Baby’s geboren februari 2019

Hoihoi,
Hier gaat het ook goed, Noé is inmiddels ook al 13 weken en groeit als kool. Ze lacht, maakt allerlei geluidjes en kan ook lekker spelen. Van de week draaide ze zelfs van haar buik terug op haar rug! Zo leuk.
Ik ben ook weer 3 weken aan het werk en bij mij gaat het gelukkig goed. Ik heb het weer erg naar mijn zin en Noé vind alle aandacht bij de oma’s heerlijk als ik aan het werk ben. 
Zelf ben ik 2 weken terug weer ongesteld geworden en heb ik echt het idee dat mijn hormonen een loopje met me nemen. Ik ben moe, duizelig, heb hoofdpijn en kan niet zoveel hebben.. Ik denk dat het met ontzwangeren te maken heeft maar dit is echt niet leuk! Ik hoop maar dat het snel over is..
Ik ben ook benieuwd hoe het met de andere mama’s en babys is?
@ongeduldje
vond je het werk voordien wel leuk? Of was het eigenlijk maar net aan? Als je het voordien natuurlijk alleen ‘voor lief’ nam is het misschien nu weer een tegenvaller zijn.. en ja die hormonen kan heel goed natuurlijk. Misschien gewoon even kijken tot de zomervakantie hoe het gaat? Overstappen op iets anders kan altijd nog. 

@MDNS Voorheen vond ik het oké maar wilde wel binnenkort doorgroeien naar een hogere functie want ik miste de uitdaging en dat is nu alleen maar erger. Ik krijg nu meer en meer saaie taken en hou minder tijd over voor uitdagende dingen. Ik ben ook een dag minder aan het werk omdat ik een dag per week ouderschapsverlof opneem. Ik heb minder tijd en energie en die wil ik dus liever steken in werk waar ik energie van krijg. Ik heb dinsdag gesprek over mijn toekomst dus ben benieuwd of ze me meer zouden kunnen bieden en op welke termijn. Wordt al jaren beloofd dat ik een hogere functie zou krijgen dus ben het wachten ook wel zat..
Fijn dat het bij jou allemaal zo goed gaat! :) hoeveel dagen werk jij? Gaat de balans vinden goed? 
Ik ben al 6 weken na de bevalling ongesteld geworden en dat komt nu iedere 4 weken stipt. Net als voorheen alleen de eerste dagen vloei ik nog wel echt heftiger dan voor de bevalling. Dat zou nog afnemen volgens internet haha. 

Mijn meisje doet het super goed! Ze lacht veel (slapen overdag doet ze nog steeds weinig. Dat hoort blijkbaar bij haar. Grappig want mij. Moeder zei vorige week dat ik als baby ook weinig sliep overdag). Ze slaapt echter wel van 7 tot 7 met nog een fles om half 11 maar daar drinkt ze weinig van. Bij de opvang vinden ze haar actief en wijs. Ze blijft daar ook lachen. 
Ons meisje draait van vanaf week 10 van haar buik naar rug en twee weken terug is het haar gelukt van de rug naar de buik.  
Ik moet 28 mei weer werken. Heb er wel echt weer zin in alleen het wegbrengen vind ik lastig. Maar dat vind ik nu al ?

Hier gaat het ook super! Een heel vrolijk mannetje, die of lacht of slaapt.
Ja wij hebben wel echt een slaapkopje!
s’avonds tussen 7 en half 8 naar bed, tussen 3 en 4 komt hij voor voeding en slaapt dan weer door tot 7/8! Helemaal prima ?
Overdag doen we 2 slaapjes in bed. Het ochtendslaapje, vaak na een uur wakker te zijn geweest, dan slaapt hij alweer 3 uur achter mekaar! 
Dan weer voeden, hondje uitlaten, boodschapjes beetje spelen, en vaak binnen 2 uur ligt ie weer op bed voor een slaapje van 2/3 uurtjes.
Ik ben nog eventjes vrij.. nog een ruime 4 weken! Heerlijk! 

