Baby’s geboren in september

Ik lees ook nog steeds mee en leef ontzettend met jullie mee ❤️
De onrustige periode hebben we hier vorige week ook gehad. Bij ons was het alleen sochtends om 06 en met een speen en White noise ging ze weer verder slapen. Nu is het alweer een paar dagen rustig dus hopelijk is het voorbij en had het misschien iets met sprong 4 te maken. 
Ik vind het wel knap dat jullie kindjes overdag zoveel slapen. Ze slaapt vaak van 19 tot 7(maken we haar wakker ivm ritme) met 1 voeding ertussen (maken haar ook wakker). Na haar fles speelt ze wat en slaapt dan van 0830 tot max 0930. Haar middagslaapje knipt ze vaak in 2 slaapjes van 45 min tenzij ze in de kinderwagen ligt, dan slaapt ze vaak wel anderhalf tot 2 uur. En haar laatste slaapje is vaak rond 16.(30 min tot max 45 min). 
Hoe is het jullie gelukt om de middagslaapjes in bed te koppelen? 

Anemoontje wat heftig al dat bloed. Ik zou ook zeker maar de kinderarts gaan of misschien wel langs de huisartsenpost oid. Nadat wij vannacht het hoofdeinde nog verder omhoog hebben gezet hebben wij eem redelijke nacht verder gehad. Ik heb toch het idee dat er vaker wat omhoog komt. Ik zal maandag eens even overleggen. Onze huisarts heeft wel in het begin gevraagd hoe zwaar hij was en daarop hem op 5mg gezet. 
Leuk dat er weer meer mensen bij komen! Ik had het van te voren niet van mijzelf verwacht, maar ik vind deze plek heel fijn om tips uit te halen en herkenning te vinden.

Mamaf: Welkom! Helaas geen ervaring met overstappen naar de fles. Ik kolf nl vanaf het begin alle voeding dus mijn dochter is niers anders dan de speen gewend. Niet veel bv-baby's meer hier dacht ik.. Mariekesept jij een tip overgang bv naar de fles?
SuusvdE: ook welkom en dank voor je delen! 
Kusjem: Ons is het gelukt de middagslaapjes te koppelen aan bed door haar bij de eerste slaapsignalen (in ogen wrijven, jengeltjes, zin in speen, minder activiteit in de box, ogen die op half 7 gaan) in haar slaapzak te hijsen en in bed te leggen. We doen een kort ritueeltje (klein verhaaltje/dike kus/in de oogjes kijken en zeggen dat mama in de buurt is en tijd om lekker te slapen/soms liedje zingen/muziekje aan).
Anemoontje: he jakkes, wat een situatie! Waarom niet nu vandaag naar de huisartenspost en de dienstdoende kinderarts erbij laten roepen?
Prilgeluksept: ik weet dat jullie op zijn, maar klinkt alsof jullie zoon ook veel bij jullie wil zijn. Misschien omdat hij zich niet lekker voelt door de klachten van zijn aandoening.. en/of de vermoedens van reflux/kma daar bovenop. En wellicht ook nog eens een sprong? Op een gegeven moment ontstaat ook een cirkel natuurlijk en ik snap dat je hem 's avonds in zijn bed wil leggen zodat je iig dan zelf rust hebt. Je geeft aan dat dat ook strijd is. Lukt het om hem in slaapzak bij je in slaap te laten vallen en dan in voorverwarmd bedje met kruik weg te leggen? En zou voor overdag een draagzak ook een optie zijn? Slaapt hij tevens meteen rechtop mocht hij reflux hebben (verlichting) en hebben  jullie toch de handen vrij. Als hij daardoor overdag sneller en dieper slaapt (en minder vanuit huilen/onrust/pijn (reflux)), is hij beter uitgerust in de avond en kan hij misschien iets later naar bed omdat hij niet helemaal op is om 1900u (zoals je aangaf). Waardoor hij 's nachts wellicht ook langer slaapt? Sorry als dit betweterig overkomt, niet mijn bedoeling en mogelijk heb je dit allemaal al gedaan, maar ik probeer nog steeds mee te denken. Daarnaast vroeg ik me af wat de osteopaat constateerde en vervolgens gedaan heeft: met zijn (nek)werveltjes aan de gang geweest? Altijd uitkijken en vertrouw op je niet-pluis gevoel. Maar kan ook toeval zijn dat eea net samenkwam. Oh wat lastig voor jullie dit gepuzzel en elke dag opnieuw hetzelfde!
Hier ontzettend veel buikgriep in onze omgeving en ook mijn man en oudste kids in de afgelopen weken geveld. Mevrouw de jongste en ik fietsen er nog steeds tussendoor! Ik slik ook preventief hele hoge dosis vit. C en dat komt ook deels via de melk bij haar, denk dat dat ons zeker heeft geholpen. Maar nu vroeg in de ochtend werden we wakker van het geluid van een spuitluier.. oeps.. Even verschonen en idd een lekkere luier vol. Vrij dun. Ik dacht eerst 'zou het toch alsnog wat onrustige darmen zijn'.. maar er zaten ook vliesjes tussen. En dát weet ik nog van de oudsten toen er tandjes op komst waren. Samen met behoorlijk kwijlen en vingers steeds in de mond ben ik benieuwd of er iets aan zit te komen. Even afwachten.
Fijne zondag allemaal! Ik ga met vriendinnen stuk wandelen in mooi natuurgebied en lunchen, me-time! (precies tussen 2 kolfbeurten in.. ?).

