Baby’s geboren in september

Oh jeetje maaikespat dat lijkt mij ook heel eng. Gelukkig alles goed nu! Ik zou idd ook iets van zoutoplossing kopen. 
Prilgelukseptember nee het is niet per se gezellig en spelen ofzo. Ze is na een voeding een half uurtje rustig, zit dan beetje te smakken en staren. Daarna wordt ze huilerig en enige wat helpt is dan een pink aanbieden, dan is ze stil. Speen neemt ze niet tot nu toe.. daardoor zit je dus wel heel de tijd met haar op schoot of naast je in nestje met pink in de mond. Heb al geprobeerd om haar in haar bed te leggen, maar gelijk huilen. Ook kwartier in slaap laten huilen geprobeerd maar werkt niet. En gek genoeg ‘s avonds dus bijna niet wakker te krijgen voor voeding, pakt vaak maar een borst en ligt weer in coma. Maarja gelukkig slapen wij dus wel ? Vannacht zelfs van 21 tot nu slaapt ze .. dus mag eigenlijk niet klagen. Maar tegen het avondeten ben ik de aandachtsvraag vaak beetje beu. Gister hebben we haar in bed gelegd tijdens avondeten zodat we even samen konden eten, en zij dus huilen terwijl wij eten. Voelde mij wel loedermoeder ...

Wij werken trouwens wel echt met licht/donker principe. Overdag gordijnen open dus echt licht en ‘s avonds staat alleen een nijntje lamp heel licht aan. In de woonkamer dimmen we ook het licht in de hoop dat ze snapt dat het bedtijd wordt, tot nu toe werkt het maar of het daar aan ligt geen idee haha?

Hier ook gister en eergister drama gehad. Vooral de avonden met krampjes. Jeetje, wat ben ik even snel van die roze wolk afgeduwd zeg! Pff hakte er echt even in, uiteraard met weinig slaap etc.
Maar vannacht heeft ze het weet super gedaan. Rond 22u dr laatste voeding en toen kwam ze vannacht om 4.30u! Zo fijn dat we al kunnen proberen om 6 uurtjes in de nacht tussen de voeding te laten. Daarna kwam ze weer netjes om 8.30u. Heel fijn! 
Ik merk dat de avonden echt lastig zijn qua krampjes en ik vermoed ook gewoon een stukje verwerken van allerlei dingen want ze is soms gewoon niet rustig te krijgen, alleen maar huilen. Zo zielig!
Wij werken ook vanaf het begin met een dag en nacht ritme, althans in hoe verre dat kan uiteraard. Overdag de gordijnen open en in het licht slapen. In de nacht zo min mogelijk interactie en het lekker donker maken dus weinig licht aan. Ook als ik beneden zit met haar en ze heeft zo’n krampjes/verwerkingsuur of uurtjes dan probeer ik haar gezicht zoveel mogelijk met een wikkeldeken afvte schermen voor invloeden van tv en licht. Ze wordt er wel rustig van merk ik. Misschien is dat een tip voor jullie?!

Hier ook een verkouden baby. Bij mij werkt idd de neusspray, uutzuigen met zo'n peertje, een ui onder haar bed, onder haar neus insmeren met vaseline. Kreeg ook nog de top om zwitsal ademvrij te kopen.
Ondanks haar verkoudheid blijft ze lekker 'doorslapen' (6 uur slapen) sinds dinsdag al!
Hogen jullie de voeding zelf op of wacht je op een go van het cb? 

Hier ook een verkouden baby. Bij mij werkt idd de neusspray, uutzuigen met zo'n peertje, een ui onder haar bed, onder haar neus insmeren met vaseline. Kreeg ook nog de top om zwitsal ademvrij te kopen.
Ondanks haar verkoudheid blijft ze lekker 'doorslapen' (6 uur slapen) sinds dinsdag al!
Hogen jullie de voeding zelf op of wacht je op een go van het cb? 

