Baby’s geboren in september

Haha Mariekesep een mini-tank? ik heb daar helemaal een beeld bij. 
Wat leuk om weer te lezen. Haha tijd voor reflectie? leuk hoe het allemaal begon en hoe we nu met onze kleintjes de feestdagen doorbrengen ? Ik vind het nog steeds een achtbaan, maar wel eentje waarbij we steeds meer grip op de rit krijgen? 
Soms vind ik het nog steeds onwerkelijk dat ik nu samen met mijn vriend een mini me naast ons heb liggen? 
Hier gebeurd ook van alles, lijkt wel of ze 10 sprongetjes heeft gemaakt deze week. 
Ik ben blij dat de speen hier niet een issue is. Vaak plopt ie uit, maar dan slaapt ze wel verder? 
Alvast fijne feestdagen allemaal??! En op naar een nieuw jaar met nog meer leuke updates van elkaar via dit forum ?

@minni heel herkenbaar, bij ons was het ook in 1 keer raak en ik vond het ook even schakelen. Had er niet zo snel op gerekend. Was ook erg onzeker en werd ook weer bang van zo veel geluk, dat het verkeerd kon gaan. 

Ik hield overigens wel al jaren in een app bij wanneer ik ongesteld was, zonder bijbedoelingen. Maar daardoor wist ik dat ik 1 januari ovuleerde, mogelijk dus 1 januari verwekt en precies 9 maanden later op 1 oktober geboren☺️ 

Wat herkenbaar wat ik bij iedereen lees trouwens, kwijlen, grijpen, speentje 's nachte ook sinds deze week en vanochtend merkte we opeens dat ze van 6 tot 7 zat te kletsen in bed voordat ze begon te huilen voor voeding. Ze is opeens ook weer meer wakker en dan kletsen overdag, in haar eentje. Merk nog geen ontwikkelingen sprongetje, maar ze is ietsje jonger geloof ik.

Voor ons de eerste kerst als gezinnetje en in ons nieuwe huis, waar we een maand geleden sleutel van kregen. Eindelijk een rustmoment nu. Toch een beetje veel baby en nieuwe woning? had ik onderschat ;) 
Fijne en liefdevolle dagen allemaal?

Hier een slecht begin van de kerst. Kleine meid is nu 2 keer bij oppas (oma) geweest. Wilt daar niet slapen. Eerste keer van 15 tot 20 wakker geweest. Toen heb ik er 20:00 opgehaald heeft ze gehuild tot 22:00. Gister heb ik er zelf in bed gelegd daar in de hoop dat we een rustig kerstdiner hadden maar na het voorgerecht konden we al naar huis ivm het vele huilen. Thuis viel ze meteen in slaap, maar je snapt het wel de hele nacht gehuild om de prikkels te verwerken. 

ik zie door deze ervaringen er zo tegenop om weer te werken.. Komt dit nog goed! Gaat ze ooit wennen? Ik krijg er zelf perfect in slaap thuis overdag, maar blijkbaar lukt dit alleen mij en alleen in haar eigen bed:(

kortom heb nog minder geslapen dan in de kraamweek! Vrolijk kerstfeest hahah

Wat een jaar. Bij ons was het bij poging 4 raak. Dat maakt dat ik vorig jaar met kerst en nieuwjaar nog met een wijntje stond. 6 januari een positieve test in handen, oeps. 
Na een super makkelijke zwangerschap en een droombevalling ben ik wel flink van mn roze wolk gedonderd. Hier gaat het gewoon echt niet goed. Het lukt ons steeds minder te genieten van ons mannetje omdat hij echt alleen maar huilt. Overdag en snachts. We zijn op. Hij heeft al een nachtje bij mij ouders geslapen maar 1 nacht doet te weinig na 15 weken zonder slaap. 
Ziekenhuis neemt hem voorlopig niet op voor sociale opname omdat het vol ligt met kindjes met het RS virus en dat gevaarlijk is icm zijn Laryngomalacie. 
Mijn man is vannacht ingestort. Huilend. Hij trekt het niet meer, hij wil niet meer en hij wil niet niet meer zijn. Ik maak me ernstig zorgen. Ik heb de liefste man op aarde en ik zie hem mij niet zomaar in de steek laten, maar hij kan echt niet meer. 
We gaan de kerstdagen dus wat minder gezellig in. We blijven thuis want de baby slaapt niet. Zeker niet ergens anders dan thuis. 
Dit drama verhaal wel even positief afsluiten, want ik ben wel heel dankbaar voor deze september groep. Bedankt voor jullie tips, steun en lieve woorden.
Fijne dagen.

Anemoontje wat ontzettend naar dat ze niet bij oma wil slapen. Misschien een keer overdag proberen? Wat rot dat jullie eerder weg hebben moeten gaan. Nu rustigere plannen de komende dagen? Sterkte
prilgeluk ik hoop dat er voor jullie toch snel hulp komt. Wat ontzettend verdrietig om te horen. Zeker wanneer je je man zo ziet, lijkt me verschrikkelijk. Zou willen dat ik iets voor je kon doen. Veel sterkte 

Wat mooi die korte reflectie :) hier ook na 4 rondes raak. Kwam er zelf pas op 16 januari achter, ik had nogal een onregelmatige cyclus. Met kerst en oud en nieuw vorig jaar dus nog niet zo'n rekening mee gehouden en nu zijn we papa en mama. Een hele bewuste keuze maar nooit verwacht dat alles zo zou veranderen. Ook de liefde die ik voel en verbondenheid die ik nooit eerder heb gevoeld. Enorm dankbaar. Ik begin steeds meer mijn draai te vinden met de kleine, mijn man en daarnaast ook nog een sociaal leven/werk enz. Ik hoop dat dit zo door mag gaan in het nieuwe jaar. 
wens jullie allemaal hele fijne dagen. 

O anemoontje ik bedoel met overdag echt in de ochtend. Hier gaan de middagslaapjes de laatste tijd ook moeizaam. Misschien in de ochtend makkelijker om te oefenen bij oma? 

Zeker leuk die terugblik! Mijn vriend heeft met oud en nieuw raak geschoten haha. 

wie weet een idee om het ochtend slaapje te proberen eerlijk ben ik er voorlopig wel even klaar mee want ze is nog van de rel. Lekkere wandeling net gemaakt met een huilende baby. Alles voor morgen gecanceld want de enige plek waar ze slaapt is thuis in dr eigen bed en en haar ritueel! 

reflux baby's staan wel bekend om prikkelbare baby's helaas. Mijn man is nu alleen naar de kersrbrunch. 

prilgeluk wat vreselijk voor jullie! Ik weet zeker dat wij nog betere dagen er tussen hebben dan jullie. Heb je nu nexium? Zag ik dat ergens voorbij komen! Doet dat nog iets voor jullie kleine man? 

Anemoontje we hebben inderdaad esomeprazol (nexium). Nu sinds afgelopen vrijdag maar merken 0 verschil helaas. 
Nu wordt weer geadviseerd over te stappen op pepti. Op zich snap ik dat want het zou koemelkeiwitallergie kunnen zijn. Maar week 9 t/m 12 heeft hij het goed gedaan. Overdag slapen zonder huilen en de nachten van 23.00 tot 05.00. Dus lijkt het me geen allergie. Waarom lukte het toen wel. 
Het enige dat ik me kan bedenken, is dat deze hel begonnen is sinds we bij de osteopaat zijn geweest. Zou zij iets hebben gedaan waar hij last van heeft. Ik heb al gebeld maar we kunnen voorlopig niet terecht.

Terug
Bovenaan