Baby’s geboren in september

Welkom andere mama's en leuk om te lezen dat er ook een aantal mama's meelezen en er veel uithalen ?
Ik geef ook borstvoeding en nu steeds vaker een flesje. De mix met bv en kv doet het hier goed. Wij zijn vanaf week 6 al begonnen met oefenen met een flesje. Denk ook een beetje geluk, maar ze pakt de speen vanaf het begin gelijk goed. Maar er zijn dus ook flesjes en spenen die op een tepel lijken, misschien kan dat helpen voor de overgang naar de fles?
Het laatste slaapje is hier ook het meest rommelig, wellicht omdat ze dan ook de prikkels van de dag te verwerken heeft en het meest (over)vermoeid is. Ik maak er geen strijd van want ik wil dat ze haar bedje als een positieve veilige plek ziet. Dus als troosten in bed niet helpt halen we haar er weer uit en proberen we het later weer. Mij heeft het boek baby in droomritme me echt geholpen. Veel over onrustige kindjes en over slaapsignalen en goede en verkeerde slaap associaties. Daarom baalde ik vannacht ook toen mijn vriend haar vannacht om 0.00u eruit haalde toen ze ging huilen en zei dat ze wel weer eens honger zou hebben omdat het 3u terug was. Dat wil ik dus niet. Want dan gaat ze wakker worden 's nachts associëren met dat ze een voeding krijgt en alleen dan pas weer verder gaat slapen. Prima dat ze nog voor 1 nachtvoeding komt, maar om de 3u gaan we niet doen. Want ja hoor 3u later kwam ze weer. Dus toen haar getroost en ff gewiegt en daarna zonder voeding terug gelegd. Toen ging ze weer verder met slapen gelukkig ? Ze deed dit voorheen al goed, dus ik ga echt niet terug naar meer voedingen per avond/ nacht. Het laatste flesje willen we nu kunstvoeding geven ipv borstvoeding. Daar is ze meer en langer op verzadigd. De laatste keer ga ik dan afkolven voor de voorraad als ik straks ga werken. Dan ga ik zelf ook leeg de nacht in?
Oh Eefje ik ben benieuwd of er tandjes doorkomen. Hier wordt ook veel gesabbelt en gekwijld... Ben benieuwd of dat hier dan ook voortekenen zijn.
Lieve mama's met onrustige kindjes, wat wordt er veel van jullie gevraagd maar wat doen jullie het super goed. Jullie zijn er voor jullie kindjes en ondanks dat je je machteloos voelt bied je je kindje het aller belangrijkste: nabijheid en troost. jullie zijn toppers❤️ 
Penvriendinnen vind ik trouwens echt een mooie omschrijving. Zo voel ik het ook?

Oh ja ik gebruik ook (nog steeds) multivitamine voor mama's. Van vitakruid, die heeft verschillende actieve vitamine B voor de vermoeidheid ook en andere vitamine en mineralen die je goed kan gebruiken als er veel van je en je lijf wordt gevraagd. 
Na wat uitzoekerij en advies (want er is nogal wat bullshit op de vitamine markt) ben ik op deze uitgekomen, omdat vitamines vaak in combinatie met iets anders genomen moeten worden voor de opneembaarheid ervan. 

Ik geef ook volledige borstvoeding, maar moet bekennen dat ik te weinig oefen met de fles....nu alweer 2 weken geleden hihi, maar t kolven staat me gewoon wat tegen...nu heb ik het geluk dat ik vanuit mijn werk naar huis kan om te gaan voeden dus is er hier ook nog geen noodzaak...als ik een fles geef gebruik ik difrax en tot nu toe heeft Olivier hier nog geen problemen mee gehad.. 

Wat ik nog met jullie wil delen is de post die voor mij het meest herkenbaar was en mij echt een steun in de rug gaf en dat was volgens mij de post van Majom... helemaal in het begin ging deze post over de mannen die maar niet snapte hoe zwaar wij het hadden en dat die man lekker op de bank kon gaan liggen na het eten en wij zelf amper konden eten etc omdat de zorg voor ons kindje alles van ons vroeg.... ik vond het zo fijn dat hier meerdere moeders deze ervaring hadden... Ik kon om de reacties die vervolgens kwamen echt lachen... fijn om te lezen dat iedereen vaak dezelfde issues heeft

Lieve anemoontje & prilgeluk wat verschrikkelijk om je kindje zo te moeten zien lijden, leef echt met jullie mee. Anemoontje je doet alles voor je dochter wat je kan doen, volgens mij mag ze alleen maar blij zijn met zo'n lieve mama. Maar snap dat alle gevoelens door je heen gaan. Hoop zo dat alle kindjes zich snel beter gaan voelen en jullie daardoor ook?
LadyJ hoe gaat het nu met Amy dan, jullie hadden ook een tijd onrustige dagen toch? Misschien gemist dat je een update gaf hoor ;)
Minni wij moeten morgen ook voor eerste prikje, spannend he. Heb ook zelfde zorgen voor O&N. We nemen haar mee naar de vriendengroep en twijfel of dit wel slim is?
Ik heb tweede kerstdag te vroeg gejuicht dat ze goed tegen de drukte kon. Sinds gister is het drama. Lijkt wel zoals de eerste weken. Ze slaapt hooguit half uurtje als we geluk hebben na de voeding en daarna dood moe maar niet slapen. Veel huilen. Vannacht vaak er uit voor speen en om 5 uur had ze echt honger. Normaal slaapt ze 10 uur achter elkaar dus duidelijk wat aan de hand. 
Ze zit volgens oei ik groei juist tussen twee sprongen in is nu bijna 13 weken dus geen idee wat er is? Geen klaagzang dit hoor, maar meer dat je je toch zorgen maakt van wat is er met mijn meisje. 