Ha dames! Kom hier ook even buurten, vanaf het andere forum. Tjonge, wel even bijlezen! ?
Hier alles goed. Ons dametje nu 4,5e week en wij hebben eigenlijk wel een heel mooi ritme te pakken... Voeding om 07:30 - 10:30 - 14:30 - 17:30 - 20:30 en 23:30. En dan slaapt ze dus vanaf een uur of 0:15 uur tot rond 07:15 uur (sinds een week). Dit is haar globale ritme. Schuift ook wel eens half uur naar voren/achteren tussentijds.
Ik kolf de melk en ze krijgt altijd de laatste fles kunstvoeding. Ze drinkt rond de 120 cc per fles. Soms wat meer, soms wat minder.
Ik houd niet echt rekening met licht/donker door het overdag met opzet licht te houden wat ik lees dat sommigen doen? Als ze overdag in haar wiegje slaapt doe ik juist het rolgordijn naar beneden omdat het zo fel is en licht juist aanmaak vh slaaphormoon tegengaat dacht ik. Ze slaapt echter ook in de box of in de maxi cosi als ik aan het pendelen ben tussen huis en school, ballet, paardrijden etc (heb nog 2 oudere kids). Maar dan werkt het geschommel en geluiden etc. mee. Nu ik dit typ slaapt ze naast mij op bed terwijl ik kolf. En kan haar dan zo in haar wiegje leggen. Dus wij en zij zijn eigenlijk heel tevreden. Gisteren zijn we zelfs uit eten geweest tussen 2 voedingen in en was ze mee.. ? 
Marieke: jij had toch best wel bekkenklachten in de zwangerschap, maar waren die vrij snel over na de bevalling? Knap dat je zoveel/lang wandelt op een dag.
Volgens mij ben ik ook weer gewoon op gewicht. Alles past, alleen buik idd nog wat slap. Ik heb wel last van mijn rug gekregen paar weken na de bevalling en bij de fysio blijkt dat ik verkeerd til/voorover buk. En dat doe ik nu natuurlijk heel veel boven box, wieg etc. Gelukkig bijna over en morgen even preventief wat tips voor mijn houding.

LadyJ hier ook een hele erge spuger, krampjes, boertjes. Wij hebben wel geleerd dat je beter tijd erin kan investeren dat ze direct slapen daarna dan nog 10 keer je bed uit. Ik ben gister begonnen met infacol i.p.v. cinababy mij benieuwen of dat wat meer werkt..
hier slaapt ze nu sinds half 12 op mn borst en ondanks een voeding kwart voor 1 nog steeds. Heb het idee dat het dag en nacht ritme ver te zoeken is. Me vriend moet vanaf morgen weer werken dus dan zijn de nachten meer voor mij. Ben benieuwd! Hopelijk blijft ze dan niet tot 02:30 wakker. Snachts staan die kijkers zo open van heee gezellig zoals pril geluk september beschrijft haha. 
Ach het wordt vanzelf allemaal beter. Overdag valt dat beter te relativeren dan snachts.

Dat is echt zo, 's nachts werkt het relativeringsvermogen toch snel een stukje minder goed... ?En idd wij nemen nu ook wel langer de tijd met rechtop zitten/ lopen voor de boertjes. Maar best intensief. Van voeding tot weer verder slapen zit bij ons minimaal 1,5u per keer... Bij slechte nachten nog meer. Dus dan blijft er weinig te slapen over?
Vandaag tijd in de draagzak gehad. Even een andere houding en lekker dichtbij en warm bij moeders slapen en misschien draagt het bij aan de krampjes en het spugen. Op haar rug liggen is niet echt favo in tijdens van krampjes. In de box leg ik haar ook wel eens op haar zij.
Is dat niet trouwens misschien een uitkomst voor de moeders die met een wakkere baby overdag/ 's avonds zitten? Amy slaapt er heel goed op. Ik mijn handen vrij om mijn dingen en huishouden te doen?

Terug
Bovenaan