Baby’s geboren in september

Nou ik heb te vroeg gejuicht gister met de goede nacht, afgelopen avond en nacht was dramatisch....?? Zou er haast jaloers van worden als ik jullie tijden 's nachts lees... Gisteravond begon het al met echt extreme krampjes.... Poepluiers.. hele stapel en waarvan 1 poep tot aan de okseltjes? vannacht niet slapen... Tot half5 in de weer geweest. Heb toen met een voedingskussen en matrashoes een verhoogd slaapmatrasje gemaakt en met de kruik lekker warm gemaakt. Hier heeft ze tot half 12 met 1 voeding tussendoor op geslapen. En nu liggen we nog steeds in bed bij te komen... Man man... 
Jolynn hier ook vaak hoor dat het na de voeding lang duurt voordat de slaap hervat wordt. Soms 1,5u? 
Kortom wij zijn redelijk kapot en blijven nog even lekker in bed zolang onze meid slaapt pakken wij nu maar even wat extra slaap mee ook. Je weet nooit wat de volgende nacht gaat brengen?

[quote quote=10254346]Lovesept: hoe krijg je dat voor elkaar! Onze dochter is 3,5 week. Krijgt kunst en borstvoeding, maar zit nog wel op 7 flessen. Van borstvoeding krijgt ze wel 110 op maar kunstvoeding krijgt ze bijna de 100 niet eens op. Vannacht kwam ze ook om de 2 uur en half uur of drie kwartier. Steeds fles erin gestopt achteraf wellicht handig eerst te kijken waar het probleem lag i.p.v. hup fles erin. Maarja je bent moe weinig benul van tijd.[/quote]

Moet ik er wel bij zeggen dat Guusje al iets van 5.5 kilo weegt dus een flinke baby en erg hongerig eerst klokte ze de fles zo leeg nu doet ze wel een poosje over een voeding.
Dat is wel vaak misschien speentje proberen? Soms denk ik dat Guusje ook honger heeft maar dan geef ik de speen en dan is ze stil blijft ze daarna toch huilen dan is het echt honger 

Erg he! Hier ook een drama nacht en dag te pakken. Ze slaapt nu sinds 07:00 eindelijk een half uurtje verder is niks goed. Ik hoop dat het de 3 weken regeldag is (ondanks eergister 3 weken). Dit is echt niet te doen! Hopelijk aankomende nacht beter...

Haha daar hoop ik ook op, 3 weken regeldag?. Ondanks dat wij ook al een paar dagen voorbij de 3 weken zijn. Wij hebben net met z'n allen uitgeslapen tot 14u?? we zijn weer bij getankt ??

Hier ook nog met 5 weken geen vast ritme hoor. Je denkt dan na een paar dagen het te hebben en dan gooit meneer het weer helemaal om. Hij slaapt 's nachts meestal tussen de 3,5-5 uur achter elkaar. Overdag nog altijd een slechte slaper al heeft hij nu wat meer behoefte aan een slaapje na de fles. 's Nachts nog in de co-sleeper en sinds gisteren leggen we hebben 's middags in het ledikantje in zijn eigen kamer. We houden nu de box / babynestje als speelplek. 
Siem drinkt nu zes flessen op een dag (moedermelk, ik kolf alles) van 140-160ml. Hij zit soms met een uitschieter op een liter per dag. Ik denk dan waar laat hij het in dat kleine lichaampje. Maar goed, hij drinkt het goed weg en heeft ook veel luiers op een dag. Nog steeds af en toe een krampaanval maar bij ons werken de darmkrampdruppels van Kruidvat goed. Ik zou trouwens niet cold turkey stoppen hoor, gewoon op een gegeven moment naar om de voeding gaan en zo afbouwen.
Qua gewicht zelf inmiddels alles kwijt (12kg, lang leve borstvoeding) maar nog niet de strakke buik terug. Ik ga volgende week weer beginnen met sporten, kan niet wachten. Nu wandel ik zo'n 1-2,5 uur per dag (ook omdat Siem dan wel overdag slaapt...)
Hoe hebben de jongensmoeders het overigens met verschonen? Wij hebben regelmatig hier incidenten haha, ook al hebben altijd we een doekje er overheen. Hij had met de Etos luiers de neiging om boven de luier te plassen aan de achterkant dus we verschoonden soms zijn kleding wel 5x per dag. Nu zijn daar spuitpoepluiers bijgekomen. My god wat een chaos kan het soms zijn ;-). Gelukkig valt het met Pamper luiers mee.

Wij vannacht wel een goede nacht (gewoon om 3.00-7.00) en daarna lekker tot 10u in bed gelegen, maar de rest van de dag veel gehuild. Hij ligt nu eindelijk heerlijk in m'n armen te slapen. Soms vind ik het toch wel lastig hoor; eten gehad, boertje gelaten, schone luier, vastgehouden en niets werkt dan; wat zou het handig zijn als ze gewoon konden vertellen wat er was haha.. 
hier gaat ook regelmatig de "sproeier" aan bij onze jongen haha. Vergeet ik weer een doekje er op te leggen of zo wanneer ik snachts met m'n slaperige hoofd verschoon... met pampers luiers Gaat het verder goed bij ons. 

mn hechting viel trouwens net er van af onder de douche toen ik er langs ging. Misschien toch nog een verdwaald draadje ;-) fijn dat dat nu ook weg is! 

O en qua flessen. Wij hebben ook nog steeds 7 flessen van 100ml. Bodhi is dan wel 6 weken oud bijna, maar nog geen 4 kilo omdat hij te vroeg geboren is. De flessen gaan nu wel geregeld op dus ben benieuwd of ik binnen kort meer aan moet gaan bieden. 

Dag dames, 
Onze uk is nu 5 weken! Hij slaapt overdag steeds slechter! Vaak maar 45 minuten na zijn voeding en dan begint het gehuil weer! Terwijl we niets anders doen dan eerst(toen ging t wel lekker!). Herkenbaar ?

Terug
Bovenaan