Baby’s geboren februari 2019

Ik ben mega gek op mn meisje maar man man man wat zijn die gebroken nachten pittig! Hoe slapen die van jullie? 
Eva krijgt meestal rond 2300 nog een fles en komt dan meestal rond half 4 weer om dan daarna door te slapen tot half 7. 
Hoop dat ze er binnenkort nog wat meer tijd tussen gaat laten. 

Ja heftig he? Hier is het nu meestal rond 9 uur een fles, dan wilt ze om 10 uur/half 11 weer drinken (geen idee waarom? Om 9 uur wilt ze niet meer en zit ze echt vol). Daarna is het meestal wakker tot 12 uur en daarna valt ze in slaap tot een uur of 6/7. Maar soms komt ze gewoon nog om 3 of 4 uur haha. Hier zijn de avonden dus op dit moment pittiger dan de nachten.? ben ik ook wel weer blij om, aangezien mijn man doordeweeks weg is is het wel fijn dat ze zo lekker slaapt, dan kan mama ook beetje uitrusten?

Hier tussen 22:00-23:00 een fles en dan komt ze tussen 1:30-3:00 en dan rond 6:30. Opzich denk ik dat wij niet te klagen hebben. Ik ga meestal rond 21:00 al slapen op de bank waardoor ik toch wel wat uurtjes maak.

Vandaag is het consultatie bureau op huis bezoek geweest. Nu woog ze “maar” 3640 gram. Terwijl ze 3 maart bij de kraamhulp al 3700 woog. Dus nu voor de zekerheid dinsdag extra laten wegen. Verder geen reden tot paniek want ze drinkt goed en poep en plast niet extreem, geen koorts etc.

Bij ons wisseld het nog met voedingen. Over het algemeen wilt ze elke 3 uur een fles, maar 's avonds heeft ze haar huilmomenten en geven we wanneer ze erom vraagt, ze drinkt dan vaak wat kleinere beetjes en dan meerdere keren. Ze gaat dan slapen ergens tussen 11 en 12 (we proberen altijd om 10 uur maar dat lukt dus nooit vanwege het huilen) en dan gewoon elke 3 uur een fles. Die wisseld dan ook nog eens qua hoeveelheid, de ene keer drinkt ze 120ml de andere keer 90ml en soms maar 50ml. We kunnen er nog niet echt een hoogte van krijgen haha, maar ach ze krijgt in ieder geval genoeg binnen. En 's nachts gaat ze na de fles wel meteen weer slapen gelukkig.

Jeetje wat hebben wij dan een makkelijk mannetje?
Die kan je optillen, verplaatsen, draaien van buik naar rug en andersom, in de auto zetten... Meneer slaapt lekker door!
Snachts komt ie nog 2 keer, maar ach hij is 9 dagen oud! Hij krijgt dan een schone luier, de borst en slaapt dan verder in zn eigen bedje!

Ik geef flesvoeding maar doe dat op vaste tijden: 5, 8, 11, 14, 17, 20, 23 uur. Ik doe de fles van 23u en mijn die van 5u en staat dan op voor zijn werk. Zo hebben we allebei ongeveer 8u slaap. Zij meldt zich tussendoor eigenlijk nooit :)
Natuurlijk lukt het niet altijd om de volle 8u te slapen maar goed, onze dochter is pas 4,5 week oud. Wij hebben meer last van dat ze heel veel geluid maakt in haar slaap: kreunen, zuchten, piepen, knorren en snurken haha! Zo'n klein meisje en zoveel kabaal en dat in haar slaap haha!

Gelukkig slaapt ons meisje wel goed snachts. Ze valt meestal tussen 23/00 in slaap. Dan komt ze rond half 5-5uur voor een voeding. En dan slaapt ze tot 7-7.30u 
ik vind het alleen lastig te bepalen of ik haar luier moet verschonen snachts. Ik geef borstvoeding en Nora poept meestal tijdnes de voeding / of na de voeding. Dus voor een voeding verschonen heeft weinig zin. Maar snachts wil ik haar zo min mogelijk prikkels geven zodat ze doorslaapt. Maar ik vind het ook niks om te horen dat ze poept en haar dan in het wiegje te leggen. Wat doen jullie snachts? ( het scheelt misschien ook dat ik borstvoeding geef en dus niet helemaal uit bed hoef om een fles te maken ;)

Onze meneer is nu 5 weken en komt gewoon nog elke 3 uren 's nachts. Overdag ook trouwens haha. Krijg er nog niet echt meer uren tussen maakt niet uit hoeveel ik in de fles doe. Hij drinkt nu meestal 100 cc per voeding.
Ik verschoon ook altijd na de fles, omdat hij tijdens de voeding nog wel eens wil poepen. En soms stopt hij halverwege de fles en wilt dan na het verschonen wel weer verder drinken.
Ik snap wat je zegt theemutsje, maar ik verschoon dan toch wel inderdaad omdat ik hem niet met een vieze broek (plas of poep) weer in bedje wil leggen. Soms moet ik hem daarna nog even weer een beetje in slaap wiegen maar dit lukt gelukkig altijd wel.

Terug
Bovenaan