Baby’s geboren februari 2019

Hoihoi,
Onze dochter is nu ruim 7 maanden. Ze wil nog niet echt zitten maar tijgert druk rond en wil steeds proberen op te staan. Ze valt nu dus ook regelmatig dus de eerste blauwe plekken zijn een feit. Mijn moederhart heeft het zwaar! Ik reageer heel rustig en positief maar vanbinnen moet ik soms met haar mee huilen omdat ik het zielig vind dat ze pijn heeft of geschrokken is. Gelukkig is ze makkelijk te troosten en snel weer verder aan het spelen. Hebben jullie dat ook? Ik moet echt mezelf inhouden om niet te willen ingrijpen want het hoort erbij. Maar ik vind het echt moeilijk! Hebben meer mensen dat? :)

Hoi, 
Onze zoon is inmiddels bijna 7 maanden en weegt 7,5 kilo. Hij krijgt nog altijd borstvoeding want ik ben bij hem thuis, ons schema is daardoor niet heel erg vast want helemaal aan hem aangepast (soms word hij om 7 uur wakker, soms om half 9... ??‍♀️ dus dan zijn de tijden weer helemaal overhoop). Dat is aan de ene kant lekker, want ik kan bijvoorbeeld vrij makkelijk s’avonds langer bij vrienden blijven als me dat toevallig uitkomt en dan gaat hij gewoon wat later naar bed, en aan de andere kant is het soms lastig dat we niet weten wat we kunnen verwachten. Hij doet 2/3 slaapjes per dag, soms wel van 2,5 uur en soms maar van een half uur dus ook daar, denk ik net even het hele huis te kunnen schoonmaken, meld meneer zich vrolijk een half uur later. S’nachts slaapt hij niet echt door maar in elk geval heeft hij in principe (als zijn voeding overdag niet al te erg overhoop is gegooid) s’nachts geen voeding meer nodig, dat scheelt al. 
Die eerste blauwe plekken zijn herkenbaar. Hij kan zitten en vindt dat ook helemaal het einde, voor het eerst kan hij echt best wel een tijdje zelf spelen, maar soms kukelt hij voorover en dat is superzielig. Wat bedoel je precies ongeduldje met ingrijpen? Want als ik er toevallig naast zit probeer ik m wel op te vangen maarja dat is nou eenmaal niet altijd het geval. Ik leg wel een kussen achter m zodat hij niet hard met zijn achterhoofd op de grond kan vallen, maar als hij dus voorover kukelt moet hij meestal even huilen en kom ik m natuurlijk meteen troosten.. Hij wil trouwens niet tijgeren geloof ik, gaat meteen door voor het kruipen maar hij heeft voorlopig alleen de achteruit gevonden, vooruit is nog wat lastig blijkbaar, het is waarschijnlijk heel frustrerend voor hem. Je ziet dat hij vooruit wil, en dan duwt hij op zn armpjes en schuift achteruit ? het is stiekem heel grappig. 
Leuk om te lezen hoe alle kindjes zich zo anders ontwikkelen!

Deze week kan de koffie niet genoeg aangesleept worden haha.. kleine man sinds weekend niet lekker hoesten verkouden dus de nachten zijn wat minder .. huilend in de nacht wakker zo sneu om te zien.. Gelukkig is hij wel vrolijk verder...
Normaal komt de kleine zeker 1 of 2 keer voor zijn speen... dus die van ons slaapt ook nog niet helemaal de nacht door... en vanaf half 6 is hij vaak al vrolijk aan het keten in bed... half 7 krijgt hij flesje en gaat daarna naar de opvang ( 3 dagen in week)  gaat in avond rond 7 uur half 8 na bed...

Bas kruipt/buikschuift heel de kamer door wel alleen in ze achteruit vooruit nog niet haha zo leuk om te zien dat ze meer gaan ontdekken...

Hallo dames! Hoe is het allemaal met jullie? 

Wat gaan onze kleintjes toch hard he! Ik was benieuwd of hier animo voor is; een babymeet met onze kleintjes. 

Weet niet of iemand hier nog op kijkt.. ik was in de maart groep actief. Mijn naam is Larissa en ik ben 2 maart 25 geworden. 20 maart uitgerekend. Maar ze hebben Elisa 22 februari gehaald ivm pre eclampsie.. Ik had ook zwangerschapsdiabetes dus ze had een geweldig geboortegewicht ondanks dat ze 4 weken te vroeg was (3375gr). We moesten nog 5 dagen in het ziekenhuis blijven omdat ik magnesiumsulfaat via infuus heb gehad en de eerste 72 uur na de bevalling nog kans had op stuipen. En Elisa was 200gr afgevallen. Na 2 weken moesten we weer het ziekenhuis in want ze had RS virus.. Denk door mij, ik kreeg 10 minuten na de bevalling hele erge griep en ik denk mn meisje aangestoken thuis. Ben sinds 4 maanden van de bloeddrukverlagers af en Elisa is morgen 7 maanden! Een geweldig cadeau! Mijn eerste kindje! :) het was een hele nare zwangerschap eerlijk gezegd, met 23 weken ziektewet ivm bekkeninstabiliteit. Een verloskundige die mij met diabetes heeft laten lopen terwijl ik vaak aangegeven heb dat ik een suikertest wilde doen. (30kg aangekomen) en met 34 weken ineens door de molen gehaald int ziekenhuis en toen alles te horen gekregen moest ook een paar dagen blijven.. kleine lag ook tot 35 weken in een stuit. En de week erna op controle op een donderdag en moest wéér blijven. Toen stonden ze savonds aan mn bed om te vertellen dat ik een ballonetje kreeg en morgen de baby geboren gaat worden. Heel heftig allemaal en nog steeds.. hoe gaat ie bij jullie?

Hoi gebruiker, welkom in de groep, er worden hier nog wel regelmatig berichtjes geplaatst. Wat een heftige zwangerschap en bevalling zeg, gaat het nu wel goed met jou en je kindje? 

Welkom Larissa! Jeetje wat klinkt dst heftig allemaal zeg ? ik hoop dat nu wel alles goed gaat met jouw en je kindje?

Klein vraagje ik zit nog op 4 flessen per dag..
6.30 flesje 180  ( daarna naar de opvang 3 dagen in de week) 
8.30 fruit/ ( Liga niet elke keer) 
10.30 fles 180 
14.30 fles 180 
meestal tussen half 6 6 uur avond eten
en dan nog een fles van 210 om kwart over 7 
( en slapen is overdag elke keer verschillend en krijgt ook nog wat water tussendoor) 

ik moet natuurlijk binnenkort naar 3 flessen alleen weet even niet hoe ik dst moet gaan doen... iemand tips? Brood eet de kleine man nog niet gaan we van weekend proberen... 

Terug
Bovenaan