Baby’s geboren in september

Gelukkig nieuwjaar meiden? Hopelijk voor anemoontje en prilgeluk dit jaar snel verbetering, gun het jullie zo!! 

Bij ons is de rust nog niet helemaal teruggekeerd. Onrustige nachten, wat meer huilen, veel poepluiers en krampjes denk ik. Denk toch wel een ontwikkelingssprongetje want ik zie wel veranderingen. Ze draait nu echt bijna om van rug naar buik, benen zijn sterk genoeg maar hoofd meekrijgen lukt niet haha. Ze vindt mensen zo interessant dat ze bij het volgen dan bijna omdraaid? Ze was altijd al sterk in de benen maar nu nog meer, verschonen is erg lastig want ze gaat in de brug staan of duwt zichzelf omhoog al lachend? entertainer is het wel ons meisje. Ze is naast vrolijk ook echt wel meisje met eigen willetje beginnen we steeds meer te merken. Kan echt boos worden en om aandacht vragen met een huiltje en dan lachen als ze je ziet. Clowntje.
Kan niet geloven hoe snel het allemaal gaat, gister alweer drie maanden oud! En vandaag begonnen met werken, vond het eigenlijk wel fijn?

Hello ladies,
iedereen een prachtig, gezond 2020!
Hier alles goed. De overgang vh oude naar nieuwe jaar verliep prima, en was een avond/nacht zoals anders. We hadden vrienden over de vloer met kids en die gingen 00:30u naar huis. Verder niet zoveel van het vuurwerk gemerkt, want wij wonen heel rustig en niet in een woonwijk. Op nieuwjaarsdag heerlijk stuk gewandeld met ons hele gezin en daarna oerknus ergens warme chocolademelk/koffie etc wezen driinken met kaasplankje en bitterballen.. hmmmm...
Mevrouw zit net als die van jullie in een grote ontwikkeling, zo leuk! Je ziet zo mooi hoe het grijpen, pakken en aanpakken van dingen zich ontwikkelt. Van grove naar fijnere motoriek. Ze wordt ook veel 'steviger' qua bewegingen, haar hele 'zijn' ed. Dat hele slappe van het begin is eraf. Ze kan fysiek meer hebben. 
Ook draait ze regelmatig met haar hoofd tijdens het drinken. De hele wereld wordt steeds interessanter.. ? Dan floept ze de speen er weer uit om vervolgens een jengel tussendoor te gooien en weer gulzig verder te drinken.. zich dan weer verslikt of weer begint te draaien dan weer paar minuutjes onverstoorbaar drinkt tot ze één van haar zussen hoort en woeps.. daar gaat het hoofd weer.. haha.
Ze wil zich nu in deze sprong ook extra veel bij ons zijn of in het zicht hebben. Soms leg ik haar in de box en zodra het achterhoofd ook maar 1mm het boxkleed aanraakt trekt ze een pruillip van hier tot Tokyo (waar ik vreselijk om moet lachen) en nog voor ze volledig in protestmodus schiet til ik haar meteen weer omhoog en met de zich al vormende tranen in haar ogen, die nog net niet de oogkassen zijn uitgerold, krijg ik dan weer een hele brede lach... ??? Lekker ding.. ? Dus dan weer even in het stoeltje erbij of lekker erbij op de bank en beetje extra houvast in een voor haar weer veranderende wereld.
Hier verder nooit meer last van krampjes wat ik zo bij anderen lees. Geen idee waar dat mee te maken heeft. Ze zit in elk geval heel lekker in haar vel en wij ook. De oudsten zijn uit logeren en wij zijn met z'n drietjes gisteravond gezellig uit eten geweest. Dan zit ze lief bij ons op schoot om zich heen te koekeloeren en speelt en slaapt vervolgens in de maxi cosi. Ik heb wel vrij pittig gegeten.. dus hoop niet dat dat nu wel voor krampjes zorgt! ?
Ik geniet ontzettend! En ook de oudsten zijn zó gek met haar en 'gingen haar heel erg missen' tijdens het logeren.. ?
Voor iedereen die bijna aan het werk gaat: veel succes/plezier! Mij deed het echt weer goed wat meer onder de mensen te zijn, maar ik begrijp het ook volledig wanneer je er wat tegenaan hikt. Soms voelt het wat dubbel in het begin.
Ps: Marieke, ik slik normaliter vitamine C van de reformwinkel, iets met ortho in het merk. Maar laatst even eentje uit gemak in de super gehaald van Unipharma. Ik zorg altijd wel dat het vitamine C is in de vorm van ascorbinezuur. De beter opneembare variant.

