Baby’s geboren februari 2019

Hallo iedereen, hier ook een februari baby :)
Liam is geboren op 12 Februari om 20:27
Hij was 52 cm en 3,710 kg. 

Ik had op 11 februari savonds  controle ik was toen 40+3 en ik had een bloeddruk van 152/101 ik ben toen gelijk opgenomen in het ziekenhuis. Daar hadden ze mijn bloed getrokken  en bleek ik zware zwangerschaps vergiftiging te hebben. Ik had een vorm die je niet in de urine zag en mijn bloedwaardes waren al flink gedaald. Dus het kindje moest echt gaan geboren worden.  Omdat ik al 4cm ontsluiting had en mijn slijmprop aant verliezen was hebben ze de nacht afgewacht of het spontaan zou beginnen.  Helaas was dit niet zo dus hebben ze om 8 uur het infuus met weeën opwekkers aangesloten. Om 10 uur begon ik weeën te krijgen ze kwamen alleen nonstop zonder tussen pauze over mijn hele buik en rug.  Om 4uur kon ik niet meer en zat ik nog altijd maar op 5cm en zijn hoofdje zat nog steeds te hoog voor mijn vliezen te kunnen breken. Toen wou ik dus erg graag een ruggenprik maar als mijn bloedwaardes nog gezakt waren wouden ze niet geven vanwege de risico's. Gelukkig waren ze stabiel gebleven en kreeg ik de ruggenprik wauw wat een verademing. En toen ging het ineens heel vlot. Een uur later was zijn hoofdje gezakt en zat ik op 6cm. En konden ze de vliezen breken. En om 19:45 zat ik op volledige ontsluiting en kon ik gaan persen.  Jeetje wat was dat zwaar!  3 kwartier later werd hij met een knip dan eindelijk geboren ! Maar toen begon helemaal de ellende baby deed het super maar met mij ging het niet goed. Ik kreeg rilkoorts en zakte weg verloor enorm veel bloed. Ik heb nog 3 dagen in het ziekenhuis moeten blijven 2 dagen infuus gehad en met blaassonde gezeten omdat ik niet kon lopen. Ik heb 2 zakken bloed bijgekregen en ook nog een zak bloedplaatjes. Ik heb de eerste nacht niet anders gedaan als huilen huilen huilen ik was zo gelukkig maar wat was het allemaal eng zo veel bloed mij zo slecht voelen. Na 2 dagen was ik al een heel ander mens en kon ik weer stappen en zelf plassen.  Nu bijna 3 weken later ben ik volledig de oude en voel mij super. 

We hebben een droom van een baby en het was het allemaal waard maar het zal  toch heftig blijven om naar terug te kijken. 
X Samantha 

Hallo allemaal,
Op 11 februari is ons meisje Laila Simone geboren!
Het was een vlotte thuisbevalling waar ik met trots op terug kijk!
0815/0830 waren mn vliezen gebroken, heb toen nog gewoon mn zoontje naar de peuter gebracht.
Rond 1330 hebben we de verloskundige gebeld om alles even te controleren.
1350 was ze bij ons en om 1400 heeft ze me gecontroleerd.
Toen zat ik op 6a7 cm! (Was erg verbaasd)
1408 begon de persdrang en om 1412 is ons meisje geboren ?
Een wereld van verschil met de bevalling van ons zoontje (die duurde vanaf gebroken vliezen 26u en 31min en was dus een zks bevalling) ..

Vandaag is ons meisje alweer 3 weken en ze doet het heel erg goed! ?

Gefeliciteerd met jullie dochter! Wat fijn dat de bevalling zo goed is gegaan! Super fijn dat je daar zo trots op terug kijkt!
Onze dochter is nu 2 weken. En we hebben een gulzige drinker waardoor ze buikkrampen krijgt  Dit is zo zielig! We voeden op verzoek en ze komt netjes iedere 2-4 uur. Nu een kleinere speen voor de dr brown besteld, hopelijk werkt dit.
Daarnaast wil mevrouw nog niet echt in dr eigen wieg slapen. Ze slaapt vooral in onze armen en doen we om en om slapen. Als ze al slaapt overleggen werkt niet want dan wordt ze wakker... Haar laten huilen vind ik erg moeilijk, ze is nog zo klein! 
Meer mensen die hier tegenaan lopen? Wat doen jullie? 

