Baby’s geboren in september

Mama's hebben jullie nog tips? 

Ons meisje ligt vanaf 19:00 in bed en krijgt laatste fles standaard 22:00. Eerst sliep ze altijd door tot we haar om 19:00 in bed legde. Prima! Maar nu komt ze standaard om 04:00 (kan de klok erop gelijk zetten) dan geef ik speen dan slaapt ze direct dan komt ze 05:45 geef ik weer de speen en dan slaapt ze tot 06:30 ongeveer. Dan kleed ik er rustig aan en heeft ze 07:00 de fles. Wanneer gaat dit eruit? Het is zo slopend elke dag maar tot 4 uur te slapen want daarna ben ik klaar wakker

Hier dametje ook de afgelopen 2 nachten even het speentje moeten geven een paar keer vanaf uur of 5. Ik slaap persoonlijk dan zelf wel weer goed verder, maar als dat niet lukt lever je wel wat in kan ik me voorstellen. Dat met het speentje kan nog wel even doorgaan tot het moment dat ze hem zelf kan pakken en weer in doen. Las laatst iets over een 'glow in the dark speen', dan zien ze hem goed liggen als ze hem even kwijt zijn.
Zelf denk ik dat ons meisje het koud heeft in de vroege ochtend nu het 's nachts meer afkoelt in huis. Ze slaapt nog steeds zonder mouwen, die ga ik er vanavond maar eens aanritsen. Zou dat bij jullie ook nog mee kunnen spelen..?
Heb trouwens het idee dat ze in een dikke sprong zit. Voor het eerst meer huilen met naar bed gaan, afentoe 'gedoe' met drinken (komt gewoon melk uit de speen, maar is dan onrustig en doet afentoe alsof er niets uit komt en begint half te kauwen of de speen uit te floepen om daarna weer gulzig verder te drinken) en slaapt overdag veel langer. Houd me niet zo bezig met de sprongen, maar kan wel zien dat ze zich aan het ontwikkelen/groeien is. Er verandert weer wat.

Hier ook zooooveel ontwikkelingen te zien afgelopen week! Ze is nu echt aan het grijpen geslagen met haar handjes met alles wat er in de buurt komt, begint ook echt aan dingen te trekken, dit weekend voor het eerst 2x een enorme schaterlach gehoord, enorme 'gesprekken' te voeren en af en toe wat eenkennig te worden. Als er vreemde mensen binnenkomen en iemand houdt haar vast, begint ze soms te schreeuwen. Pakken mijn man of ik haar dan weer over dan is ze stil? Wat een leuke fases allemaal, echt genieten. Mijn man was zondagavond gewoon helemaal emotioneel, hij vond het zo prachtig. Echt leuk om te zien?
Nog lekker met Kerst en Oud&Nieuw vrij en dan over 2 weken weer werken! Moet zeggen dat ik het nu ook wel goed vind om weer even wat anders te gaan doen? Ook gezellig weer met al mijn collega's. Vind het alleen wel héél lastig om straks een hele dag niet bij haar te zijn en daar geen controle over te hebben? Gelukkig hebben we maar 2 dagen oppas nodig: 1 dag kinderdagverblijf en 1 dag mijn ouders. Andere dag is mijn man thuis en de rest ik. Dus helemaal fijn☺️
Weten jullie al wanneer jullie met hapjes gaan beginnen? Ik vind echt lastig. Ik geef nog steeds volledige borstvoeding en vanuit de WHO adviseren ze 1e 6 maand uitsluitend borstvoeding, consultatiebureau zegt: begin maar met 4 maanden...

Ook hier snachts dat speentje, vorige week een nacht zelfs om de 1.5u.. geen tips, slaap gelukkig zelf snel weer in.. 
Eefje hier gebeurt ook inderdaad van alles. Volop in ontwikkeling. Ik vind hem soms ook wat "drammerig" hij begint uit het niets te schreeuwen als hij bijv wil zitten ipv liggen. Temperament zit er hier wel in volgens mij ? ook veel kwijlen en slapen. Ook lastiger naar bed te brengen (huilerig) maar dan toch wel heel moe zijn. Maar ook veel meer lol, meer geklets en geschreeuw (lachen). Hij wordt ook vaker kletsend wakker, gezellig ?
Hapjes wil ik wel met 4 maanden gaan proberen (begin januari) maar puur proberen: wordt het buikpijn dan kijk ik een paar weken later wel weer verder. Heb zelf wel heel veel zin in de hapjes haha ?
ik wens jullie allemaal fijne dagen met veel gezelligheid met jullie kleintjes! 

