Baby’s geboren februari 2019

Hoe is met jullie kleintjes dames?
bij ons is laatste week feest... kleine man is erg verkouden hoesterig..dus al weekje dat we denk maar 3 uurtjes slapen in de nacht.. maar goed hoort er ook bij...
maar ik kreeg de schrik van me leven... ( wil het even kwijt niet om jullie bang te maken ofxo hoor)
ik leg de kleine man op bed heb camera in zijn slaapkamer.. ik was even snel aan afwassen en ik hoor een soort gehoest maar anders dan anders.. was die dus zo aan spugen dst hij het niet kwijt kon..snel naar boven gerend flink op ze rug geklopt en kwam gelukkig slijm enz er uit... was op dat moment ook alleen thuis die nacht heeft hij tussen ons in geslapen.. durfde hem niet weg te leggen.. ( weet in bed slapen is ook niet veilig ) 
dit had hij dus ook in begin dst hij geboren was.. daarom lag hij toen nog op zijn zij.. heeft dus ook 12 weken geduurd nadat hij jbm in zijn voeding kreeg en het gespuug en gestik over was.en dat hij op zijn eigen kamer ging slapen .. alles kwam weer na boven toen dit even weeer gebeurde... 
bij dokter geweest ik heb nog erg last van ontzwangeren ... nog meer vrouwen last van? 
Ik dacht nadat ik een snelle bevalling gehad ik wel weer snel de oude zou zijn? Maar goed gewoon stapje voor stapje 

fijn weekend dames...

Ik kan soms dus ook nog gewoon in huilen uitbarsten om niks...dat ik denk ..wat doen die gekke hormonen toch met me haha

Misschien kunnen jullie helpen verzinnen voor mij. Ik wil proberen van 5 naar 4 flessen te gaan en de fruit/groenten ophogen omdat ze dat zo lekker vindt.
Het gaat nu zo:
7.00 fles 180+6
8.00-10.00 slapen
10.00 fles
11.30 fruithapje half klein potje
Hier slaapt ze soms nog half uurtje
13.00 fles 180+6
14.00-16.30 slapen
16.30 fles 180+6
18.00 groenten klein half potje
19.00 fles 180+6 
19.30 slapen tot de volgende ochtend

Ik wil proberen 4 uur tussen de flessen te doen maar dat komt totaal niet uit met haar slaapjes. Iemand een idee voor een schema? Ze houdt het in ieder geval niet vol om een langere tijd tussen de 2 vaste slaapjes te doen.

Me-l je zou misschien als ze om 10 uur uit bed komt eerst fruithap kunnen geven ipv fles? En dan kijken hoelang ze het volhoud. En zo een beetje gaan schuiven..
k doe het op dit moment zo: (cb vind de melk aan de hoge kant maar ze doet het er prima op dus ik laat het zo).
+- 7 uur fles 210+7 schepjes
9 uur-10/10.30uur slapen
Als ze uit bed komt Maisvinger met beetje water (als ze zin heeft).
11.00uur fles 210
Rond 12/13.00uur slaapje
15.00uur volgende fles (soms iets eerder)  
rond half 5 groenteprakje 
rond 19.00uur laatste fles, daarna als ze moe is naar bed.
Ik moet zeggen dat dit erg globaal is, want soms is er echt totaal geen ritme te bekennen haha. Maar ik probeer dus altijd 4 uur tussen de voedingen te laten en tussendoor als ze aangeeft honger te hebben krijgt ze dan wat extra. Die maisvingers vind ze echt geweldig, en ik vind ze minder gevaarlijk als een soepstengel of broodkorst omdat ze gelijk smelten met vocht. 
Ik hoop dat je hier iets aan hebt:) 

Ik heb even een vraagje aan jullie.  Gebeurd het bij jullie ook dat jullie kindjes ineens geen fles willen drinken? Kyan had er dinsdag bij me schoonmoeder al last van. Donderdag bij mijn moeder ook toen heeft hij 1 fles minder gehad en vandaag bij mij ook. 
Zijn eetpatroon is als volgt;
6.15 fles 180+6 (met rijstebloem)
8.30 fruithapje (halve appel of halve banaan)
10.15 fles 180+6
14.15 fles 180+6
18.15 fles 180+6
22.30 fles 180+6 (met rijstebloem)
Nu gebeurd het dus sinds een paar dagen dat hij 1 fles niet wilt of amper drinkt. Zou dat een oorzaak kunnen hebben of hebben jullie er ook last van?
Ik hoor het graag. 
Lieve groet...

@pegg die van mij is ook erg verkouden. Ik vind dat soms ook een beetje eng, hij hoest slijm op maar slikt dat ook weer door.
Gebruik zoutoplossing neusspray en heb zo'n apparaat waarmee je de snot uit zijn neus kan zuigen. 
Soms met drinken wordt hij wat benauwd doordat door de neus ademen lastig gaat. Dat maakt het soms wat lastig met drinken.
Verder wel goed alert gelukkig en hij slaapt snachts nog steeds goed door. Hoop dat het gauw weer over is, vind het maar niks als die kleintjes zo vol met snot zitten.

Vanaf 5 maanden moeten baby's minimaal 4 fles/borstvoedingen hebben. Mijn kleine van vandaag precies 5 maanden zit op 4x borstvoeding en 2x een hapje. Zijn schema is als volgt:
7.00u Borstvoeding
9.00u 1/2 fruithapje (potje van 4 maanden)
10.00u-11.00u slaapje
11.00u Borstvoeding
12.00u-14.30/15.00u slaapje
15.00u Borstvoeding
17.00u Heel groentehapje (potje 4 maanden)
19.00u Borstvoeding
20.00u Slapen tot volgende ochtend

Het enige waar wij mee zitten is die leuke slaapregressie... daardoor krijgen we het inbakeren ook niet afgebouwd! Maar zoals ik de afgelopen 5 maanden gemerkt heb bepaald onze kleine man wanneer hij zelf aan iets toe is. Tot die tijd bakeren we hem gewoon in, mits hij begint te rollen natuurlijk! 
Liefs van ons

Terug
Bovenaan