Nvb: bij ons slaapt ze ook het liefst in onze armen, maar ik ben zelf bang dat ze straks dan helemaal niet int bedje wil slapen. Nu leg ik ze meestal in bed of in de box/kinderwagen als ze slaapt. Ze wordt dan wel is wakker maar dan geef ik meestal de speen en slaapt zd verder. Snachts leggen we ze wel eens tussenin in bed als ze echt niet wil slapen. Dan wel op het voedingskussen met een hoes erover heen zodat ze hoog ligt. Dan slaapt ze als een roosje.

MDNS: ja dat voedingskussen met die hoes eroverheen is nu haar vaste slaapplek inderdaad. Mijn man gaat over een week weer werken dus dan moet ze echt wel een tijdje in dr eigen wiegje slapen wil ik het huishouden bij kunnen houden.
Ben me nu ook aan het verdiepen in draagdoeken / draagzakken. Dan hebben we dat altijd achter de hand als ze echt niet zonder ons wil en wij wel onze handen nodig hebben. 

NVB klinkt echt exact als onze dochter! Wij hebben ook een gulzige dame waardoor ze kramp kreeg en niet in haar wiegje wilde slapen, maar wel in onze armen. Dit sloopte ons echt allebei dus we hebben flink wat dingen uitgeprobeerd en wat voor ons werkt is het volgende:
Qua voeden:
Dr brown fles met prematuur speen. Hierdoor drinkt ze eindelijk minder snel, met andere spenen deed ze 5 min over de fles en nu minimaal 20 min. Zo rechtop mogelijk laten zitten met drinken. Tussendoor laten boeren. 
Krampjes als ze wakker is overdag:
- op de buik op onze arm dragen en wiegen 
- in de draagzak
- op de buik over je benen leggen en dan wiegen 
Slapen in eigen wieg (=cosleeper aan ons bed):
- bedje voorverwarmen met een kruik.
- eerst deden we haar inbakeren in een hydrofiele doek maar daar is ze nu te groot voor waardoor ze haar armpjes los kan wurmen. Nu gebruiken we een puckababy slaapzak. 
- speen of pinkje geven zodat ze rustig wordt. 
- opgevouwen dekentje straks over haar buikje over de rest van lakens/deken opmaken, zo voelt ze druk op haar buikje en daardoor heeft ze minder last van de krampjes 's nachts. Dit is de enige manier waarop we haar 's nachts op haar rug kunnen laten slapen, anders wilde ze dus ook alleen maar op haar buik op ons liggen.
Wie weet zit er iets bij dat bij jullie ook helpt. Sterkte want de nachten kunnen zo echt lang aanvoelen! Wij hebben er even over gedaan maar ons meisje slaapt nu dus de nacht door met behulp van bovenstaande. Ook overdag is ze daardoor makkelijker omdat ze minder vermoeid is. 

Ik mag me ook aanmelden.
Ik ben op 26 februari bevallen van een zoon. Ik heb een super snelle bevalling gehad. Half 2 eerste wee, 3 uur gebroken vliezen, half 4 al 6cm ontsluiting. 5u in het ziekenhuis aangekomen met volledige ontsluiting en persweeen. Meneertje is half 7 geboren ?.
Hij doet het super goed. Slaapt in zn eigen bedje (hier was de truc om hem op zn zij te leggen. Op zn rug veel last van kramp) en hij begint al goeie nachten te maken! Heerlijk tevreden mannetje!
Ik geef Bv, heb alleen een overproductie, heel trots op mn goeie productie maar daardoor ook super veel last van stuwing.. (Lees 500ml gekolft na voeding?) Ik mag nu 1x per dag kolven na een voeding omdat ik al tegen een ontsteking aan zet.. Mann wat is dat fijn! Nooit van tevoren gedacht..
Al met al niks te klagen, hij doet het super!

@ONGEDULDJE super bedankt voor de tips, de prematuur speen is.morgen in huis, denk ook echt dat dat verschil gaat maken want inderdaad  5 min drinken en dan even in diepe coma, dan een half uurtje daarna beginnen de krampen. Houden haar nu ook zo veel mogelijk rechtop.
@epf gefeliciteerd met jullie zoon! ? 

Terug
Bovenaan