Baby’s geboren in september

Ze is nu 3 maand en krijgt kunstvoeding 180 + 6 scheppen vaak gaan er 1 of 2 flessen op.
7/8 wakker worden en een fles, dan tussen 10;00/11;00 een fles. 14;00 en 15;00 een fles, 18;00/19;00 een fles en dan maken we haar wakker rond 22;00-22;30 voor de laatste fles

Oja vaak na de fles van 7;00/8;00 gaat ze rond half 10 10 slapen in de box hoelang is elke keer anders daarna vaak rond 12;00/13;00 echt een lang slaapje van 1.5/2 uur in haar bed. en rond 16;00/17;00 slaapt ze ook altijd nog even in de box hoelang is ook elke dag anders

Sorry, ik kom er nog even tussendoor zeilen met een tip. Ik sprak vandaag een moeder met een kindje met slaaproblemen vanaf de babytijd. Daar kwamen ze, toen hij een peuter was, achter dat hij slaapapneu had. Daar denk je niet gauw aan bij zulke jonge kids. Na het verwijderen vd keelamandelen was het over. Denk.. deel het toch nog even!

Hé dat doet me denken aan mijn zus, ook een hele onrustige baby die weinig sliep. Kreeg volgens mij al met een paar maanden buisjes omdat ze continu last had van haar oren. Daarmee keerde de rust volgens mij terug voor mijn ouders. Wellicht ook iets om te onderzoeken!

De kerst was hier ook heel heftig maar gezellig! Voor ons voor het eerst bij opa en oma in bed gelegd, na een paar uur wakker gemaakt, in de auto (halfuur rijden) en toen thuis weer in bed, ging allemaal goed! Dag erna dramaaaa alleen maar huilen en niet slapen; toch overprikkeld. Vandaag weer alles goed :)
Hier is de dag als volgt:
0630 fles 
0730 slapen in bedje, soms 45 minuten soms 2 uur
0930 fles 
1030 slapen in bedje 1.5 uur
1200 fles
1300 slapen in bedje 1.5 uur
1500 fles
Nu is het slapen altijd moeizaam en vaak in de draagzak buiten uurtje lukt dan wel
1800 fles
1900 naar bed tot volgende ochtend
Wij bieden altijd 180+6 kunstvoeding aan en er gaan meestal 3 van de 5 flessen leeg. Die andere twee dunkt ze meestal 160/170 van op.
Soms doet ze meerdere slaapjes "onderweg" ligt aan de dag; in de draagzak slaapt ze altijd.

@Gebruiker.. het is hier niet altijd makkelijk om de langere slaapjes te doen. Dus tussendoor vaak speentje terugdoen totdat ze weer in slaap gevallen is. Soms even wiegen.. Ik kan wel zien of ze nog graag wil slapen. Ik probeer haar eigenlijk altijd opnieuw in slaap te krijgen tenzij ze lekker om zich heen ligt te koekeloeren.
Ik denk als jouw kindje 4 keer 45 minuten slaapt dat dat op zich oké is als hij daar genoeg aan heeft, maar je geeft zelf aan dat hij moet huilen en moe is? Ik denk dat jouw schema prima is maar misschien heeft je kindje nog iets meer hulp nodig om opnieuw in slaap te komen? 

Wat bizar dat er nu al een topic is voor de septemberbaby's van aankomend jaar! Ik vond het leuk om jullie terugblikken te lezen. Hier is het morgen de dag dat wij onze kleine kruimel gecreeerd hebben haha. Ik las bij veel dames dat het zo snel raak was en dat sommigen daardoor ook even moesten wennen. Dat had ik ook.. ik was echt verbaasd en kon het haast niet geloven. Hoewel het afgelopen jaar aan de ene kant heel lang duurde (negen maanden lang overgeven voelt laaaaang) is de tijd ook enorm snel gegaan. Ons ventje is nu al weer drie maanden. Als ik terug denk aan de bevalling en kraamweek (pittig door de keizersnede) dan lijkt dat al wel weer echt een flinke tijd geleden, maar toch vind ik 3 maanden oud al zo 'groot' klinken. Mijn litteken doet regelmatig nog flink zeer dus daardoor voelt het nog weer best vers. Heel tegenstrijdig allemaal. Net zoals veel andere meiden ga ik op 6 januari weer beginnen met werken. Mijn man blijft thuis bij de kleine dus in die zin is het super relaxed maar toch vind ik het wel een dingetje om te leren loslaten. De afgelopen drie maanden was de verzorging van de kleine man echt mijn ding, mede doordat ik ook nog borstvoeding geef. Hij is al wel twee keer even bij de opa's en oma's geweest om een middagje op te passen, maar dat vind deze mama nog best lastig.

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne jaarwisseling hebben. Sommigen wisten vorig jaar al dat ze een kindje zouden krijgen, andere nog niet,.. maar hoopten er misschien wel op. Ik dacht dat ik ergens in 2019 zwanger zou worden en dan in 2020 mama zou zijn. Dat is sneller gegaan dan verwacht! Ik hoop dat betere tijden ook sneller dan verwacht zullen komen voor de mama's die het moeilijk hebben. Ik hoop heel erg dat er ook kleine momentjes tussendoor zijn waarop jullie van de glimlachjes, ontwikkelingssprongetjes en geluidjes van jullie kleintje kunnen genieten. En als dat nog niet lukt, dat de dag snel daar is dat dat wel gaat!

Hier een drama nacht. Ons zoontje was gisteren precies 3 maanden. Vannacht elke 10 min wakker voor een speen. Laten huilen hielp niet, werd alleen maar heel erg overstuur.  Iemand een tip? Hopelijk is het eenmalig. Misschien nog een nasleep van de drukke dagen, hoewel gisteren een rustige dag was en hij overdag heel goed geslapen heeft.

Terug
Bovenaan