Baby’s geboren in september

Leuk hè? Hier gebeurde dat deze week ook, al had ik het idee dat het meer een evenwichtsfoutje was dan een gerichte actie :). Zijn jullie kleintjes ook zo bezig met voelen en grijpen? 

Jaa buik naar rug doet ons meisje ook, maar volgens mij net als bij zazou evenwichtsfoutje. Ze doet het dan wel 2 keer achter elkaar maar daarna dagen niet haha. En echt leuk vind ze dat ook nog niet? Ben benieuwd wanneer ze het echt door krijgt. Ze vind tummy time inmiddels wel leuk, krijgen zelfs lachjes. Heb bij rug liggen nog niet het idee dat ze binnenkort naar buik gaat.
Grijpen doet ze vol op ja, ze wil sowieso contact iets vast kunnen houden. Maar valt wel op dat het pakken langzaam beter gaat. Nog steeds wel beetje houterig ;)  

Hier wordt sinds een paar dagen ook gerold, maar alleen als ik een hydrofieldoek onder haar borst leg! Dan gebruikt ze haar handen beter. Zo'n grappig gezicht, als ze zich met veel moeite op d'r rug rolt en dan heeft ze een guitig gezichtje vol verbazing, haha.
Gewoon op de buik liggen vindt ze nog steeds niets aan, dus ik wissel het een beetje af met en zonder doek.
Ze stopt nu alles in haar mond, alles dat lukt om vast te grijpen. De hand-oog coördinatie is nog ver te zoeken en het gaat heel houterig, maar het lijkt wel of het iedere dag een stukje beter gaat! Ze duwt haar tong mega ver naar buiten om het speeltje te likken, en gillen van frustratie als het niet lukt! ??

Op de buik vind hij hier ook steeds leuker. Begint dan ook vaak te praten en te kirren.
Ja hier gaat ook alles in de mond! En veel kwijl, heerlijk ?.. En handjes naar elkaar en dan naar de mond (past niet ?). Spullen pakken doet hij ook graag.
hij wil ook niets als zitten, heb gelezen dat dat niet super is voor het ruggetje maar krijg echt een gefrustreerd en boos kind als ik hem laat liggen.. ?

Hier ook een roller.. alleen van buik naar rug. Als ze op haar rug ligt rolt ze al wel naar haar zij, maar nog niet door.
Ze slaapt nu inmiddels overdag ook in haar wiegje. Maar we gaan de knoop doorhakken en haar naar haar kamer verplaatsen en daar laten slapen in haar ledikant. Niet omdat het onrustig is, maar het wiegje wordt wat klein. Ze maait ook met haar handjes door de spijlen. In het ledikant wat meer ruimte. 
Nu echt afscheid nemen van een babietje bii ons op de kamer.. tot wellicht het moment dat we opa en oma worden.. haha.. ?
Al lekker in de kookboeken gedoken voor kerst.. heerlijk! Voor ons thuis, en voor bij mijn ouders waar we een buffetje maken en iedereen wat meeneemt. Mijn oudste houdt ook erg van koken, dus die heeft ook wat bedacht. Gezellige boel in de keuken!
Verder vandaag een lekkere thuisdag! Fijne zondag iedereen.

Ja van buik naar rug ook. Niet veel mee bezig geweest, want op de buik liggen vind ze niet leuk. Maar ineens ging het beter en kan haar hoofdje goed omhoog houden en toen hop ging ze hoor? Ze doet het nu meerdere malen, dus geen toevalstreffer ? op haar rug gaat ze nu ook op haar zij, maar dat is naar mijn idee wel toeval als ze haar voetjes goed zet tijdens het trappelen. In de babygym in de box wordt er flink getrappeld en kunnen de voetjes al hoog. Heel leuk allemaal. Haar tweede hobby is lekker sabbelen op haar beide handjes en kwijlen haha.. 
Jemig Anemoontje lijkt me idd een naar gezicht dat bloed spugen..? gelukkig wel een vrolijke meid. Daar mag Amy soms nog wel eens aan werken hoor. Beetje meer vrolijkheid ? Al zijn het hier nog steeds de krampjes die haar nog steeds plagen ? gaat wel steeds ietsje beter. Maar soms lijkt niets goed en dan hebben we niet hele gezellige uren. Ze trekt vast nog wel bij?
Bedankt voor de felicitaties. Zin in het nieuwe jaar met ons meisje en een nieuwe baan?

Blijf het heerlijk vinden om al jullie leuke verhalen over de kleintjes te lezen.
100 pagina's alweer! 
Hier ook een baby die graag op de grond ligt/speelt. Onder de babygym kan hij zich zo een half uur vermaken. Pakt ook al speeltjes aan die dan vervolgens naar z'n mond gaan. Andere favoriete bezigheid van hem is het kouwen op mijn vingers. 

Omrollen van buik naar rug gaat naar mijn gevoel nog per ongeluk en ook idd niet iedere dag. Van rug naar buik wil hij ook al graag, maar dat lukt hem tot aan zijn zij. Bij het laatste stukje help ik hem. 
En inderdaad dat willen zitten. Als hij in de maxi cosi ligt gebruik hij z'n buikspieren om toch wat meer naar voren te komen. Gaat allemaal zo hard!

Terug
Bovenaan