Baby’s geboren in september

Hier ook een korte terugblik. Ik lees nog steeds mee, maar reageer niet meer zoveel :) Vandaag een jaar geleden kwam ik erachter dat ik zwanger was. Meteen de eerste keer raak, dus het was even schakelen dat het zo snel was. We hebben een heerlijk tevreden mannetje. Nooit gedacht dat je zo veel van zo'n klein hummeltje kan houden. 6 januari weer gaan werken, kan niet zeggen dat ik er al heel veel zin in heb haha ;)  Ik leef erg mee met de vermoeide mama's en papa's. Ik slaap zelf erg slecht, terwijl onze kleine man prima slaapt. Dus heb niets te klagen, maar kan me hierdoor wel goed voorstellen hoe zwaar het voor jullie moet zijn. Probeer alle hulp die je kunt krijgen aan te pakken. Jullie zijn toppers!

Lieve dames met onrustige , snel overprikkelde en/of minder goed slapende baby's: google eens op 'verzwaringsdeken baby'.
Ik kwam dit tegen. Door de diepere druk die de deken of slaapzak uitoefent helpt het baby's te ontspannen en voelen ze zich veilig en geborgen. Helpt bij meerdere problemen/klachten. Onderzoek maar eens! Wie weet kan het voor jullie iets betekenen..??
WenM: wij hadden de 28e positief getest! (dus morgen jaar geleden)

Ik geef ongeveer 7x per dag borstvoeding...om 19 uur gaat Olivier naar bed en dan komt hij vaak rond 2 uur en 5 uur...vanaf ongeveer 7 uur is hij weer wakker...overdag blijft hij ongeveer elke 3 uur komen...qua slaapjes probeer ik hem sowieso 2 keer in bed te leggen, maar heb ik nog niet echt een ritme...hij slaapt ook vaak in de wandelwagen als ik bijvoorbeeld mijn andere zoon moet halen van school

Hier kunstvoeding: 7.00-11.00-14.30-18.30-22.15 5x180cc (=200ml) maar meestal gaan er 2 flessen per dag daarvan echt op. De andere flessen drinkt hij zo'n 170ml of minder.
Hij gaat meestal rond 7.45 weer naar bed voor een dutje, of een lange (2uur) of 2 korte (2x45min). Ook rond 12.00 en rond 16.00u een dutje (soms in bed, soms in de wandelwagen of waar we dan ook zijn). Na de fles van 18.30u gaat hij echt de nacht in en maak hem wakker voor de laatste fles.
nou ik heb echt een heel "makkelijk" kind, maar de kerst heeft er toch ook wel ingehakt merkte ik gisterenavond. Toch veel mensen die om hem hangen, andere omgevingen, volop aandacht, hartstikke leuk maar kind was niet te houden gisterenavond. Blij dat vandaag weer een normale dag was... 
hij heeft vandaag uitgevonden dat hij een soort rrrr kan maken en het klinkt als een soort gorgelen of spinnen van een kat haha ? 

Hier is het schema als volgt (vandaag 4 maanden oud):
07:45 wakker worden 
08:00 fles 180ml moedermelk
10:00 terug naar eigen bedje, slaapt dan 2 uur op zijn buik
12:00 fles 180+6 
13:30 fruithapje
15:00 fles 180ml moedermelk
16:30 slapen (bed/woonkamer/kinderwagen), ca. 1 uur
18:00 fles 180+6
20:45 fles 180+6 + 2 eetlepels rijstebloem (papfles)
21:15 slapen tot 07:45 uur
@Juffelies: hier ook wat ontregeld gisteravond van de drukte van de kerstdagen. Gelukkig is het weer even voorbij met de feestdagen, al was het wel hartstikke gezellig. Met oud & nieuw blijven we lekker thuis en krijgt Siem zijn oordoppen op ;-)
@Prilgeluksep: mijn hart breekt van je verhaal. Ik hoop dat het afgelopen dagen wat beter is gegaan. Is er geen ander ziekenhuis eventueel om naar uit te wijken? Ik denk dat een sociale opname voor jullie de enige manier is om bij te komen en hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis achterhalen wat er aan de hand is met jullie ventje. En wat alle andere meiden al zeggen, pak alle hulp aan. Ik hoop dat je binnenkort eindelijk kunt typen dat het ook bij jullie goed gaat. Dat hoop ik ook voor jou Anemoontje! 

Hier 07:00-11:00-15:00-19:00-22:00. Soms als ze eerder trek heeft wordt het weleens 07:00-11:00-14:30-18:30-21:30.
Verder worden hier slaapjes gedaan na uur en kwartier wakker en smiddags ongeveer 2,5 uur!
Zo te lezen is bij meerdere de kerst er ingehakt! Hier al dagen een overstuur baby. Vandaag haar zoveel laten slapen als ze wilt. Vanaf 11:00 nog maar 2,5/3 uur wakker geweest tot nu. De nachten gaan ook al 2,5 week drama dus hopelijk gaat dit helpen. Overdag een tevreden baby snachts ook hopen we:)

Hier gaat het meestal zo:
Tussen 6 en 7 wakker & flesje 150+5
Binnen 60 min op bed en dan slaapt hij 45 min
10 uur flesje 150+5
Weer binnen 60 min op bed en weer 45 min slapen
13 uur flesje 150+5
Zelfde verhaal
16.00 flesje 150+5
Zelfde (alleen is slapen rond dit tijdstip moeilijker)
18.30 flesje en op bed voor de nacht (van 19u tot 6 à 7 uur)
Hij doet steeds maar korte dutjes...vaak lukt het niet om hem nog een cyclus te laten slapen.
Zou ik iets in het schema kunnen veranderen zodat hij wel langer achter elkaar slaapt of zou het zo ook goed zijn? Na 45 min is hij vaak nog wel moe, maar slapen ho maar(lees: krijsen) En binnen 60 min met voeding is hij alweer moe...

Terug
Bovenaan