Baby’s geboren in september

Majom: hier al 2 weken ongeveer hetzelfde enige wat hier werkt is gewoon klein flesje te geven dan zit er tenminste weer 3 uur tussen ipv elk half uur! 

wij gaan maandag weer de dokter bellen. Vandaag weer wat bloed gezien en ze huilt al 2 weken non stop. Enige waar ze nu beter af is is slapend in bed want je bent zowat bang als ze wakker wordt. 

Hallo lieve septembermama's,

Jullie voelen voor mij als een soort penvriendinnen aangezien ik elke dag mee lees, maar jullie kennen mij nog niet. Allereerst bedankt voor al jullie verhalen. Fijn om dingen te kunnen herkennen en met elkaar mee te leven. Jullie zijn super!
Nu iets over ons. Mijn dochter is eind sept 2 weken te vroeg geboren. Ze is een vrolijke baby van vandaag 3 maanden. Maar eten en slapen zijn niet dr hobby;) ik heb de afgelopen 3 maanden bv gegeven, maar dat wil ik nu graag gaan afbouwen. Ik heb elke week een flesje gegeven behalve afgelopen week omdat we 4 dagen in het ziekenhuis gelegen hebben en kerst. Nu wilde ik vandaag een flesje geven, maar ze wist echt niet wat  ze hier mee aan moest. ik schiet niet snel in de stress maar aangezien ze volgende week naar het kdv gaat kreeg ik het een beetje warm;) iemand tips?

Fijne avond! mama f

Welkom Mama F, leuk dat je meeschrijft. Helaas heb ik geen tips.
Ik zou mij ook zorgen maken om dat bloed Anemoontje, maandag idd maar huisarts bellen. Hier wil hij geen fles. Vandaag ook 2x maar 70 gedronken van zn fles. Net om half 7 fles en daarna naar bed. Half 8 weer helemaal overstuur wakker. Geen idee wat er is. Ook hier maandag maar de huisarts bellen als het nog niet over is. Wat ons verbind is natuurlijk de Nexium. Geef jij ook een half zakje? Onze zoon is nu al over de 6,5 kilo bijna 7 kilo. 

Welkom Mama F, leuk dat je meeschrijft. Helaas heb ik geen tips.
Ik zou mij ook zorgen maken om dat bloed Anemoontje, maandag idd maar huisarts bellen. Hier wil hij geen fles. Vandaag ook 2x maar 70 gedronken van zn fles. Net om half 7 fles en daarna naar bed. Half 8 weer helemaal overstuur wakker. Geen idee wat er is. Ook hier maandag maar de huisarts bellen als het nog niet over is. Wat ons verbind is natuurlijk de Nexium. Geef jij ook een half zakje? Onze zoon is nu al over de 6,5 kilo bijna 7 kilo. 

Gister weer bij de kinderarts geweest. Vorige week gokte hij reflux. Niet omdat mijn zoontje spuugt maar puur op basis van de overige klachten: veel huilen, niet op de rug willen liggen, uit het niet pijn lijken te hebben etc. Nu een week aan de medicijnen maar die helpen niets. Heb juist het idee dat het met de dag erger wordt. Niet door de medicijnen maar omdat het probleem niet opgelost wordt en hij steeds meer vermoeid raakt. Gister bij de kinderarts geweest en nu gokt hij koemelkeiwitallergie. Dus nu hebben we Neocate voeding gekregen. 
Vandaag mee begonnen maar Os vindt het zo smerig! Hij weigerde de fles, terwijl het een goede drinker is. Nu heb ik het half om half gemengd met standaard voeding. Zo dronk hij het wel. 
Ik geloof niet zo in KMA bij hem. Tot 3 weken geleden ging het namelijk een stuk beter hier met goede slaapjes overdag en in de nacht tot 05.00 uur. Eigenlijk is het sinds ons bezoek aan de osteopaat dramatisch geworden. Het enige moment dat we hem rustig op bed konden leggen was om 1900 uur s avonds. Ook dat is sinds 1e kerstdag niet meer zo. Nu is ieder slaapje een strijd geworden. We gaan de strijd aan in de avond want dan moet hij zn lange ruk maken, en die wil ik in zijn bed. Overdag slaapt hij nu alles in de wandelwagen. Scheelt een hoop tranen.
Denk dat we ook van de week voor t eerst duidelijke regeldagen hebben gezien. Hij dronk 5 keer 210 cc + 7 scheppen kv + 3 schepjes JBMP. De flessen gingen leeg tot de laatste drup en dan eigenlijk niet verzadigd. Sinds vandaag weer gewoon 180 cc dus zn regeldagen zijn voorbij denk ik. Wie weet dat er nu meer rust weer komt. 
Dank voor alle tips en medeleven. Doet me echt goed!

@mama f: Geen dagen meer overslaan hoor! Je zit nu precies rond de periode waarin de voedingsreflexen uitdoven en het drinken echt een willekeurige (bewuste) motorische activiteit wordt. 

Ja! Ik wil zo snel mogelijk kinderarts zien ze kan gewoon echt niet meer haarzelf zijn. Alleen als ze slaapt. Vanavond weer drama en in de draagzak is ze blij. Deed ik er net eruit hele pyjama onder de bloed. Kortom nu echt klaar mee! Vanaf de eerste keer bloed zijn we weer terug bij af (toen dacht ik wellicht nog enting) was op dezelfde dag. Morgen nog maar de hele dag dragen. 
Majom: vroeger mocht je 1 mg per kilo geven, maar omdat het bewijs nooit geleverd is dat het helpt geven ze nu alles 5 mg ik geloof daar persoonlijk niet in want het medicijn is niet veranderd. Omdat wij met ons handen in het haar zitten geef ik dus nu iets meer. 

Hier ook een mama van derde kindje (jongen), geboren begin september 2019.
Bevalling ingeleid (grote baby, veel vruchtwater, was er wel klaar mee op het eind, sliep nauwelijks, instabiele ligging), heftig maar snel, daarna helaas flinke fluxus gehad, dus naar OK, onder narcose, placentaresten. Langzaam herstel qua energie. 
Inmiddels alweer bijna 4 maanden! Mijn zoontje doet het op zich goed, overdag slaapjes tussen 45 min en 2,5 uur, laatste slaapje rond etenstijd vaak een dutje, na de avondfles (rond 18.30/20.00) slaapt hij zelden in zijn bed, dit blijft een moeilijk slaap. Daarna slaapt hij wel goed, laatste fles maken we hem niet wakker voor maar komt dan meestal tussen 23.00 en 2.30. 
Slaapjes gaan overdag wel steeds lastiger, waar hij voorheen vaak in ochtend zonder speen in sliep, protesteert hij nu vaker eerst en moet ik zeker wel 1 tot 3 keer terug om speen te geven. Gelukkig heeft hij in de nacht (nog) geen speen nodig en slaapt hij meteen in. 
Drinkt pepti vanwege obstipatie-eczeem-onregelmatig weinig drinken, dus mogelijk KMA. Obstipatie is verdwenen, eczeem nog beetje aanwezig, maar drinkt nog niet heel veel maar gelukkig wel minimaal 110 ml per keer, vaak voortaan 120 of 50. 
Ik ben meer een forumlezer, dan dat ik vaak reageer of dingen vertel maar misschien dat ik het ga proberen! Vind het wel gezellig en voor de herkenning fijn om mee te lezen. Ik heb steeds op zwangerschapspagina gelezen en dit topic hier dus gemist. 

Terug
Bovenaan