Wat bizar dat er nu al een topic is voor de septemberbaby's van aankomend jaar! Ik vond het leuk om jullie terugblikken te lezen. Hier is het morgen de dag dat wij onze kleine kruimel gecreeerd hebben haha. Ik las bij veel dames dat het zo snel raak was en dat sommigen daardoor ook even moesten wennen. Dat had ik ook.. ik was echt verbaasd en kon het haast niet geloven. Hoewel het afgelopen jaar aan de ene kant heel lang duurde (negen maanden lang overgeven voelt laaaaang) is de tijd ook enorm snel gegaan. Ons ventje is nu al weer drie maanden. Als ik terug denk aan de bevalling en kraamweek (pittig door de keizersnede) dan lijkt dat al wel weer echt een flinke tijd geleden, maar toch vind ik 3 maanden oud al zo 'groot' klinken. Mijn litteken doet regelmatig nog flink zeer dus daardoor voelt het nog weer best vers. Heel tegenstrijdig allemaal. Net zoals veel andere meiden ga ik op 6 januari weer beginnen met werken. Mijn man blijft thuis bij de kleine dus in die zin is het super relaxed maar toch vind ik het wel een dingetje om te leren loslaten. De afgelopen drie maanden was de verzorging van de kleine man echt mijn ding, mede doordat ik ook nog borstvoeding geef. Hij is al wel twee keer even bij de opa's en oma's geweest om een middagje op te passen, maar dat vind deze mama nog best lastig.
Ik hoop dat jullie allemaal een fijne jaarwisseling hebben. Sommigen wisten vorig jaar al dat ze een kindje zouden krijgen, andere nog niet,.. maar hoopten er misschien wel op. Ik dacht dat ik ergens in 2019 zwanger zou worden en dan in 2020 mama zou zijn. Dat is sneller gegaan dan verwacht! Ik hoop dat betere tijden ook sneller dan verwacht zullen komen voor de mama's die het moeilijk hebben. Ik hoop heel erg dat er ook kleine momentjes tussendoor zijn waarop jullie van de glimlachjes, ontwikkelingssprongetjes en geluidjes van jullie kleintje kunnen genieten. En als dat nog niet lukt, dat de dag snel daar is dat dat wel gaat!