Baby’s geboren februari 2019

Hallo dames,
hier ook een februaribaby. Op 22 feb is mijn dochter geboren. Ik heb een vrije snelle bevalling gehad van 5 half uur. Ik ben wel gescheurd en heb hierdoor veel moeite gehad om naar de toilet te gaan. Verschrikkelijk is dat. 
Inmiddels 2 weken verder herstel gaat goed maar voor mn gevoel niet vlot genoeg. Hebben jullie dat ook dat je zo graag en snel weer jezelf en de oude wilt zijn.
Ik geef momenteel volledig borstvoeding. Soms ben ik wat onzeker of ze wel voldoende melk binnen krijg omdat ze overdag om de 2 uur wilt drinken. Als ze wakker blijft na haar voeding hangt ze het liefst ook aan mn borst. Fopspeen wilt ze niet. Zijn er dames die kolven ? Hoe ervaren jullie dat? 
het is toch wel even wennen allemaal. 

@mary hope, gefeliciteerd met jullie dochter. Ik herken me enorm in je stukje betreft herstel. Soms kan ik de hele wereld aan, vandaag voelde ik me belabberd. Het lijkt in stapjes te gaan, twee vooruit een terug. Ik zou zo graag mezelf weer mezelf voelen! Maar ik weet in mn hoofd wel dat dat nog even kan duren. Louise is nu 2,5 week en ik kom mezelf nogsteeds tegen  dan heb ik net wat te veel gedaan. Het blijft moeilijk om te accepteren dat mijn lichaam nog herstellende is. 

@MaryHope. Zit ze niet in haar regeldag? Ik geef ook volledig Bv, op verzoek met max 4 uur er tussen. De ene keer komt ie ook wat sneller als de andere keer.. zal er wel bij horen :)
Ik kolf ook, heb namelijk een onwijze overproductie en daardoor veel stuwing.. Ik kolf 1x per dag om de ergste stuwing en druk er af te halen, anders heb ik super veel pijn...
Meneertje krijgt dus zeker genoeg. Ben in 10 minuutjes klaar en drinkt ook maar aan 1 borst. Ben veel in contact met een lactatie kundige om naar een oplossing te zoeken. Geef blokvoeding, dus 5 uur lang dezelfde borst geven en de volgende 5 uur de andere borst. Merk wel dat er wat veranderd want nu is er steeds maar 1 borst tegelijk gestuwd.. 
Maar och wat ben ik blij als ik mag kolven... nooit van ten voren verwacht ?

@ NVb jaa ik moet het ook accepteren aangezien we weinig keus hebben. Het gaat gelukkig wel met de dag beter dus dat is fijn. Voor je het weet zijn we weer de oude. 
@EPF niet aan gedacht, maar dat kan het inderdaad zijn ze is vandaag 15 dagen. Dus dat komt overeen met regeldagen. 
Ik hou me niet echt aan tijden nu. Ik voed haar zodra ze wilt. Ik merk dat mn borsten hierdoor alleen snachts echt een voorraadje maken en door de dag het daar nauwelijks aan toe komt omdat ik haar vaak aanleg. 
Maar fijn dat je hulp krijgt kan me voorstellen dat stuwing vervelend is! 
Lukt het jullie om smiddags een dutje te doen? Ik probeer het maar val maar niet in slaap..

@maryhope Ik hou me ook niet echt aan tijden idd! Let er alleen op dat het niet langer dan 4 uurtjes duurt maar meestal komt ie wel eerder.
Stuwing lijkt wel al ietsje beter te worden.. Nu door blokvoeden steeds maar 1 borst gestuwd maar hij drinkt t aardig weer soepel... Maar voel wel precies wanneer t “blok” voorbij is?
Ik slaap vaak nog wel hoor.. ookal dit weekend ook niet. Te druk met van alles..
En me man moet maandag weer werken dus dan sta ik er alleen voor? zo niet leuk

Hai dames, ik was 25 februari uitgerekend, maar beviel uiteindelijk toch op 1 maart met een bevalling van krap 2.5 u. (Mijn vorige bevalling in feb 2018 duurde 36 uur, dus was wel even schrikken). Ik vind (voel) dat ik me hier ook weer aan mag sluiten, aangezien ik ook vaak meelas met het uitgerekend in feb topic. Als iemand problemen mee heeft hoor ik het wel ;) Gefeliciteerd met jullie babies allemaal!

Onze dochter Do is op 8 februari met een geplande keizersnee geboren. De eerste paar dagen gingen goed, maar helaas na vijf dagen moest ze toch opgenomen worden in het ziekenhuis met een sonde. Ze was afgevallen van 2930 naar 2660 gram, veel te veel dus en ze kreeg veel te weinig binnen met de borst en spuugde alles ook weer uit... Heel zielig. Gelukkig mocht ze daarna weer naar huis en ze doet het nu heel goed! Sinds een week ben ik overgestapt op flesvoeding omdat ze de ene keer om het uur kwam en dan weer om de drie uur. Ik kreeg het idee dat de voeding niet altijd even vullend was voor haar. Nu met de flesvoeding slaapt ze minimaal 3 uur door! En in de avond zelfs 6 uurtjes achter elkaar. Heerlijk, echt een verademing. Inmiddels is ze 3,5 kilo!! Nog steeds een kleintje na een maand, maar ze komt er wel onze dappere Do(do) 

Terug
Bovenaan