Baby’s geboren februari 2019

Ja heel herkenbaar. Hier ging dat ook zo. De speen maakt wel verschil. Ik gebruik ook infacol trouwens. Nu heeft ze weleens krampjes maar niet meer zo erg en lang als eerst.

Hier een februari baby die 3 weken te vroeg is geboren met precies 37 weken waardoor hij nog net in januari is gekomen namelijk 31 januari. Hij heet Lars en woog 3065 gram en was 49 cm. Ik ben ingeleid na langdurig gebroken vliezen en de bevalling duurde in totaal 12 uren, maar ben op natuurlijke wijze bevallen wel met knip.
Nu is Lars inmiddels al weer 4 weken hij doet het super. Het is een heel tevreden mannetje. Ik geef flesvoeding, maar voedt op verzoek aangezien er nog geen pijl op te trekken is wanneer hij weer honger krijgt na de laatste voeding. Hij komt meestal elke 3 uren, maar soms ook wel eerder weer. Nu sinds 2 dagen laat hij ook wel eens 4 uurtjes tussen de voedingen. 
Vanochtend bij het consultatie bureau geweest voor het eerst en hij weegt nu 4100 gram en is nu 53 cm. Dus meneer groeit lekker. 
Verder geen last van krampjes of wat dan ook, ik heb de dokter brown fles al vanaf dat hij geboren is. Wij geven gewoon Nutrilon 1 standaard en voegen johannesbroodpitmeel toe aan de fles, omdat meneer anders spuugt na de voeding en dit gaat nu erg goed! 
Ik was zelf heel snel weer fit! Ik wandel op het moment lekker veel als het mooi weer is en ga woensdag weer voor het eerst op het paard dan ben ik 5 weken geleden bevallen (ik kan echt niet meer langer wachten haha) als het niet gaat merk ik dat en genoeg en dan stap ik er gewoon weer af, ik ben benieuwd. 

Hoi! 
Hier ook een februari baby. Ik ben bevallen op 15-02 van Nora Lynn. Het is ons  eerste kindje. De bevalling verliep precies zoals ik had gehoopt. Om 2:30 uur ‘s nachts begonnen de weeën, die kwamen direct al om de 5 minuten maar ik kon zo goed opvangen. Om 8:00 uur ‘s ochtends heb ik de verloskundige gebeld die was hier om 9:00 uur ‘s ochtends. Toen zat ik op 3 cm ontsluiting. Ik heb daarna de Weeën bij mij thuis opgevangen op mijn bevalling‘s bal. (zo’n yoga ding van de kruidvat) Dat hielp wel heel erg mijn vriend kon achter me zitten.Om 11:00 uur was de volkskundige terug en zat ik 5 cm ontsluiting. Toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan want daar wilde ik graag bevallen. Daar aangekomen kon ik gelijk het beval bad in en heb ik mijn weeen daarin opgevangen.  Die laatste centimeter ontsluiting 8-9cm Waren wel heel heftig joh! De Voskundige heeft toen mijn  vliezen gebroken En toen kreeg ik eigenlijk direct persdrang. Ik heb in totaal 40 minuten geperst en toen werdt Nora geboren om 14:20u Ik ben dus bevallen in bad.?

Nu is ze 2 1/2 week oud. En het gaat heel goed met haar. Ze drinkt goed ik geef borstvoeding. Ze slaapt ‘s nachts goed naar wiegje naast mijn bed. Overdag kan ze wel drammen en huilen Want ze heeft hele erge zuigbehoefte en valt niet goed in slaap ,gelukkig ‘s nachts wel. Hier hebben we toch een tutje voor gegeven. Nu zo veel rustiger.

Ik moet zelf wel wennen hoe is dat voor jullie , vooral voor de mama’s die voor het eerst mama zijn?

Interessant om al die verschillende bevallings verhalen te lezen. 
Noëlle is nu ruim een week oud. Wat heeft de fles voeding mij een rust gegeven en eigenlijk Noëlle ook. Na de fles is ze verzadigd en slaapt ze lekker. Zowel in de box als bij papa of mama.  In de nacht wisselt het nog wel, maar ze slaap toch al vaak 5 uur achter elkaar.

Ik moet ook wennen. Het is ook mijn eerste.  Ik zat te bedenken hoe “lastig” het is om de deur uit te gaan. Je bent 20 minuten kwijt voor je in de auto zit. Dan bedenk ik me weer dat ik ook steeds handiger word met aankleden, spullen pakken etc. Het is ook gewoon wennen, maar ik ga ervan uit dat ik me draai hier nog in moet vinden.

@theemutsje, gefeliciteerd met jullie kindje! Fijn dat het zo goed gegaan is. Heb je al een speentje geprobeerd om haar zuigbehoefte op te vangen? Bij ons helpt het enorm! Ze krijgt de speen alleen als het niet anders kan en altijd alleen na de voeding  (anders eet ze minder heb ik Gemerkt). 
Ik merk zelf dat ik weer behoefte heb om wat meer uit huis te gaan en wat te ondernemen. Moet alleen wel erg wennen dat je niet zomaar kan gaan en echt moet incalculeren wanneer je het beste kan gaan aangezien onze mevr. Echt heel chagrijnig wordt als we haar tijdens haar slaapje gaan verplaatsen. Ze is dan opslag wakker en mopperig. Dus kan het beste gaan direct na een voeding bijvoorbeeld. Daarnaast voel ik me nog niet echt mijzelf en wordt daar een beetje ongeduldig van. Maar ach  ze is pas 2 weken! 

Onze Kyan is 24 februari geboren om 8.26 na een zware bevalling met vacuüm pomp en knip. We hadden wat opstart problemen omdat mijn weeën niet binnen 24uur kwamen. 
Ook ik ben heel snel gestopt met borstvoeding. Hij kreeg te weinig binnen ik was daardoor mezelf niet meer, als er maar iemand over borstvoeding begon dan zat ik te huilen in mijn kraambed. Toen ik de knoop had doorgehakt was ik een totaal ander mens echt mezelf weer. Kyan knapte er ook duidelijk van op. Wij gebruiken het Kruidvat merk dat is net zo goed als de nutrilon en het scheelt meer dan de helft in prijs. 
Onze Kyan moeten we bijna altijd wakker maken voor zijn flesje. Afgelopen nacht werd hij bij beide voedingen uit zichzelf wakker. 

MDNS: lees dat jij gestopt bent met de borstvoeding. Hoe lang heb je gegeven en hoe heb je het afgebouwd? 

@lyam
Ja dat klopt, ik heb bijna 1,5 week borst gegeven en toen was ik er helemaal klaar mee door tepelkloven en een erg driftig meisje. Toen ben ik gaan kolven, eerst gaf ik ongeveer 1 of 2 flessen kunstvoeding, en na een week had ik zo weinig borstvoeding over dat ik over ben gegaan op compleet flesvoeding. Ik heb wel Salvia van dr. Vogel gebruikt (homeopatisch) om mijn melk te remmen. Ze is nu 3,5 week oud en ik hoef sinds zaterdag/zondag helemaal niet meer te kolven, af en toe lek ik nog wel eens een paar druppels maar dit kan nog heel lang duren las ik (had ik tijdens mn zwangerschap ook al). 

Terug
Bovenaan