Baby’s geboren februari 2019

Dankjulliewel!! De misselijkheid is weer voldoende aanwezig helaas (vorige keer tot 19 weken gehad). 
Nu helaas een griepje te pakken. Die weerstand ook. Merkte al 1 week voor mijn nod dat er iets aan de gang was. Zo grappig hoe je het dan toch herkent.  
Ons meisje is een blij ei en lacht tegen alles en iedereen. Ze slaapt nu gelukkig goed en blijft de hele vakantie lekker bij mama. Maar zoo my! Wat is het zwaar om voor een kleintje te zorgen als je zelf de griep hebt ?

Gefeliciteerd @teddybeer wat leuk!!
onze kleine man gisteren zijn prikjes gehad.. 4aug was die alweer 5 maandjes wat gaat het hard... normaal is het geen slaper overdag maar nu wel denk door de prikjes...
hij schommelt vaak tussen 4/5 flessen..
Zometeen tussen 7/half8 laatste fles en dan maak ik 210 met 7 schepjes.. en nog groente zo als die wakker is..
hij hoest veel ..ze denken miss maagzuur wil liever ook niet oo zijn buikje liggen ( krijgt ook al jbm vanwege reflux) dus even aankijken 2 weekjes en anders aan de medicijnen...

zelf nog niet de oude... b12/ ijzer  was erg laag Tabletten voor halen zei dokter en over 3 maand weer bloedprikken...

Hee mama's, 
Hoe gaat het met jullie en jullie kindjes?
Komen er al tandjes door of zijn er al kindjes met tandjes? Onze Kyan is een snelle Jelle, de 1e 2 onder kwamen al met 13weken en bovenin nu ook sinds een week of 2...
Hebben jullie al vakantie of krijgen jullie nog? Als jullie weg zijn geweest, hoe is het gegaan?
Hoe gaat het met het vaste voedsel? Vinden ze alles lekker? Gebruiken jullie alleen de potjes uit de winkel of maken jullie het  ook zelf?

Hoi!
Zo dat is zeker snel met tandjes, vooral met 13 weken al! Bij ons nog niets te bekennen..
Wij gaan niet weg dit jaar, dus daar hoeven we niet overna te denken, we zijn wel vrij maar blijven thuis. En jullie?
Het vaste voedsel gaat erg goed. We geven in de ochtend fruit, dit vaak uit een potje want ik vindt fruit nogal lastig omdat veel dan weer net niet rijp is. Dit gaan we wel proberen een beetje te veranderen naar vers fruit. Bij het avondeten geven we meestal verse groenten maar soms ook een potje. Het voordeel is nu dat we steeds meer kunnen geven waardoor de potjes langzaamaan verdwijnen en we dingen gaan geven die we zelf ook eten, daarbij probeer ik ook af en toe wat stukjes erin te laten zodat ze meer gaat kauwen. Tussen de middag geven we ook 1 snee brood zonder korst met appelstroop of boter of jam o.i.d. dit gaat ook heel goed, het blijft alleen een beetje plakken in haar gehemelte maar dat verplaats ik dan weer naar haar wang haha. En verder nog 4 flessen. We gaan nu ook af en toe thee en water tussendoor geven in een tuitbeker om te oefenen.
De kruipbewegingen zijn ook al goed te zien, ze komt een paar centimeter vooruit. En ze wilt graag zitten maar valt wel snel om haha
Eigenlijk gaat het dus erg goed!

Hoi hoi...
onze kleine man is sinds 2 weken zo onrustig in de nacht... hij komt wel 10 x.. en ik weet niet meer wat ik kan doen...? hij zit nog beetje dat hij soms 4 flessen op een dsg krijgt maar ook als hij 5 flessen op een dag krijgt heeft hij dit.. nog geen tandjes kwijlt wel heel veel..

ik ga wel even een afspraak makem bij een osteopaat.. miss dat hij toch last heeft van de bevalling.. had eventjes klem gezeten met nekje toen bij mij de weeen ineens stopte tijdens het persen..

em hij heeft toch last van reflux althans dat zegt de dokter maar ze geven er niks voor... zou ik dan weer afspraak maken...
Of zijn het toch zijn tandjes ?
eerst sliep hij vaak tot half 5 5 uur speentje er in en dan half 7 weer wakker... maar nu niet meer... zijn er nog mama’s waar bij de kinderen dit hebben ( gehad) ? Of nog tips.? 