Veel geschreven, alles terug gelezen.. Anemoontje en pril geluk, hoop dat jullie snel mogen vinden wat er aan de hand is/wat helpt voor jullie kleintjes. dat bloed klinkt echt heel erg naar anemoontje..

liesforum soms denk je inderdaad net lekker in de "flow" te zitten en gaat alles op z'n kop. Hier na de kerst ook onrust gehad. Vandaag was alles weer wat meer normaal gelukkig. Mijn man heeft nu ook vrij van zijn werk (al vanaf de kerst) en vind dat heel gezellig maar merk ook dat ons ritme er al gauw aan gaat haha. Normaal zijn mijn zoon en ik best een geoliede machine maar nu voelt iedere dag als weekend en gaat alles net wat anders. Dat merk ik ook direct aan onze zoon.. Ach ja het zijn ook rare dagen zo..
morgen ga ik lekker een dagje weg met een vriendin, wat winkelen en eten, heel veel zin in. 
wens jullie allemaal een mooie oudejaarsavond, hoop op een rustig verloop voor jullie en de kleintjes. liefs en tot in het nieuwe jaar lieve mama's! 

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ga zeker door het vuur voor haar want ik heb gemerkt toen alles werkte qua medicijnen ze echt de makkelijkste baby was. Helaas heeft dit maar 2 van de 14 weken mogen zijn, maar dit geeft mij wel de drive dat ze geen huilbaby is! 

Leuk om iedereen z'n verhalen te lezen! De meeste kindjes toch wel wat van slag door kerst. Hier is het ook soms wel zoeken. Vriend is ook 2 weken thuis dan ben je qua ritme toch altijd uit je doen haha. 

marieksep: we hebben 6 januari de ct scan. De kinderarts en chirurg zeggen beide dat dit er los van staat. Ik ga kijken als ze toch onder de ct moet met contrastvloeistof of haar slokdarm er ook bij kan. Dan weten we meteen hoe het eruit ziet. 

Liesforum ja klopt vrij lang onrustige tijden gekend met Amy. Maar sinds de tips om op die slaapsignalen en wakkertijden te letten gaat het hier echt een stuk beter. Ik denk dat ze oververmoeid was. Nu leggen we haar gelijk op bed bij de eerste signalen en dat werkt als een malle. In het begin was dat zoeken, want door haar oververmoeidheid gaf ze continu slaapsignalen. Maar nu zitten we er lekker in. Soms veranderen er weer dingen en dan is het opnieuw zoeken, maar die zoektochten zijn een stuk makkelijker geworden nu de basis er is. Wij hebben ook geen vaste tijden, maar puur vanuit wakker tijd en signalen volgen we een ritme. Zo is de dag wel redelijk te voorspellen.
Met kerst hebben wij bij mijn familie gelukkig gekozen voor een lunch ivm de kleine kinderen. Daardoor ging het goed en waren we ook weer op tijd terug. En bij schoonfamilie hebben we het ook niet later dan 20u gemaakt zodat Amy op tijd thuis in bed lag. En ook daar konden we haar in alle herrie neerleggen in de maxi cosi en deed ze haar slaapje tussendoor? ik moet bekennen dat ik best trots was op ons en de kleine meid.
Soms loopt het wel een beetje rommelig. Vandaag begon met 2x korte slaapjes van 45 min. 's middags is ze dan echt moe en dan maakt ze een lange slaap van 2,5uur. En 's avonds gaat ze nu ook op tijd naar bed. Soms komt ze nog een keer of een paar keer, maar dat is prima. 
Ik denk ook dat de krampjes heel lang roet in het eten hebben gegooid. Het is lastig om in een ritme te komen als je kindje worstelt met ongemak en pijn. Wij kwamen echt in een vicieuze cirkel terecht. Gelukkig weten te doorbreken ?
Met oud en nieuw gaan we ook naar vrienden. Maar ik heb besloten om daar te eten en dan ook weer op tijd naar huis te gaan. Ik vind het het niet waard om van de rel te raken omdat ik perse tot midden in de nacht wil blijven. Bovendien merk ik aan mezelf dat ik het ook echt nodig heb om in een ritme te blijven en aan mijn rust en slaap toe te komen. Dus beetje saai, maar wij gaan eerder op de avond proosten op het nieuwe jaar en het daadwerkelijke moment wordt beleefd aan de binnenkant van mijn ogen haha. Amy slaapt tot nu toe door het vuurwerk heen. Ben benieuwd hoe het dan is?
Veel plezier Juffielies! Lekker er ff tussenuit ?

Terug
Bovenaan