Eefje: we zijn inderdaad naar de huisartsenpost geweest gister.
We slapen al nachten niet en toen ze gister avond al direct niet wilde slapen maar krijste was de maat vol. Helaas word je weer naar huis gestuurd met een krijsende baby want we doen alles al wat mogelijk is. Mocht eventueel wel medicijnen wat verhogen dus dat ga ik nu doen en een zetpil geven als ik het idee had dat ze pijn had. Ga nu 2 x per dag geven en een hogere dosis. Laat eerst die slokdarm maar weer genezen. Daarnaast even de hele dag dragen zodat de voeding hopelijk beneden blijft en er minder irritatie is. We hebben gister avond een zetpil gegeven en ze heeft sinds 2,5 week weer 6,5 uur achter elkaar geslapen. Arm meisje heeft zo'n pijn! Wat kun je je dan schuldig voelen aangezien wij ervoor hebben gekozen dat zij op de wereld moet zijn. 

lieve anemoontje niet schuldig voelen hoor! Ze heeft namelijk een ontzettend lieve en dappere moeder die alles voor haar over heeft!

Anemoontje wat vervelend dat ze niet meer voor jullie kunnen doen. Lijkt me echt vreselijk om te zien dat je kindje zo'n pijn heeft met zelfs bloed erbij en omdat ze zo klein zijn ze ook niet duidelijk kunt maken waarom ze pijn heeft. Echt zielig. 
Kusjem Het is mijn 3e kindje dus ben echt vanaf begin begonnen met in bedje leggen en bij de eerste vermoeidheidssignalen in bedje te leggen. Eerste maand in het wiegje maar overdag al snel op eigen kamertje in ledikantje. Baby slaapt ook vaak in wandelwagen als ik de andere 2 jongen op moet halen van school. Hij slaapt wel ingebakerd, anders slaapt hij erg onrustig. En soms wordt hij na 45 min wakker en soms valt hij zelf in slaap maar vaak moet ik snel speentje geven en tukt hij verder. Maar als ik jou slaapjes lees, doet ie het nog veel beter, van 19.00 tot 7.00 onderbroken door een voeding. Dat redden we hier soms, maar gaat pas vaak om 21.00/22.00 naar z'n bed, slaapt dan op onze arm daarvoor, na de fles van 19.00u krijgen we hem echt zelden in bed, zo vreemd omdat hij de andere slaapjes dit wel veel beter doet.  Vandaag gaan we een dagje weg met onze andere zoontjes (7 en 5), en is de jongste bij opa en oma.   
Prilgeluksept Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat! Wij raken hier ook best gefrustreerd (man vooral) dat kleine in avond niet in bedje slaapt, maar ik probeer dat maar te accepteren. Ik zeg dan tegen hem accepteer wat je niet veranderen kunt, en probeer te veranderen wat je niet accepteren kunt... maar goed dat is heel makkelijk gezegd.. slaapgebrek doet gewoon veel met je. Maar goed dit is natuurlijk lang niet zo erg als bij jullie. We proberen het wel elke avond in bedje maar ik heb dus geen puf om er een strijd van te maken. Zeker niet omdat er nog 2 andere kinderen boven rond die tijd naar bed gaan. Ik weet dat hij in zijn bedje kan slapen, zoals overdag doet, dus er is een andere reden waarom hij het s'avonds niet doet. Ik heb een keer een stuk gelezen over dat baby's in de avond vaa k onrustiger zijn omdat ze meer op hun hoede zijn, omdat het dan donker is en het onveiliger is. (Dat dit voorkomt van vroeger, leven in de buitenwereld). 

