Baby’s geboren in september

Volgende week mogen we weer naar de kinderarts maar de Neocate voeding zit me niet lekker. We gebruiken het nu een week en hij blijft weigeren, tenzij ik het 3 om 3 (180 cc) meng met standaard voeding. Gister avond veel huilen, krampen, vieze scheetjes en al sinds de start met Neocate niet meer gepoept.
Om 2200 uur standaarsvoeding gegeven met omneo comfort en een zetpil. En na hoor. Om 02.15 brullen, 3 kwartier lang. Om 03.00 uur een ware poepexplosie (voor de beelddenkers, jep, echt een explosie). Na een fles doorgeslapen tot 07.30. Dat heeft hij nog nooit gedaan. We hebben alle drie sinds zijn geboorte niet zo lang geslapen.
Nu ligt hij ook alweer in zn bedje sinds 08.45, bijna 1,5 uur dus. Rust lijkt weer terug te komen. Maar naar mijn mening niet door Neocate. Misschien kinderarts maar even bellen in plaats van een week afwachten..

lief minni! hopelijk kan ik dat ook nog als ik weer werk. Gelukkig ben ik geen chirurg met zulke nachten zeg. 
Prilgeluk: jullie geven toch ook nexium? 
heb je nog voor het eerst die omneo comfort gegeven of al vaker? Wij hadden laatst ook zetpil gegeven 6 uur geslapen! Was ook al weken niet gebeurt. 
wij geven gelukkig forlax dus gelukkig 2 poep explosies per dag. Dat zorgt wel voor nooit krampjes. 

Anemoontje wij geven omeprazol tegen reflux. Omneo comfort gaven wij in t begin tegen krampjes maar zijn daar rond week 12 mee gestopt. Toen begon, bedenk ik me nu, ook de ellende en onrust weer. 

Gelukkig nieuwjaar meiden! Hier een rustige nacht gehad, zelf om 11 uur gaan slapen haha. Siem heeft prima door het vuurwerk heen geslapen. 
Hier kijk ik ook met verbazing naar alle ontwikkelingen van de laatste weken. Hij groeit zo ongeveer de kinderwagen uit, maat 62 past niet meer, eet fruit- en groentehapjes, pakt het liefste ook zijn eigen fles of worstelt met mijn hand totdat hij zijn zin krijgt ;-), gezellig kletsen en roepen. Ondertussen nog steeds geen rollen hier, hij heeft er geen zin in. Probeert het wel maar nog zonder succes. Al met al een tevreden ventje die alles prima vindt zolang hij maar eten krijgt ;-). Het enige wat ik wel eens lastig vindt is het bijna niet slapen overdag. Hij heeft vorige week wat dagen gehad dat het heel goed ging maar die fase is voorbij. En als hij wakker is, moet ik nu wel in de buurt blijven. Het lijkt erop dat hij door krijgt dat ik soms niet in dezelfde kamer ben..
@LadyJ: man-flu is het ergste op deze wereld ;-)
@Prilgeluksept: hopelijk hebben jullie met die goede nacht ook een beetje kunnen slapen? Ik zou inderdaad bellen, hoe sneller antwoord hoe beter en hopelijk kunnen jullie deze trend doorzetten!
@Anemoontje: misschien heb je het wel eens gedeeld maar slaapt jullie dochter op haar buik? Anders zou je dat ook eens kunnen proberen in de nacht. Wellicht heb je dit allang een keer gedaan hoor maar wie weet helpt het (bij jullie was ze al aan het rollen toch)? Siem slaapt bij ons nog steeds niet geweldig gedurende de dag maar als ik hem 's middags op zijn buik leg dan kan hij sporadisch wel eens lang achter elkaar slapen.

Mariekesep: ik probeer het wel vaak op dr buik, maar ze wilt dat gewoon niet. Ze moest eens weten hoe fijn dat voor haar is met het zuur! Soms slapend als ik er weg leg lukt het wel. Hier wordt alleen gerold op bed verder op harde ondergrond geen beweging in te krijgen.
heb wel eens er aan gedacht hoe je een baby kan leren op z'n buik te slapen haha. 

Bij ons wordt ook op de buik geslapen. Hij weet niet eens hoe het moet op zn rug. Ook in de kinderwagen slaapt hij op zn buik, misschien kun je dat ook proberen Anemoontje. Reacties op straat zijn heel grappig als mensen in de wagen kijken en een achterhoofd zien. Desnoods in de wagen in de huiskamer, op haar buik in slaap wiebelen. 
Probleem is wel dat tummytime hier niet favoriet is, omdat meneer boos wordt omdat hij denkt dat hij moet slapen haha. 

Joepie, net mijn ouders gebeld en willen oppassen dit weekend een avond en nachtje ? kwam door jou op het idee minni.. voor de kerst wel 3 dagen gewerkt en toen weer 2 weken vakantie, maar na dit weekend is m'n verlof echt echt echt afgelopen. Dit weekend dus maar eens lekker uiteten, vroeg naar bed en uitslapen ?? ZIN IN! 

[quote quote=10279173]Volgende week mogen we weer naar de kinderarts maar de Neocate voeding zit me niet lekker. We gebruiken het nu een week en hij blijft weigeren, tenzij ik het 3 om 3 (180 cc) meng met standaard voeding. Gister avond veel huilen, krampen, vieze scheetjes en al sinds de start met Neocate niet meer gepoept. Om 2200 uur standaarsvoeding gegeven met omneo comfort en een zetpil. En na hoor. Om 02.15 brullen, 3 kwartier lang. Om 03.00 uur een ware poepexplosie (voor de beelddenkers, jep, echt een explosie). Na een fles doorgeslapen tot 07.30. Dat heeft hij nog nooit gedaan. We hebben alle drie sinds zijn geboorte niet zo lang geslapen. Nu ligt hij ook alweer in zn bedje sinds 08.45, bijna 1,5 uur dus. Rust lijkt weer terug te komen. Maar naar mijn mening niet door Neocate. Misschien kinderarts maar even bellen in plaats van een week afwachten..[/quote]
Neocate is zeer licht verteerbaar en niet poepen voor een bepaalde periode hoort erbij. Waarschijnlijk komen de krampen door het mengen en/of de overgang. Ik zou of Neocate alleen geven of alleen de andere voeding. Kans is dat als het bijv. Puur reflux is is dat Neocate het erger maakt omdat het heel dun spul is. Aan de andere kant kan reflux ook komen door een allergie. Wat je ook kunt doen is de Neocate indikken met JBPM(puur) of Gelilact. 
Nexium kan trouwens ook zorgen voor hevige krampen..

Terug
Bovenaan