks 4 a 5 dagen van huis (ook snachts) dus ik sta er echt alleen voor. Gelukkig is ze over het algemeen een lief lachebekje die niet veel huilt (met uitzondering van vorige week, toen was het huildrama). 
Zijn er hier meer die infacol gebruiken en waar de kindjes niet goed kunnen poepen? Ik ben vrijdag gestopt en zondag kwam het helemaal los. Sinds toen heeft ze bijna iedere dag ontlasting gehad... daarvoor 1x in de 2/3dagen

Ik heb nog ff vrij. Halverwege juni pas weer werken! Heb er wat vakantie aan geplakt.
Wij gebruiken infacol maar hij poept prima... Net nog in bad gedaan want het zat tot zn nek?

Vandaag heeft Kyan zijn 1e 2 prikjes gehad. Hij heeft wel even gehuild maar eenmaal bij mama in de armen was hij weer helemaal rustig. Ik had 2 koude washandjes meegenomen en een klein flesje melk van 60 en dat vond hij erg lekker. Even een troostflesje dat deed hem heel goed, misschien een goede tip voor de andere mama's!!
Wij gebruiken ook infacol en hij heeft 1 poepluier per dag en normale luiers ook.
Ik mag nog 4 weken thuis blijven en dan mag ik ook weer aan het werk. Ik geniet wel heel erg van mijn kleine mannetje en ik vind het echt heerlijk thuis maar ik denk dat het straks ook weer erg lekker is om even 3 dagen geen flesjes te hoeven geven en geen luiers te hoeven verschonen?

Wij gebruikte eerst ook infacol, geen last met poepluiers, gewoon 1 luier per dag.
We zijn wel overgestapt naar sab simpex, dit kan je gewoon in de fles doen en dan lost het meteen al de bubbeltjes op. Ik vind het wat beter helpen en het is makkelijker dan dat staafje van de infacol, dat liep meestal ook weer uit haar mond. We hebben nog 2 flesjes en dan stoppen we ook hiermee want we denken dat ze er wel een beetje overheen is nu. Met de sab simplex ook gewoon 1 poepluier per dag.

Teddybeer: volgens mij is er nog nooit een kindje geweigerd op de opvang. Alleen als er echt zware problematiek is waardoor een kind veel meer aandacht nodig heeft en dat echt ten koste van de andere kindjes zou gaan misschien. Maar over het algemeen doen kindjes het goed op de opvang hoor :) ze krijgen daar zoveel prikkels dat ze toch wel moe worden en slapen. Daarnaast hebben de leidsters ervaring met veel verschillende kindjes dus weten ze allerlei trucjes om je kind in slaap te krijgen :) komt vast goed!
Wij gebruiken ook infacol maar geen last van obstipatie. Heb het idee dat de krampjes bijna voorbij zijn maar durf nog niet goed af te bouwen. Laatst een keer geprobeerd en toen had ze wel weer meer last van haar buikje.. Ik wacht nog even tot ze echt over de 3 maanden is met afbouwen. 
Mijn ouders wonen meer dan een uur rijden bij ons vandaan maar komen gelukkig iedere week wel langs. Mijn broer en zusje wonen in het buitenland dus die hebben mijn dochter nog niet live ontmoet. Dat is wel moeilijk soms. Ik had net na de kraamweek een moeilijke periode waarin ik dacht om eerder te gaan werken weer maar uiteindelijk niet gedaan en laatste weken verlof zo'n heerlijk ritme gevonden dat ik uiteindelijk afgelopen weekend echt moest huilen dat ik weer moest werken haha. Probeer leuke dingen te doen, al is het een kleine wandeling of even met je kind op een speelkleed liggen. Probeer van die kleine dingen te genieten want voor je het weet is die bijzondere tijd voorbij en ga je weer werken en besef je je dat je sommige dingen gaat missen.. althans, zo gaat het bij mij.. 

O nee! Mijn dochter(10weken) weigert in eens de fles. Ik geef borstvoeding. We waren al vroeg gestart met het aanbieden van een flesje afgekolfde melk, dit ging tot donderdag heel goed. 
Nu wilt ze het niet meer. Afgelopen vrijdag moest ik haar eerder ophalen van het kdv. Dinsdag moet ik weer aan het werk, ik ben ben benieuwd hoe dit zal gaan. 
Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Teddybeer@wat ongeduldje schrijft is waar. Ik werk zelf in de kinderopvang alleen als een kind ziek is of de hele dag niet drinkt of echt extreem uit zijn doen is zullen ze je bellen...heb nog nooit mee gemaakt dat ze geweigerd worden. Wel heb ik het een keer meegemaakt met een peuter die maar 1 dag kwam en die kon echt niet wennen... En voor de gene die eenzaam zijn zou ik adviseren ga veel wandelen lekker in de buitenlucht. Veel mensen willen de kleine even zien heb je weer aanspraak of ga boodschappen doen. En na 3 maanden kun je op babyzwemmen kom je allemaal mama's tegen die ook net een kleine hebben. Met mijn kleine man gaat het nog steeds het zelfde...Hij lacht nu heel veel alleen de nachten blijft hij om de 2 uur komen en overdag 3 à 4 uur. Ik wandel dus veel alleen als ik stil ga staan word hij wakker en laat zich meteen horen... zit er wel aan te denken om anders alleen voor de nacht een fles te gaan geven zodat hij langer blijft slapen. Iemand ervaring mee? Mijn borstvoeding is wel gewoon goed want hij komt nog steeds per week ruim 300gr aan... dus honger kan het niet zijn? 1e prikjes gehad erg zielig hij huilde ook 2 dagen echt anders dan anders en een beetje verhoging. Eigenlijk volgende week weer werken maar heb er nog 3,5 week vakantie achteraan geplakt! Dus nog ff genieten ?

Terug
Bovenaan