@Anemoontje: wat verdrietig, zeker omdat ze nu nog zo hulpeloos zijn. Maar je moet je niet schuldig voelen, jullie doen alles wat jullie kunnen doen. Zou het nog iets met haar longen kunnen zijn of staat dat er los van? 
@Prilgeluksep: raar om te zeggen maar je hoopt bijna dat het kma is zodat jullie eindelijk een antwoord hebben. Hopelijk helpt het mixen, kun je op een gegeven moment alleen nog die voeding geven en komt er eindelijk rust bij jullie!
@Kusjem: hier lukt het pas sinds hij 15 weken is om de slaapjes overdag beter te laten lopen. Ik heb eindelijk zijn signalen door en leg hem dan nu altijd weg in zijn eigen bed. Ik maak het iets donkerder (half gordijn dicht) en leg hem op zijn buik. Geen idee waarom het werkt, maar het werkt! 's Ochtends slaapt hij nog zo'n 1,5-2 uur en vaak 's middag 2x 45 minuten. Dit is dan ook genoeg want 's nachts slaapt hij 10 uur aaneen. 
@MamaF: ik geef nu gekolfde borstvoeding maar gaf hiervoor gewoon borstvoeding. Wij moesten ook even zoeken naar de juiste speen/fles. Uiteindelijk meerdere merken gekocht en bij ons werken de MAM flessen het beste. Hij pakte deze speen meteen goed en de fles reguleert de lucht heel goed. Daarnaast super makkelijk te reinigen in de magnetron. Ik zou aanraden om wat verschillende merken te kopen en te testen wat voor jullie werkt!
@Eefje: heerlijk, geniet ervan! Fijn he dat geplan rondom het kolven haha ;-). Hier ben ik nu terug naar 2 kolfsessies per dag, dat scheelt een hoop. Mag ik vragen welke vitamine C jij slikt? Ik nam het altijd in de vorm van een bruistablet maar dit mocht niet i.c.m. borstvoeding vanwege het citroenzuur. Voel me al een paar dagen een beetje "meh" dus denk dat ik wel weer wat extra kan gebruiken.

Welkom nieuwe mama's, leuk dat jullie ook je verhaal delen en mee schrijven!
Anemoontje ontzettend naar zeg, wel goed dat je toch naar de huisartsenpost bent geweest, dan weet je in ieder geval zeker dat je alles doet wat je kunt. Je schuldgevoel vind ik ook heel verdrietig, het is zo zielig voor haar. Je bent super goed bezig! Ze boft gewoon met zo'n sterke mama!
Kusjem bij mij is het gewoon langzaam gewend, ben ergens begonnen met haar in bed te leggen overdag, soms met succes en soms zonder. Dit heeft wel wat frustrerende dagen voor ons allebei tot gevolg gehad. Dan was het veel protesteren in bedje, ik haar troosten en de hele tijd terug leggen, uiteindelijk opgeven maar weer in de draagzak oid :') Uiteindelijk doet ze nu bijna alle slaapjes in bed behalve het laatste slaapje, die wordt nog steeds in de draagzak gedaan. Maar dat heeft ongeveer 5 weken geduurd met vallen en opstaan. Ik denk dat ze er gewoon nog niet aan toe was (nu bijna 14 weken).
Prilgeluk ik hoop heel erg dat de nieuwe voeding gaat helpen als'ie eraan gewend is. Ik leef met jullie mee. Zou zo fijn zijn als er schot in de zaak komt.
Eefje veel plezier met wandelen. Heb ik toevallig vrijdag gedaan en zelfs gezondigd met een borrel na afloop :) Dat hakte er wel in, haha. 
Voor alle andere dames ik heb met plezier jullie verhalen gelezen. Van heel veel wist ik niet hoe het allemaal begonnen was dus dat is leuk om te weten. Ik stond vorig jaar met een paar mocktails tijdens de jaarwisseling omdat ik het gevoel had dat ik zwanger was. Ook dit jaar ga ik dezelfde mocktails maken bij wijze van herinnering.? Morgen krijgt ze de eerste vaccinaties, ben ik best wel zenuwachtig over en dan ook nog zien hoe ze op al het vuurwerk gaat reageren dinsdag. Vooralsnog schrikt ze er niet van wakker ?

Terug
Bovenaan