Baby’s geboren in september

Heeft er iemand tips voor een slaapzakje? Het moet echt nog een kleintje zijn want hij heeft nu maat 50. Hoe wisten jullie welke slaapzak je kon kopen? (Ik lees overal dat de gaten ook niet te groot mogen zijn)
Hier vond ik onze jongen vannacht en vanmorgen boven zijn lakentje en dekentje, had zich er zo bovenuit gewurmd terwijl ik hem wel strak erin had gelegd.. dus denk toch dat we met een slaapzakje moeten gaan werken, zeker als het dadelijk echt koud word..

Aw en Liesforum echt geen loedermoeder hoor. Kan me voorstellen dat jullie die keuze maken. Ff samen 'rustig' eten is ook voor jezelf zorgen en dat is zeker net zo belangrijk. 
Las dat Eefje laatste fles kunstvoeding doet. Is dat omdat ze daar dan beter en langer op slaapt? Heb dat wel eens gehoord van een vriendin die dat ook deed. Zit er ook wel eens aan te denken namelijk...

Heeft er iemand tips voor een slaapzakje? Het moet echt nog een kleintje zijn want hij heeft nu maat 50. Hoe wisten jullie welke slaapzak je kon kopen? (Ik lees overal dat de gaten ook niet te groot mogen zijn)Hier vond ik onze jongen vannacht en vanmorgen boven zijn lakentje en dekentje, had zich er zo bovenuit gewurmd terwijl ik hem wel strak erin had gelegd.. dus denk toch dat we met een slaapzakje moeten gaan werken, zeker als het dadelijk echt koud word..

Juffielies, omdat ons meisje nu op der buik slaapt heb ik de slaapzak van de Hema gehaald om te proberen en die bevalt goed! 

Wij hebben ook een slaapzak van de Hema maatje 50/62. Gaat dus wel een paar maandjes mee. Lijkt een beetje een Fred Flintstone motiefje haha. Bevalt goed, wij hebben een heel bewegelijk mannetje die dekens van zich af schopt. Dit slaapzakje is top.

Kunstvoeding idd wat zwaarder verteerbaar. Bij de oudste gaf de kraamverzorgster de tip dit te doen voor de nacht. Omdat ik nog niet zoveel bv kolf dat ik op volledige bv zit, blijven we de laatste fles kv aanbieden. Ik red het bijna niet met ritme van de oudsten om nog vaker te kolven. Dus vind dit al heel mooi: 5x bv en 1x kv waarvan voor de nacht dus. En wie weet binnenkort volledig bv.
Evt kun je er ook nog voor kiezen bij de laatste voeding wat grotere hoeveelheid aan te bieden. Bijv. 150 cc ipv 120 cc.
Welke flessen gebruiken jullie eigenlijk? Ik hoor jullie veel over boertjes en krampjes. De Dr. Brown fles wordt hierom vaak aangeraden. Erg tevreden hierover. Volgens mij de Difrax S-fles ook goed hiervoor, maar weet ik niet zeker. En hoe snel gaat de fles leeg? Soms hebben ze nog zoveel zuigbehoefte (en dus soms onrust) na de fles, dat het kan schelen wanneer ze er langer over doen om de fles leeg te drinken. Die difrax fles had altijd een 3-standen speen en dat was bij de oudste een enorme uitkomst. Daarmee altijd veel rustiger en tevredener na de voeding.

Oké, bedankt voor je antwoord Eefje. Wij gaan het misschien ook doen omdat mijn vriend dan de laatste voeding kan doen, ik alvast naar bed eerste paar goede uren maken. Door de weeks probeer ik het meeste nu op te vangen van de nacht als mijn vriend naar werk moet. Als zij daar goed op slaapt dan zijn we er alle drie gebaad bij. Uitproberen waard. 
Ik ga vanavond voor het eerst kolven. Ben benieuwd. 
PS wat betreft slaapzakjes, hoorde dat Prénatal ook goede slaapzakjes heeft vaak met korting en die goed aansluiten bij het nekje

Terug
Bovenaan