Baby’s geboren februari 2019

Ik had zelf ook het idee dat de kleine niet verzadigd was met mijn borstvoeding (ondanks ze wel 250 gram aankwam per week dus daar lag het niet aan). Ze wilde om de 2 uur drinken en sliep overdag totaal niet. Nu zijn we er wel achter waar het aan lag denken we. 
Ze krijgt nu flesvoeding en lijkt daar meer verzadigd op. Ook al zit daar niet helemaal een ritme in maar langzaam aan komt dat wel. We zijn ook pas dinsdag overgestapt, dus dat zal ook wel wennen zijn.
Ernaast is Rust, Ritme en Regelmaat ook heel belangrijk bij Eva; Als ze wakker wordt dan direct de speen erin terwijl we verschonen zodat ze niet het hele huis wakker schreeuwt (in de nacht dan). Daarna gaat de fles erin. Nu zijn we qua hoeveelheid nog aan het zoeken. De ene keer heeft ze genoeg aan 80 en soms wil ze na de 120 nog 40. Dan nog minimaal 20 minuten overeind tegen het spugen. 
Dat doet ze nog wel vrij vaak met de flesvoeding als we haar niet lang genoeg overeind houden en het boeren niet lukt.

Meestal slaapt ze dan al weer en leg ik haar weer terug in haar bedje. Na 3 of 4 uur komt ze of uit zichzelf of moet ik haar wakker maken. S nachts houdt ze er soms al 5 uur tussen. Het is allemaal aftasten en dat is helemaal niet erg!
Soms komt ze overdag al wel na 2 uur met de fles en we doen voeden op verzoek. We houden nog wel bij hoeveel ze drinkt en meestal zit ze tussen de 700 en 750. Volgens de Nutrilon HA mag ze ruim 800 drinken en qua gewicht is ze 4.5 kilo dus dat maal 150 komt ze ook wel goed uit. 

We zitten er aan te denken een Centerparcs weekje te boeken net na de zomervakantie. Hebben jullie al vakanties op de planning met de kleine mup? 

Het is altijd afwachten met die kleintjes.
Mijn mannetje komt soms na 3 uur en soms na 2 uur. Maar heb wel het idee dat hij goed verzadigd is. Spuugt ook helemaal niet!
Wij willen van de zomer wel gaan kamperen! De laatste weken van mijn verlof

Vraagje, ons meisje is bijna 3 weken. Ze slaapt tot nu toe nog in ons bed op een matrasje gemaakt van een voedingskussen en een kussensloop. Nu wil ik eigenlijk graag dat we haar naar haar eigen bedje gaan krijgen. Ze vind dit heel moeilijk en dat begrijp ik ook wel want van geborgen bij ons naar ineens haar eigen grote bed is ook een heel verschil. Wr hebben ook een wiegje in onze kamer staan maar daar trapt ze ook echt niet in. Ik vind het lastig te bedenken hoe we dit gaan aanpakken. Als we haar overdag in haar eigen bed leggen gaat dit trouwens vaak gewoon goed. Tips? 

@Nvb Misschien zou je haar een kwartier kunnen laten slapen op het kussen en dan overplaatsen naar haar bedje, die moet je dan wel even voorverwarmen want als ze in een koud bed gelegd wordt zal ze wel snel weer wakker zijn
Wij krijgen ons meisje ook absoluut niet in haar bedje als ze wakker is, dus wij zorgen altijd dat ze slaapt voordat ze erin gelegd wordt.

Wat vind ik het fijn om jullie verhalen te lezen, soms lees ik best wel wat herkenning. Ons meisje komt overdag vaak om de twee uur voor voeding. Daarnaast heb ik het idee dat ze overdag niet veel slaapt. Het zijn vooral hazenslaapjes. 's nachts slaapt ze wel heel goed, dan zit er wel zes uur tussen de voeding. Overdag slaapt ze nog in de woonkamer, ik ben van plan om haar morgen eens op haar eigen kamer te leggen, misschien is dit wat rustiger (en donkerder) voor haar. 
We proberen het uit :)

Ik sluit me ook graag aan, leuk om jullie verhalen te lezen. 
Morgen is onze dochter al weer 6 weken. Ze is geboren via een geplande keizersnede vanwege stuitligging. 
Wat gaat de tijd snel en wat heb ik moeten wennen, maar wat geniet ik er ook van. 
Onze dochter zit middenin der eerste sprong volgens de Oei, ik groei app. En jeetje wat is ze ‘chagrijnig’ vandaag, zodra ze wakker is, is ze aan het mopperen/jammeren. 

@nvb
Ik schuif het wiegje tegen mijn bed aan, en leg haar erin na de voeding als ze een beetje soezerig/slaperig wordt.. Ook laat ik een nachtlampje aan met timer die na 15 minuten uitgaat. Mocht ze beginnen met jammeren kan ik altijd even mn hand door de spijlen steken en even over haar buikje wrijven oid zodat ze weet dat ik in de buurt ben. Toch een kwestie van wennen denkik. Maar het lukt ook niet altijd hoor en dan leg ik ze ook lekker tussenin (zelfde manier op voedingskussen).
verder gaat het overdag bij ons ook steeds anders met slaapjes. Vandaag slaapt ze amper overdag, soms slaapt ze overdag van fles tot fles ongeveer en is ze savonds veel wakker. Meestal drinkt ze rond de 120 maar soms ook maar 90. En af en toe komt het voor zoals vanmorgen dat ze 120 drinkt en niet tevreden is, en daarna dronk ze nog 40 weg.. dus het is echt een beetje gissen.. 
Verder gelukkig een tevreden meisje die goed te troosten is. Maar over het algemeen horen we ze niet. 

Terug
Bovenaan