Baby’s geboren februari 2019

Hier gaat het zo goed met Kyan hij is en blijft ook altijd zo'n vrolijk mannetje. Wat geniet ik toch van hem elke dag weer. 
Ik lees vaak dat er over sprongetjes gesproken wordt en dat de kindjes daar erg last van hebben, ik zou niet weten wat dat is...
Het is wel mooi om te zien hoe ze zichzelf ontwikkelen en wat ze zoal kunnen. Hij vind de babygym ook zo ontzettend leuk. 
We zijn vorige week begonnen met de oefenhapjes en sinds deze week doen we ook in 2 flessen rijstebloem. Alleen ik heb een vraag. Wie van jullie gebruikt de 3 standen speen van Avent? Kyan wil daar amper uit drinken. Zijn er meer mama's die daar last van hebben? 

Hoihoi,

Hier gaat ook alles goed, ze vindt wortel en banaan heerlijk tot nu toe en hapt voor meer:) ik gebruik savonds ook rijstebloem en dan kan ze net 2 uurtjes langer op door sochtends. 
Ik gebruik gewoon een nr 1 fles en daar heb ik met een naald extra gaatjes in geprikt:) want die gebruiken we toch niet meer en dat gaat prima! 
Gisteren lag ze na een wandeling te slapen in de wagen, ik hoor dat ze wakker is en ga naar haar toe, zo zie ik dr benen boven de wagen (er zit zo een ding over dr benen en een handvat) erboven uitsteken haha. Ze zat nog net niet rechtop in de bak:) toch maar in bedje slapen nu?
zijn er verder die je kindje al in de wandelwagen doen? Ze heeft denkik nog 10cm over en kruipt er dus ongeveer uit.. dus ik twijffel of ik hem moet ombouwen.. eigenlijk mag dat pas vanaf 6 maanden volgens mij maar hij kan wel heel plat..

@mdns volgens mij mag je ook al eerder als 6 maanden en dan op de platste stand... dacht ik hoor sommige kindjes zijn er al meer aan toe las ik..
hier drinkt onze kleine brown flesje en dan speen 3 ... staat vanaf 6 maand maar omdat ik zijn voeding in dik gaat nr 2 te langzaam..en nu is hij deze speen gewend... 
onze kleine is  4 juli alweer 4 maandjes oud... tijd gaat snel.. 

bij de kdv proberen ze onze kleine overdag veel te laten slapen maar daar doet hij graag alleen hazenslaapjes haha ...thuis doet hij dat ook niet lange slaapjes overdag haha.. hij is voor de rest gelukkig vrolijk en geeft vaak zelf aan als die wilt slapen...ook na zijn laatste voeding van 8 uur half 9 wil die echt daarna in ze bed liggen..

Doen jullie met de extra hitte nog wat extra water in de flesjes met voeding? Onze krijgt 5x per dag 180ml 6 schepjes en jbm.. ik dacht anders met de hitte iets meer water er in te doen eventueel of is dst slecht ..?

@pegg als je meer water erin doet moet hij wel de fles helemaal leeg drinken, anders kom je voeding te kort:) ik geef ook wel is een beetje water tussendoor omdat ze maar 4 flessen krijgt tussendoor

Hoi, 

Ik lees hier een aantal reacties over rijstebloem en heb hier een vraag over. Ons mannetje is 4 maanden en 3 weken en we waren begonnen met rijstebloem dat ging heel goed hij sliep hierop van 9 tot ongeveer 7/8 uur. Alleen afgelopen week werd hij steeds om 5 uur wakker geen honger maar hij was gewoon klaar wakker en wou naar beneden. Rond half 7 heeft hij afgelopen week steeds een flinke poepluier gehad. Kortom slopende week dus, gister avond heb ik dus geen rijstebloem in zijn fles gedaan en nu sliep meneer door tot half 7 fles erin en hij slaapt nu weer verder zoals we gewend waren. Kan dit door de rijstebloem komen ? Mijn eerste zoon sliep hier heerlijk op dus ik heb geen idee. 
En als reactie op de kinderwagen die van ons hebben we ook al omgebouwd hij gilde alles bij elkaar in de reisbak en nu vind hij wandelen leuk maar wij hebben een bugaboo dus die kan helemaal plat. 

Ik heb aan de fysio gevraagd die bij ons aan huis komt of ik de bak er al af mag halen omdat ons mannetje qua lengte er bijna niet meer in past. Als antwoord kreeg ik dat het beter is om te wachten tot 6 maanden en anders helemaal plat leggen dat is beter voor zijn ritje dus ik stel het nog zolang mogelijk uit...
Hier slaapt ons mannetje niet langer nu hij rijstebloem krijgt in de ochtend en laatste avond fles. 

Hoe gaat het met jullie kleintjes met deze warmte? Ons mannetje is vandaag bij het kdv geweest en heeft heel veel geslapen. Gister thuis ging het ook goed. Dus ik denk dat hij er niet veel last van heeft...

Terug
Bovenaan