Onze Kyan is ook echt een vrolijke Frans. Altijd maar lachen daar geniet ik toch elke dag weer van.
Vorige week maandag is hij op het kdv wezen wennen en dat ging heel goed. Ik kwam daar binnen en begon  gelijk te huilen. Tussendoor kreeg ik nog een appje dat het goed ging met hem en dat hij lekker lag te slapen. Dat vond ik wel heel erg fijn. Hij gaat er 1 dag heen en dat is op de maandag de andere 2 dagen gaat hij naar de opa's en oma's. Dinsdag gaat dat beginnen dan mag ik weer gaan werken, heb er nu nog echt geen zin in maar als het zover is dan vind ik het ook prima weer om te gaan. 
Vinden de dames die al aan het werk zijn het ook zo ontzettend snel gegaan het verlof?
Wij zijn dit weekend nog een weekend weggeweest met mijn ouders broer en schoonzus. Dat is ook heel erg goed gegaan en wat hebben we genoten....

Louise is alweer 3 maanden en god wat gaat de tijd snel. Alle clichés blijken waar. De nachten zijn lang maar de dagen veeeel te kort. Louise is een echte kletskont. Heel de dag kletst ze tegen ons of tegen haar tijgertje knuffel. En lachen dat ze doet! Maar ze kan ook echt heel serieus kijken. Het slapen gaat goed al komt ze nog steeds snachts. Half 9 naar bed, 11 uur fles, tussen 3 en 4 fles en dan rond 7 uur weer. Afgelopen weekend ging ze na haar fles van 7 uur nog een paar uurtjes slapen. Dat was echt een cadeautje. Lekker uitslapen! Ik merk dat ik het werk wel ok vind maar heb zeker minder interesse erin. Ik race om 5 uur naar huis. Voorheen bleef ik echt hangen om dingen af te maken maar nu niet. Merk aan mezelf dat ik eigenlijk nog niet klaar was voor het werken. Begint nu pas te komen. (ben al 3 weken aan het werk).
Morgen krijgt ze voor het eerst een prikje. (de eerste vaccinatie heb ik in mn zwangerschap gehad) vind het best spannend. Hoop dat ze er niet te veel last van heeft. Hoe ging dat bij jullie? Tips zijn welkom 

Louise is alweer 3 maanden en god wat gaat de tijd snel. Alle clichés blijken waar. De nachten zijn lang maar de dagen veeeel te kort. Louise is een echte kletskont. Heel de dag kletst ze tegen ons of tegen haar tijgertje knuffel. En lachen dat ze doet! Maar ze kan ook echt heel serieus kijken. Het slapen gaat goed al komt ze nog steeds snachts. Half 9 naar bed, 11 uur fles, tussen 3 en 4 fles en dan rond 7 uur weer. Afgelopen weekend ging ze na haar fles van 7 uur nog een paar uurtjes slapen. Dat was echt een cadeautje. Lekker uitslapen! Ik merk dat ik het werk wel ok vind maar heb zeker minder interesse erin. Ik race om 5 uur naar huis. Voorheen bleef ik echt hangen om dingen af te maken maar nu niet. Merk aan mezelf dat ik eigenlijk nog niet klaar was voor het werken. Begint nu pas te komen. (ben al 3 weken aan het werk).
Morgen krijgt ze voor het eerst een prikje. (de eerste vaccinatie heb ik in mn zwangerschap gehad) vind het best spannend. Hoop dat ze er niet te veel last van heeft. Hoe ging dat bij jullie? Tips zijn welkom 

Jaaa ik heb al 4 weken gewerkt en verlang soms echt terug naar verlof! In het begin vond ik het pittig, maar op een gegeven moment hadden we zo'n heerlijk leventje tijdens mijn verlof en dan ineens is het alweer voorbij! Echt, geniet er nog van zolang het kan is mijn tip :)
Onze dochter heeft helemaal nergens last van na prikjes. De eerste had ze een beetje verhoging maar daar had ze geen last van, ze sliep gewoon veel. Vorige week ook weer prikje gehad en nergens last van. Dus niet echt tips :) lekker verwennen, beentjes wel regelmatig fietsen zodat ze niet stijf worden, bij last mag je zetpil geven. Heb ik gekocht maar nooit gebruikt haha.

Terug
Bovenaan