Pff sorry dames voor mijn vele vragen enz.. ik wil gewoon dat me mannetje zich goed voelt ..ja wat slaap is ook fijn maar dat is niet belangrijkste... ik wordt er beetje onzeker van..verder overdag is het toch echt een heel vrolijk mannetje

Hey Pegg,
balen dat hij zoveel wakker wordt.. dit hebben wij ook een tijdje gehad en nu is het gelukkig weer over, ik hoop voor je dat het een fase is.. 
Krijgt hij tussendoor ook hapjes? Misschien heeft hij toch overdag net niet genoeg eten om een hele nacht op te teren.. anders misschien rijstebloem in de fles savonds of doe je dat al? 
Ik ben net terug van CB, gaat goed met onze dame. Ze is inmiddels 8450gram en 71cm (6 maanden). 
Ze hebben nu aangegeven dat ik over mag gaan op 3 flessen ipv 4, zijn er al hier die dat doen? Ben benieuwd hoe jullie dit dan indelen:) kan mezelf niet echt indenken hoe dit dan moet.
op dit moment krijgt ze om de 4 uur een fles en tussen de 1e en 2e fles fruit en tussen de 3e en 4e fles groente/ warm eten hapje. 
Ik hoor het graag als er hier al zijn die 3 flessen hebben:) 

Oh wij mogen pas over een maand naar het cb want het zat vol helaas. Maar hier drinkt ze niet alle flessen leeg, dus ik zat ook te denken o m misschien te minderen, nu ik jou verhaal lees, het cb het ook aangeeft en aan het gewicht te zien kan dat ook gewoon want ze is zo'n 9 kilo. 
Ik zou de 3e fles weglaten en dan iets van een koekje, soepstengel, cracotte of iets dergelijks gaan geven en dan water of thee ofzo erbij. Tenminste dat is wat ik binnenkort wil gaan proberen.
Bij mij krijgt ze 7.00, 13.00, 16.00 en 19.00 een fles. Tussen de 1e en 2e ook fruit en tussen de 3e en 4e ook groente. Bij de 2e fles een boterham. 

Zooo lekkere flinke baby's hebben jullie :) onze dochter is nu 6,5 maand en vorige week maandag bij consultatiebureau geweest. Ze was 67cm en 7,3 kg. Wij zitten nog op 4 flessen en ook tussen fles 1 en 2 fruithap en tussen 3 en 4 groentenhap. Vorige fles liet ze uit zichzelf van de een op de andere dag vallen dus ik ga zelf ook niet schuiven. Onze dochter regelt dat zelf allemaal zo goed, dat ik op haar vertrouw :)
Wij hebben gisteren de box en ledikant lager gezet want ze begon zich aan de randen op te trekken. Ze kan dat noh niet zover dat ze gaat zitten of staan maar als ze haar gewicht over de rand krijgt ligt ze zo op de grond was mijn angst dus dan maar alles laag :p ze tijgert flink door de kamer. En ze begint echt grappige dingen uit te halen. Gisteren was ze nog een beetje aan het draaien en spelem in bed. Uiteindelijk was zr stil, maar het leek of ze nog op haar buik lag en haar hoofd rechtop had. Mijn man is gaan kijken, lag ze met haar hoofd op een armpje en tegen de spijlen aan, waardoor haar hoofd rechtop bleef hangen haha! Toch maar even recht gelegd anders krijgt ze misschien een stijve nek ;)

Terug
Bovenaan