Baby’s geboren februari 2019

Ik heb ook een dingetje.. onze dochter van bijna 6 maanden kan al super goed rollen, beide kanten op en ze is ongelooflijk sterk. Dus ik leg haar altijd op haar rug in bed en stop een lakentje strak in. Toch blijft ze dan spartelen en wurmen tot het laken losser zit en rolt ze op haar buik. Ik vind dat eng, zeker met deze hitte. Dus ik draai haar steeds terug, maar even later ligt ze alweer op haar buik. Moet ik het dan maar laten? Ik vind het zo eng! 

Hoi ongeduldje, mijn zoontje slaapt al sinds hij 10 weken is op z'n buik. De eerste keer 's nachts heb ik bij hem in de kamer gelegen, vond het ook erg spannend. Maar je hebt het echt wel door of het kan of niet. Als ze hun hoofdje goed draaien, is er weinig aan de hand. Alleen slaapt mijn zoontje wel in een slaapzak, om te voorkomen dat hij onder het lakentje terecht komt. Met de komende hitte zal hij wel gewoon lekker in z'n luier liggen;)
Gewoon je kindje laten gaan, je houdt het niet tegen en er de hele tijd bij zitten en terugrollen is leuk voor een keer, maar dat hou je ook niet de hele nacht vol.
Succes!

Oke, bedankt voor de lieve reactie! Stelt me wel wat gerust :) ik doe nu maar gewoon in haar luier in de slaapzak zonder lakens. Dan kan ze vrij bewegen en rolt ze zich niet vast in een lakentje ofzo. Ze draait wel haar hoofd netjes opzij inderdaad, gelukkig ;) 
Ik heb geprobeerd haar om te draaien en vast te leggen met een laken maar ze krijgt het los en draait toch om haha. Lees ook dat het wel kan zodra ze zelf goed rollen. Nou prima dan. 

Hoi allemaal, ik lees bijna overal dat jullie kindjes van 5 a 6 maanden 4 of 5 x per dag 180 drinken.... die van ons redt amper 5x 150 (vaak zijn twee van deze flessen maar 100 of 120) daarnaast eet ze wel veel groentes, vindt ze heerlijk! In de ochtend een heel potje en in de avond ook (of zelfgemaakt per dag wel 250 gram) Eten kan ze dus als de beste, maar dat drinken blijft lastig... ze slaapt van 22.00 - 6.30/7.00 uur, dus komt gelukkig snachts niet meer, maar vergeleken met jullie kindjes drinkt ze zo weinig. Kan dit per baby verschillen? En ook zoveel? Ze komt meestal uit op 600ml-650ml per dag ongeveer.. 

@stelvio, niet alle kindjes zijn hetzelfde. Misschien heeft jouw kindje gewoon minder interesse in de fles maar wel eten. Zolang ze goed plassen en poepen, tevreden zijn en niet onrustig denk ik dat het moet kunnen. Groeit zze goed? Als je twijfelt kun je altijd een keer naar het cb.
Louise vind eten ook veel lekkerder dan de fles. Ze is tevreden en plast en poept voldoende. Maak me geen zorgen want ze heeft de 6 kilo aangetikt. Kei trots! Is altijd een hele slanke baby geweest en krijgt nu eindelijk een beetje vetjes (lekkere baby benen en armen).VVind het super mooi!
Zitten jullie kindjes al in de buggy ipv de wandelwagen? Louise kijkt graag rond en ik merk dat ze de wandelwagen echt minder leuk vind. Wanneer mag ze hierin? Heel soms lopen we een klein rondje en dan zit ze in de maxicosi. Dit vind ze heerlijk. Blijft ze kletsen en rondkijken. Ik vind het alleen niet zo goed idee om de maxicosi vaak te gebruiken. 

Volgens mij doen de meeste na een half jaar de buggy gebruiken in de meest platte stand. Wij gebruiken nog wel de reiswieg, ze heeft er totaal geen probleem mee om daarin te liggen. De Maxi cosi erop is ook niet heel erg hoor, ze mogen er normaal ook max 2 uur inzitten, dus waarom niet als je wandelt.
Wij hebben nu een eetstoel, dat is even fijn zeg, ze kan dan goed rechtop zitten en ze vind het zelf ook reuze interessant. Ik probeer haar ook wel eens op de grond te laten zitten maar dan buigt ze helemaal naar voor toe haha, dus dat is nog even oefenen
Wij zijn ook al begonnen met brood geven, ze eet het al goed weg en ga nu dus al 1 broodje tussen de middag aanbieden, wel wat snel maar ze doet het er goed op. Doen jullie al zoiets?

@Nvb ik gebruik de buggystand sinds een week. Dootje is nu bijna een half jaar (nog twee weekjes wachten), maar ze vindt het fantastisch. Als ze moe wordt en gaat poetsen dan zet ik de buggy op de platste stand. Ze wil absoluut niet meer in de wandelwagen liggen, veel te nieuwsgierig. 
Omdat we nog onder behandeling stonden van de kinderarts heb ik de arts even gebeld met mijn voedingsvraag. De arts gaf aan dat 400ml echt de ondergrens is (en dit kan best een dag voorkomen bijv door ziekte) maar dat 600 ml ook prima is. Ook omdat Do al 200 gram groente per dag eet, dus ze heeft gewoon daardoor minder behoefte aan de fles. Is verder prima! Gelukkig maar. Do weegt inmiddels ook 6 kilo (vanmorgen gewogen) Ook altijd een klein meisje geweest. Die vetjes zijn inderdaad zoo schattig en zo’n lekker buikje haha!! 

Noé ligt al een maand in de wandelwagen (dubatti) en vind het geweldig, ze is volgende week 6 maanden. Ik doe hem helemaal plat of in de 1e stand rechtop.. gaat prima. 
Mijn dochtertje drinkt volgens het bureautje weer teveel (4x 210) en sochtends en smiddags een hapje. Maar zolang ze tevreden is is het oke. Ze groeit buitengewoon goed. Binnenkort weer naar het burotje maar ik denk dat ze wel 7,5kg zal wegen oid. 

Terug
Bovenaan