Baby’s geboren februari 2019

Welkom nieuwe mama’s! Heftig zeg allebei zo een klein kindje! Gelukkig gaat het ondertussen goed.
pff wat ben ik blij dat mijn kindje geen reflux heeft. Lijkt me zo moeilijk als je kindje steeds pijn heeft en zich niet lekker voelt! Hopelijk groeien ze er snel overheen.
hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ik ben aan mn 2e werkweek bezig en ik heb het weer helemaal naar mn zin. Al moet ik zeggen dat ik op dag 3 wat minder zin heb om ze weg te brengen hoor haha. Maar daar zullen we ook wel weer aan wennen. 

Jaa welkom nieuwe moeders, heftige verhalen hoor! En top dat het goed gaat.
Ik heb mn eerste werkweek, en dat gaat wel goed eigenlijk, ze slaapt en drinkt wel iets slechter dan dat ze thuis bij mij doet, en als ik haar ophaal moet ze keihard huilen, fan hou ik haar vast en valt ze met 2 minuten in slaap haha, ze is gewoon moe dan, maarja ze moet ook gewoon wennen nog. Ben wel blij dat ze niet vaker dan 2 dagen achter elkaar ergens heen hoeft, dan kan ze thuis weer even bijkomen.
Heb wel het idee als je van je werk thuiskomt em haar ophaalt dat je dan zo weinig doet met haar. Haal haar op, dan eten koken en eten, dan zij eten en dan gaat ze al naar bed

Mijn meisje mag morgen voor het eerst gaan wennen. Ze gaat de 16 voor het echie. Ik hoef dan nog niet te werken de 28ste pas. Dus ze moet al 4x voor ik ga werken. Dan kan ik der altijd gewoon lekker om half 5 halen haha. 
Vind het allemaal wel spannend. Had dat noet verwacht. Het wennen voor morgen alleen al bezorgd me buikpijn. Terwijl wij dan sowieso in het begin nog daar zijn om ons meisje te bespreken. We zullen zien. 

Ja klinkt niet fijn al die reflux verhalen. Hopelijk gaat het snel beter met jullie wondertjes, zo zielig om ze pijn te zien lijden! Ik vond de krampjes al erg. Die zijn nu gelukkig weg. Reflux heeft ze ook wel beetje soms, maar ze heeft daar geen last van. Ze spuugt soms wat melk terug, of slikt soms extra, maar hoeft er niet van te huilen. Blijft beperkt zolang ik haar na voeden even poosje recht op hou.
Verder heerlijk vrolijk kind en op de opvang doet ze het super. Afgelopen weekend even last van 3e sprongetje dus was de nachtvoeding ineens een paar nachtjes terug. Dat merkte ik gelijk, was erg moe haha. Maar mag eigenlijk niet klagen met een baby die al zo snel doorsliep. Inmiddels weer over het sprongetje heen. 
Ik ben nu voor de tweede week aan het werk en vind dat eigenlijk ook best fijn. Wegbrengen naar de opvang heb ik geen moeite mee, is dat erg? Ben super blij als we in de avond weer allemaal thuis zijn en geniet van mijn dagen dat ik niet werk hoor, maar vind werken ook gewoon leuke afwisseling :) 

Ik ben begin februari bevallen van ons eerste kind, een dochter! Ze is met 40+4 geboren met een keizersnede omdat de ontsluiting niet wilde vorderen.
Gelukkig deed ze het gelijk heel goed en ben ik ook ontzettend snel hersteld. Zat na 4 dagen weer op de fiets, haha. 
Mijn dochter heeft ook last van reflux, al lijkt ze niet echt pijn te hebben maar meer ongemak. Van de week voor het eerst naar de osteopaat geweest om alles even na te laten kijken. Vond het een beetje 'vaag' gebeuren en weet niet zo goed of ik nou verbetering zie. Iemand anders ervaring met een osteopaat?
Vorige week is ze hoor het eerst 2 uurtjes gaan wennen op het kdv. Vond het wegbrengen wel even gek, maar ook wel heerlijk om daarna op mijn gemak te kunnen sporten, haha! Morgen moet ze 5,5 uur en ga ik weer sporten en heb een massage geboekt. Tsja, je kan er maar beter het beste van maken ;-) ze gaat vanaf half mei, 1 dag per week naar de opvang. 
@ongeduldje, ik snap je wel. Ik ben zelfs eerder weer begonnen met werken en neem mijn bevallingsverlof verspreid op. Ik werd een beetje dol van het thuis zitten en kon regelen dat mijn man en schoonvader bij mijn dochter waren op de dagen dat ik ging werken. Werd/word echt een leukere moeder door ook te werken :) 

Hier nog eentje die wanhopig wordt van de reflux :( elke keer als ik denk dat het beter wordt gaat het weer achteruit en beginnen we opnieuw! Bijvoorbeeld na een autorit of wandeling in de kinderwagen gaat ze veel spugen wat ze weer doorslikt waardoor ze zelfs tijdens het gapen moet huilen van de pijn! Johannes broodpitmeel weer geprobeerd en dat helpt maar dan is het ellende qua krampjes :( ze gaat dan ook haar benen enorm bewegen waardoor ze onderaan haar wieg komt te liggen en dan met haar gestrekte benen haar hoofd tegen de spijlen duwt:( resultaat nog meer pijn en ellende! Wil haar het liefst nog even bij ons op de kamer houden om haar in de gaten te houden met de reflux maar als dit zo doorgaat zal ze wel in haar ledikant moeten.
Gelukkig is ze meteen rustig als ik haar bij me neem en over haar buik wrijf en met haar benen fiets! Maar zo vermoeiend want ze wil ook echt slapen, ze is ook overdag kapot waardoor ik haar elke uur in haar box/bed leg en ze gaat dan bijna direct slapen! En als ik haar snachts na een voeding 30min rechtop op mijn schouder hou dan begint ze binnen 5 minuten in haar slaap te slikken en kreunen want dan komt het alsnog omhoog :( 
Verder doet ze het goed en kan ze zelfs met alle ongemakken veel lachen!

@stk, al eens geprobeerd haar op haar buikje te leggen voor een slaapje? Ze zeggen dat dat ook nog wel eens wil helpen! Moet je het zelf wel aandurven natuurlijk! (Ik doe het best vaak overdag ivm afplatting! En hij vind het gewoon lekker)

@epf jazeker dat gaat idd goed ook op haar zij en dat doe ik ook overdag waardoor ze goed slaapt veder (gelukkig) maar snachts durf ik dat nog niet, zeker niet met haar puckababy slaapzak aan.
Maar goed zojuist een keertje geslapen van 20u - 4:30 dus we gaan de goede kant op :) Nu nog rechtop bij me houden en zo weer rustig wegleggen en hopen dat ze nog een paar uurtjes pakt!

Terug
Bovenaan