Baby’s geboren in september

Dames wij gebruiken dr brown flessen speen 1. Ze doet gemiddeld tien minuten over een fles is dit veel te snel? Om er nou een premature speen op te zetten is wellicht ook overdreven? 

Wij gebruiken nu sinds kort MAM flessen (o.a. bij Kruidvat te koop). Super tevreden over. Siem doet ongeveer 15/20 minuten over een fles van 150ml met speen 1. Drinkt rustig en heeft daardoor minder krampen. We begonnen met Dr. Brown spenen op de Medela flesjes maar dan was hij zeker 30 minuten bezig met toen nog kleine flesjes. Daarna overgestapt naar Avent en dat ging ook goed. Wilde een grotere fles bijkopen maar waren op dus toen MAM genomen. Ga nu helemaal hiernaar overstappen. Hij lijkt die speen graag te gebruiken.
Ook hier doen we echt aan dag- en nacht. Slaapt overdag altijd met gordijnen open. Nu slaapt Siem niet waanzinnig veel gedurende de dag maar als hij echt moe is dan ligt hij in zijn kamertje in een slaapzak (voor mijn gevoel weet hij dat het dan echt slaaptijd is) maar met de gordijnen open.
@ Eefje: Ja klopt, flinke bekkeninstabiliteit maar dat is als sneeuw voor de zon verdwenen na de bevalling. Ik heb daar erg geluk mee gehad. Ik voel me eindelijk weer goed en wandel inderdaad heel wat af. Moet ook wel want we hebben 1 auto dus als mijn vriend werkt is het lekker lopen. Jammer wel van het weer maar goed, tussen de buien door dan maar ;-). Ik knap er zelf ook van op.
@ Juffelies: wij bakeren voor de nacht in (Puckababy) maar overdag in slaapzakje. Wij hebben een zomer en wintervariant van Prenatal maat 56/62 maar ze hebben ook kleiner. Hartstikke tevreden over.
Goed, de kolfsessie zit er weer op hier, Siem heeft gedronken en ligt weer te slapen. Hopelijk hebben jullie een goede nacht!

Gisteravond voor het eerst gekolft. Helemaal trots als je dan gelijk een goede fles vol hebt haha. En daarna toch ook wel echt een mijlpaal dat papa zijn eerste flesje kon geven. Kunstvoeding is helemaal niet weer aan de beurt gekomen want Amy heeft daarna doorgeslapen tot 5u en daarna weer tot net 10uur????
Ik weet niet of het puur toeval is maar zeker de moeite waard om te kijken of dit beter voor ons werkt in de avond/nacht. 
We voelen ons nu echt uitgerust. Gekke gewaarwording ??

Ladyj wat fijn zeg dat kolven gelijk gelukt is en zo’n top nacht!! Heerlijk. Bij mij lukt kolven nog niet echt, kreeg 50 ml terwijl ze als ze drinkt volgens mij meer binnen krijgt (te zien aan wat ze uit spuugt ) 
Iemand trouwens goede tip tegen het spugen? Gister echt 4 keer shirt moeten verschonen en vanochtend was het helemaal feest, denk dat ze alles uitgespuugd heeft. Het boeren gaat ook niet zo goed, hoe doen jullie dat?
Bij ons is het speentje eindelijk gelukt, nu slaapt ze dus overdag en ‘s nachts wat minder haha. Achja we moeten er maar aan wennen. 

Liesforum: heb je het bedje met hoofdeind al omhoog? Bij ons hielpen handdoeken niet onder het matras er liggen nu hout blokjes onder de poten. 
verder ben ik gaan afkolven omdat ik en veel productie had en hoog toeschietreflex nu in de dr brown fles krijgt ze de borstvoeding en drinkt ze rustiger en minder verslikken. 
Verder time ik altijd de tijd voor de boertjes want soms zit je voor je gevoel een kwartier en ben je pas 5 minuten verder. Bij ons vind ze het lekker op je borst schouder te hangen en meestal alleen te lopen stil zitten niet. Speentje werkt soms ook.
Bij ons spuugt ze ook meer als ze aan het poepen is en ook verschoon ik er dan niet direct maar zeker pas na een uur anders komt direct alles eruit. Inbakeren helpt ook wel hoe stiller ze zich houdt hoe minder spuug maarja dat doe je alleen snachts!

Ja zeker blij mee. Soms dan ben je aan het pionieren en uitproberen en dan lukt er weer wat en dan ben je blij hè ?? ik heb een foto gemaakt als memory dat ik een fles vol had voor in het foto album haha. Wel lastig als het niet lukt zeg. Ze zeggen dat masseren, warme washand of foto's en filmpjes van (huilende) baby's of je eigen baby kan helpen? 
Mijn borsten waren dit in ieder geval niet gewend dus vanmorgen was ik een grote melk lekkage?
Met spugen heb ik niet echt goede tips. Hey is hier zo wisselend. Vaak maar spuugdoekje erbij als ze gaat boeren. Veel en lang rechtop. Ook de draagzak gebruik ik nu meer. Speentje? En ik weet niet of die bandana kwijlslabbetjes al kunnen/ mogen. Naast dat ze super cute zijn, kunnen die misschien ook de eerste spuug opvangen. Dan hoef je die alleen maar te vervangen en niet het hele shirtje. En wij hebben ook de co sleeper goed schuin staan. Vrienden van ons hadden 2 bakstenen onder het hoofdeinde gedeelte gezet. Dan staat je ledikant ook goed schuin

Terug
Bovenaan