Baby’s geboren in september

Hier ook een jongen. Bij ons lekte hij juist door met de pamperluier. De kruidvatluiers zijn hier favoriet! Idd een doekje erop leggen, maar ook hier plast hij dan soms en loopt alles naar beneden. Trek nu bij het verschonen zijn romper iets hoger op zodat hij dit in ieder geval (vaak) niet meer onderplast. 
Hier komt hij om de 3 uur en krijgt hij dan een fles van 90ml. Deze drinkt hij vaak leeg. Nu 2 weekjes oud. Ben benieuwd wanneer hij wat later komt om de 4 uur bijvoorbeeld. Gelukkig is het nu weekend en kan papa ook af en toe een flesje doen 's nachts :)

Hier een mannetje van 4 weken. Ook ook wij zijn erg zoekende naar een soort ritme. Overdag slaapt hij vaak wel 2 of 3 uur en komt dan weer voor een voeding (of ik moet m wakker maken) maar snachts slaapt hij vaak maar een uurtje.
Overdag wakker houden krijg ik een chagrijnig kind van, daarnaast heb ik gelezen dat goede slaapjes overdag zorgen voor goede slaapjes in de nacht. 
Nu is het wakker worden, verschonen,  half uurtje voeden, kwartiertje boeren en knuffelen, half uurtje 'spelen' op schoot of in het badje, en dan weer 3 uur slapen. Zo zit er 4 uur tussen de voedingen overdag maar snachts lukt dit niet. Hij krijgt nu ongeveer 7 x 120 cc met kunstvoeding en groeit daar goed op. Fles gaat 2 keer per dag leeg, meestal laat hij een flink bodempje staan.
Iemand tips om de nachten beter te krijgen?

Prilgeluk: grappig dat jij ook opnoemt dat goede slaapjes overdag een goede nacht opleveren. Wij zeggen hier wel is misschien moeten we dr beetje wakker houden, maar een uitgeruste baby is beter! 
Hier is er alleen niet altijd tijd om een half uurtje te spelen na de voeding want of mevrouw ligt dan alweer direct te slapen of na een half uur krijgen we er niet in slaap en ben je weer zo 2 uur verder! 
De nachten beter maken heb ik helaas weinig tips voor hier lukt het ook niet. Heeft tijd nodig gok ik. Vanaf zes weken is het dag en nacht ritme beter zeggen ze. 
Wij maken haar niet meer wakker overdag voor de voeding (tenzij het langer is dan 4 uur). Ze komt dan vaak toch zelf bij 3,5. Wakker maken is niet perse nodig al bij 2 uur dacht ik. Wij zitten ook nog op 7 voedingen, maar wel 100 ml. Ze is nu 3,5 week en 4 kilo

Tips om de nachten beter te krijgen heb ik niet. Bij ons is het andersom, ze slaapt ‘s nachts als een roosje en moet haar echt wakker maken voor voeding. Heb echt al lekkende borsten omdat ze dan 5 uur achter elkaar door slaapt. Overdag slaapt ze sinds een aantal dagen eigenlijk niet. En dat is ook best vermoeiend want je hebt geen moment om ook maar te wassen of iets. Maarja gelukkig slaapt ze ‘s nachts dus wel. Ik denk dat ze wel aan 12 uur slaap komt, alsnog redelijk weinig voor een baby.

Hier vanavond de schrik van me leven gehad, kleine meisje voor de voeding even op de arm en uit het niets is ze voor een paar seconde gestopt met ademen waarschijnlijk door slijm wat ze niet uit dr keeltje kreeg ( nog geen hoest reflex) wel even laten na kijken maar de schrik zit er goed in. Voor vamavond lekker bij ons op de kamer. Iemand tips.voor een snotneusje ? 

Jeetje dat is schrikken! Otrivin baby monodose dat is een zoutoplossing. Ik zou volledig in paniek raken en niet weten wat te doen. Daarom denk ik nog over een baby kinder EHBO jullie ook?
hier slapenloze nacht twee ze heeft nog niet geslopen wanhopig word je er van! Uit ellende dr bed naast de mijne getild maar ook geen nut. Zoo klaar mee even!

Maaikespat jemig kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent..? hier geen tips voor een snotneusje. Sneu die kleintjes die verkouden zijn.
Pfff Anemoontje hopelijk slapen jullie nu wel inmiddels ??? 
Ben 'blij' om te lezen dat we allemaal zo zoekende zijn. Kan me idd ook voorstellen dat als je kindje overdag helemaal niet slaapt dat ook vermoeiend is en je nergens aan toe komt. 
Wij zijn nu bij nachtvoeding 2. Om 1u kwam ze en net om 5.15u. Dus tot toe een nette nacht, het gaat hier echt nacht op, nacht af... Vrees nu alweer voor de komende nacht?? maar even genieten van deze goede? Wel zijn wij dus na de voeding echt wel een tijdje bezig met rechtop houden, laten boeren, krampjes verwerken. Vriend hobbelt op dit moment met haar heen en weer. Snel neerleggen zorgt hier ook vaak voor spugen.
Slaapse nog even en fijne zondag!

Anemoontje ik herken het. Overdag komen wij ook niet altijd toe aan dat half uur spelen of knuffelen op schoot, simpelweg omdat hij na de voeding direct in slaap valt. En snachts staan zijn kijkers wagenwijd open, klaar voor gezelligheid haha!
Liesforum je zegt dat je kindje snachts goed slaapt en overdag nagenoeg niet. Is ze overdag dan ook gezellig wakker of zit je met een huilend meisje? Want dat is het bij mij. Als ik Oscar overdag wakker heb dan is hij zichtbaar oververmoeid, huilerig en chagrijnig. Dat maakt ook dat ik hem overdag liever langer laat slapen. 

Terug
Bovenaan