Hier ook sinds een week vaak snachts er een paar keer uit voor een speentje maar gelukkig slaapt ze daarna wel weer.
Wens iedereen fijne dagen???

Leuk te horen hoe het bij jullie allemaal gaat!
Ik wacht ook nog zo lang mogelijk met hapjes, tot zeker 6 maanden. Ik geef natuurlijk ook nog bv. Dus ik geloof wel dat ze daar genoeg aan heeft nog. Mocht ze signalen afgeven dat ze er niet genoeg meer aan heeft dan kijken we dan wel even verder.
Voor wie eerder begint met hapjes, laat je niet ontmoedigen als het nog niet zo makkelijk gaat. Heeft oa met geloof ik de reflex van de tong te maken, in het begin steken ze vooral hun tong naar buiten uit als je ze vaste voeding gaat geven. En die reflex verschuift op zeker moment naar achter op de tong en dan wordt het wat makkelijker. 

Hé dames, er is alweer een september 2020 topic geopend... Bizarrr.
Bij het einde van het jaar hoort natuurlijk een stukje reflectie, maar dit jaar een beetje extra. Voor ons begon het precies een jaar geleden, met de eerste keer proberen zwanger te worden, op kerstavond, nul verwachtingen en ja hoor, wij hadden het geluk om gelijk zwanger te raken. 
Daardoor belandde ik heel snel in een situatie waar ik eigenlijk helemaal nog niet op voorbereid was. Ik vond het moeilijk om te schakelen. En dan nu een jaar nadat dit avontuur begon, zit ik met een klein meisje op schoot dit bericht te schrijven.
Ik heb me vrij snel aangemeld op dit forum, omdat ik onzeker was, en op zoek naar steun. Die heb ik dit jaar ook zeker gekregen van jullie allemaal, waarvoor ik jullie erg dankbaar ben! ? 
Gelukkig hebben we nog steeds een actief topic en ik blijf het ook heel leuk vinden om ervaringen te lezen en te delen. 
Hele fijne feestdagen! ???

Ja wat ontzettend bizar, we zijn gewoon alweer een jaar verder. Ik had op tweede kerstdag een positieve test in mijn handen. Ik had net de pil vaarwel gezegd en niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Nu zitten we hier met een ontzettend lief mannetje. Ik geniet er enorm van om moeder te zijn, uiteraard met vallen en opstaan maar wat een leuke avontuur. Ik heb heel veel gehad aan dit topic en vind het oprecht leuk dat we een hechte groep van september-mama's hebben, ook al kennen we elkaar niet persoonlijk. 
Voor de meiden die willen beginnen met hapjes:
Kijk inderdaad vooral of de behoefte er is. Wij hebben hier echt een flinke kerel die gewoon niet meer genoeg heeft aan de flessen. Wij hebben nu de laatste fles vervangen voor een papfles (@Eefje, bedankt voor de tip, het werkt geweldig). En 's middags om half 1 geven we een fruithapje tussen de fles van 11 uur en 2 uur in. We hebben nu banaan en pruim gegeven en beide worden goed gegeten. Het is natuurlijk nog niet veel en zeker niet ter vervanging van de fles. Wees wel voorbereid op heftige luiers haha!
Hier wordt nog niet gerold maar hij vindt op zijn buik liggen wel steeds leuker. Het is ook echt een mini-tank dus het rollen is best lastig ;-). Wel veel aan het spelen met zijn handen en zoals ik al veel lees lekker aan het kwijlen, zeker nadat hij beide handen in zijn mond wil stoppen haha. Hij wil ook steeds minder graag liggen maar liever zitten. We hebben voor de tripp trapp de baby-inzet en daar is hij continu zijn buikspieren aan het trainen want meneer wil zitten en het liefste álles zien!
@Eefje: ik heb ook niet heel veel met de sprongetjes, vooral omdat ik niets van de eerste 3 heb gemerkt. Maar die vierde (die is nu bezig volgens de app) merk ik wel. Hij kan minder goed eventjes alleen zijn en ik merk gewoon dat er heel veel gaande is. 
Hier overigens ook meestal 1x per nacht eruit voor het speentje (er wordt geslapen van 21:00-07:30 ongeveer), maar hij slaapt daarna direct verder. Ik slaap tegenwoordig ook weer direct gelukkig. Soms ook eens een nacht niet maar merk dat hij nu meer afhankelijk wordt van zijn speentje. 
Hele fijne kerstdagen! De eerste kerst met onze september baby's!

Terug
Bovenaan