Baby’s geboren februari 2019

Ik weet nog mijn eerste dag weer buiten. Zonder de kleine maar moest echt kleertjes halen want madam had maatj3 46/50 en dat had ik niet in huis en je krijgt veel 56 of zelfs 62.  
Het was dag 4 na de geboorte. Ik werd een beetje gek door de drukte in de prenatal en de dag erna was ik helemaal kapot ?. Mijn kraamzorg had me ervoor gewaarschuwd maar ik dacht zelf toch wel meevallen. Niet dus. 

Hier ook een februari baby! Bibi is 20 februari geboren :)
Nog een tip tegen krampjes: een KipKep kruikje. Heb het idee dat het echt wel wat verlichting geeft. Zo zielig die krampjes :-(
Hoe gaat het met jullie en het herstel? Ook nog veel moeite met prikkels?
Liefs 

Welkom en nog gefeliciteerd met de geboorte van Bibi.

Ik moet maandag met Noëlle voor de gehoor test en had dus geen dik vestje of jasje in maat 50/56. Die ben ik vandaag gaan kopen.

Onze zoon is 20 februari geboren na een prima bevalling in het geboortecentrum. Van 5 naar 10 cm in 2,5 uur en met 5 persweeën lag ie op mijn buik. Hij doet het goed en ik herstel snel. Bv was pittig met tepelkloven en al, we voeden nog bij maar na tips van de lactatiekundige hopen we snel op volledig bv te zitten :) 

Hoi allemaal!
Onze zoon Quinn is geboren op 9 februari om 21:40 na een bevalling van 23 uur.. regelmatige rugweeen vanaf het begin, maar bleef op heel lang op 1 cm ontsluiting hangen. Uiteindelijk bij meer ontsluiting zijn mijn vliezen gebroken door de verloskundige. Paar uur later naar het ziekenhuis. Redelijk snel persweeen, maar hij bleef op dezelfde plek zitten. Toen weeenopwekkers, maar hielp ook niet genoeg. Uiteindelijk is ie met vacuüm en een knip gehaald. 
Behoorlijk heftige bevalling dus, voor ons allebei. 
De kraamweek was heerlijk. Ik kon niet veel maar de hulp die we hadden was geweldig en Quinn deed het erg goed. 
Na de kraamweek was hij toch wel erg onrustig vaak. Veel ontroostbaar huilen en erg gespannen. We zijn ook gestopt met borstvoeding en over gegaan op de fles. Dit geeft mij veel meer rust. 
Inmiddels zijn we ook 2x naar een osteopaat geweest, vanwege de heftige bevalling en het vele huilen en onrustig zijn. Afgelopen vrijdag had hij weer een behandeling. De dag erna is hij dan erg huilerig en overstuur, dus hopelijk gaat het vanaf vandaag een stuk beter! Vannacht heeft hij in ieder geval erg goed geslapen. Hopelijk kunnen we nu wat regelmaat erin gaan brengen. 
Verder is het echt een schatje! :)
Hoe gaat het verder met jullie mentaal? Ik vind het wel moeilijk om van alles te genieten omdat ik me overal druk om maak. 

@maxime,
ik herken me zo in jou verhaal. Mijn zoontje is geboren op 27 januari, na een prima bevalling. De eerste week ging het heel goed.. tot dat de kraamhulp weg was. Loek huilt heel veel en is zo gespannen. Hij kan uren ontroostbaar huilen. Ook ik ben al 1 keer naar de osteopaat geweest en gestopt met borstvoeding. Nu ik wat meer rust heb merk ik dat Loek ook wat rustiger is. Maar het blijft een onrustig ventje. 

Vind het soms ook erg moeilijk om te genieten omdat de zorgen die je hebt toch wel de overhand hebben..

hopelijk is het met een paar weken beter. 

Xx

Ook ik ben in Februari bevallen, om precies te zijn op 14 februari.
Op 13 februari kreeg ik een ballonkatheter en op donderdag werd ik ingeleid. Tijdens de zwangerschap was ik al onder controle bij de gynaecoloog, omdat onze dochter te klein was, Hierdoor moesten we elke week naar het ziekenhuis voor controles. Gelukkig bleef ze in haar eigen lijn groeien. Bij de geboorte was onze dochter 2480 gram en zat ze op de zesde dag al boven haar geboortegewicht. 
Ik geef zelf borstvoeding, maar twee dagen geleden hadden we hier ook even last van krampjes. Ik kreeg de tip om haar op mijn onderarm te dragen, waarbij ze met haar buik op mijn onderarm ligt en met haar hoofd bij mijn elleboog. Zo komt er wat druk op het buikje. Dit was bij ons een succes. 
Omdat ze nog wel wat aan de kleine kant is, heeft ze nog moeite om de temperatuur te houden, ze heeft nog twee dekens en vooral in de nacht ook nog kruiken nodig, meer die dit hebben? 
Verder gaat het hier goed en voel ik mij al steeds meer de oude. 

Leuk dat dit topic geopend is. 

hoi allemaal.
ook hier een februari baby.
op 23 februari ben ik bevallen van onze zoon Joas. hij was 4325gram en 55cm bij een zwangerschapsduur van 41+3. een echte beer dus.
bevalling was beter dan bij ons eerste (die duurde ruim 24uur met knip en vacuüm pomp), maar door zn grootte was het bij het persen ook weer heel spannend omdat ze bang waren dat schouders bleven hangen. met wat trucjes op verzoek verloskundige en een knip is het toch gelukt. ik had extra groei echo's gehad, maar ze hadden toch niet verwacht dat ie zo groot was!
Joas zat met 3 dagen weer boven zijn geboortegewicht (borstvoeding)
gister was laatste dag kraamzorg.. en ja hoor vandaag een heel onrustig kind. nu las ik dat dag 9-10 een regeldag kan zijn. zowel bij fles als borst gevoede baby's. 
vandaag dus maar bankhangen en kind aan de borst. en dat doet idd zeer. 
succes iedereen.  lekker genieten en knuffelen.!!het is toch geen weer om naar buiten te gaan ?☺
liefs Maan

Terug
Bovenaan