Baby’s geboren in september

Ach jeetje Anemoontje fijn dat er nu zoveel geslapen. Ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt. Vandaag heb ik overlegd met onze huisarts maar die houdt het echt op een half zakje. Hij geeft aan dat het niet per gewicht maar per maaginhoud gaat en hij daar nog niet groot genoeg voor is. Gelukkig gaat het bij ons na het verder omhoog zetten van het bedje (3 boeken nu) goed. Overdag slaapt meneertje nu ook veel meer wat echt fijn is. Hij is nu ook erg verkouden dus hoop dat het daar aan lag. 
Meer meiden bij wie kindlief de fles op den duur weigert? Hier nu al 3 dagen dat hij na zo'n 90 a 100 zn hoofd wegdraaid en de fles verder niet meer wil. Ook niet na het boeren enz. Ik zorg nu wel dat er genoeg in komt, maar wil er ook niet een te grote strijd van maken.
Prikgelukseptember merk je al wat verschil? Hier dacht ik eerst ook niet aan kma, maae hij blijkt het toch te hebben. Wij merkten echt na een paar dagen al verschil en hebben het idee dat het in de afgelopen maand ook nog steeds meer verbeterd. 
Mannen haha. Hier is het net zo. Merk toch dat ik de afgelopen tijd meer heb gedaan (logisch ook aangezien hij aan het werk was). En daardoor beter alle signalen van ons zoontje ken als in honger of slaap of het zat zijn om te spelen enz.

Ja hier toch iets te vroeg gejuicht, een beetje huilen van de pijn in de middag, weinig drinken en veel slapen inderdaad. Vannacht toch af en toe gekeken of het nog goed ging. Maar al met al is het mee gevallen, vanmorgen was ze weer de oude.
Majom ik heb soms wel dat het een geworstel wordt na ongeveer 100ml. Meestal aan het einde van de dag. Maar uiteindelijk gaat het er wel allemaal in, hier is het meer ongeduld denk ik. Afleiden of pauze werkt hier goed.

Vandaag bij de kinderarts geweest. Wij mogen de nexium wel ophogen. Arts vind het vrij heftig door het vele bloeden. We gaan het een week proberen met die hoge dosering en als dat niet lukt wil de arts dat we neocate gaan geven ivm eventuele koemelk allergie. Zelf heb ik daar m'n twijfels over of dat het is, maar ik ga zeker als het na een week niet beter is dat proberen!
Zo'n fijne kinderarts hij denkt echt met ons mee! 
Fijne avond meiden. Wij hopen dat 2020 ons jaar wordt ondanks de geboorte in 2019. Want 2019 was geen top jaar haha! 

Hier nu 1,5 week aan de medicijnen voor reflux en 5 dagen aan de Neocate voeding voor KMA. Ik denk nog steeds dat dit laatste niet is wat hem teistert. Hij weigerde de fles namelijk omdat hij de Neocate echt heel smerig vindt. Dus nu mix ik het met standaardvoeding ?. Heeft helemaal geen nut zo. Maar aangezien de artsen in het AMC er zo op hamerde dat hij goed moet blijven groeien omdat hij anders een maag sonde zou krijgen, vind ik het heel belangrijk dat hij goed blijft drinken.
We hebben nu wel 2 relatief goede dagen achter de rug. Er wordt weer iets meer in zijn eigen bed geslapen en de nachten schuiven weer op richting 0400 a 0500 uur in plaats van 0200. Hij ligt nu ook al de hele avond te slapen ondanks het vuurwerk. Dus dat is fijn.
We blijft hij zo nu en dan hysterisch schreeuwen. Hij krijst het echt uit. Vanavond ook, vlak voor ik hem naar bed bracht. Hij had vandaag overdag redelijk goed geslapen. Was 3 kwartier wakker en had een goede fles gedronken en daarna begon het krijsen. Na een half uurtje troosten heb ik hem in bed kunnen leggen. Je hart breekt gewoon.
Wat Anemoontje ook al zegt, opdat 2020 een goed jaar mag worden. Dat we maar snel mogen gaan genieten van onze kleintjes, dat hebben we allemaal verdiend.
Lieve meiden, een goede jaarwisseling gewenst met veel liefde en geluk in 2020. Bedankt voor jullie steun! 

Wat fijn prilgeluk dat de nachten weer iets langer worden voor jullie. Iedere kleine verbetering is meegenomen.
Iedereen een goede jaarwisseling gehad? Hier schreeuwde onze kleine het uit om 00.00u. Heb dus vooral boven getroost en al het vuurwerk en gezelligheid gemist ? ook in de mist terug naar huis moeten rijden, doodeng. Was zo blij toen we thuis waren rond 2.00u! Thuis moest hij nog even heel hard huilen en toen rustig verder geslapen. Om 7.00u weer paraat maar hebben net nog wel lekker een dutje kunnen doen. 

ben blij dat de gekke dagen er nu op zitten en alles weer "normaal" is. 

hij maakt trouwens ook echt grote sprongen nu, hij maakt veel meer kabaal (gillend kletsen) en wil zijn eigen fles vasthouden?! O nee het gaat veel te snel met mijn kleine mannetje ? 

Gelukkig nieuwjaar lieve mama's ???!
Wij hebben last minute onze plannen gewijzigd gisteren. Amy was onrustig, vriend zielig, hond gestrest en ik doodop. Had er geen zin in om erop uit te gaan naar vrienden, dus lekker thuis gebleven en om 22u gaan slapen ?? Amy sliep door hey vuurwerk heen en kwam pas 3u weer en vanmorgen heerlijk uitgeslapen ? 
Wat een geluk bij ongeluk Anemoontje dat je vriend de verkeerde dosering gaf en jullie er zo achter kwamen dat het daardoor verbeterde ? Hopelijk stopt dat bloed spugen nu gauw.
Prilgelukseptember fijn om te lezen dat er toch wat kleine stapjes vooruit zijn. Op naar meer ☺️ Dat krijsen is zo zielig, dat breekt echt je moeder hart ?
Hier ook nog steeds wel krampjes. Maar gelukkig wel echt groot verschil met eerst. Maar soms ook nog een nare aanval met veel krijsen idd? we spraken gister een moeder die het ook tot 4 maanden wel heeft gehad en dat we nog even moesten volhouden ? andere optie is er ook niet, maar ook hier op naar kramp vrij (en gauw als het even kan?). 
Amy is vandaag door ons sobere oud en nieuw gewoon in haar ritme ? Je mist misschien wat, maar je wint ook weer wat ?

Terug
Bovenaan