Oh Eefje wat een heerlijk positief verhaal om mee wakker te worden. Fijn dat jullie zo genieten. 
Wij hebben niet eens meer het idee dat we leven. Nacht 2 op rij van 00:00 tot 07:00 geen slaap. Zelfs 1,5 uur laten huilen (niks voor mij), maar het lichaam kon niet meer uit bed komen. Snap er niks van hoe het kan. Overdag was ze laatste 2 dagen zo blij en niet gehuild! Heel apart. 

vandaag maar cb bellen wellicht tips. Werken kan zo nooit voor me gevoel!

Hier loopt ook alles prima. De ontwikkelingen zijn zó leuk. Alleen hier ook zodra we uit zicht zijn komen er gilletjes en pruillipje. Als we dan niet snel genoeg bij hem zijn, komen er dikke tranen bij. 

Hij begint steeds beter te grijpen, handjes in de mond zijn favoriet en af en toe gaat een speeltje ook die kant op. Binnenkort beginnen met de hapjes,  heel veel zin in en meneer is er duidelijk klaar voor.  

Slapen was afgelopen dagen drama. Zodra hij in bed lag en wij weg gingen begon het brullen. Gisteren kwam ik er achter wat het was; het was de donker op de kamer. Nachtlampje extra aan gedaan en poef, meneer sliep. Tevens voor de eerste keer in de slaapzak ipv ingewikkeld. Ging heel goed, gelukkig! 

Leuk Juffielies dat ik je geïnspireerd heb ? Klinkt als een topplan!
Anemoontje wat lijkt me dat ongelooflijk zwaar, misschien zit ze toch in de vierde sprong? Dat er weer allemaal dingen samen komen? Ik hoorde van vriendinnen dat dit de heftigste is met slecht slapen en huilen. Wist je maar wat het was hè dat zou al een hoop schelen.
Ik zie jouw clown ook helemaal voor me liesforum ? vind het zo leuk dat ze allemaal op een andere manier ontwikkelen. Die van ons ligt nog heel kalm, niks rollen of bruggen tijdens het verschonen, maar kan wel al goed speeltjes pakken en gericht in het mondje stoppen.
Alles gaat in en om de mond hier haha, misschien is het hier ook al tijd voor hapjes Tasja.
Lijkt me ook fijn om zo te wonen Eefje, wij wonen nu in de stad, op zich op een mooie  rustige plek aan water maar op 1 minuut lopen zit je in de drukte. Wij zijn nu heel erg aan het zoeken naar een leuk dorp om in te wonen. Ruim 10 jaar in de stad gewoond, was leuk, maar nu weer behoefte aan ruimte en natuur.
Ik merk dat ik zelf een beetje aan mijn kleine vastgeplakt zit. Werken doe ik nu in het weekend en op de vrije dag van mijn man want ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om haar weg te brengen ? Oeps.... Weekendje zoals jij Juffielies lijkt me echt heel fijn maar ik heb nog onvoldoende vertrouwen in anderen om haar daar te durven laten. Ik hoop maar dat dit vanzelf een beetje voorbij gaat want dit is helemaal niet de bedoeling ? Als ik al een paar uurtjes van mijn kind weg ben, heb ik daar echt moeite mee. Ik probeer dan zo snel mogelijk weer naar huis te gaan ? Klef hè? Herkenbaar voor anderen? 

[quote quote=10279456]Oh Eefje wat een heerlijk positief verhaal om mee wakker te worden. Fijn dat jullie zo genieten. Wij hebben niet eens meer het idee dat we leven. Nacht 2 op rij van 00:00 tot 07:00 geen slaap. Zelfs 1,5 uur laten huilen (niks voor mij), maar het lichaam kon niet meer uit bed komen. Snap er niks van hoe het kan. Overdag was ze laatste 2 dagen zo blij en niet gehuild! Heel apart. vandaag maar cb bellen wellicht tips. Werken kan zo nooit voor me gevoel![/quote]
Waar slaapt ze? Hebben jullie iets veranderd? Hoe zien de slaapjes er overdag uit? Hoeveel slaapt ze?

Gelukkig nieuwjaar allemaal. Dat het maar een top jaar voor iedereen mag worden en in het bijzonder rust voor Anemoontje en Prikgelukseptember. 
Hier is de jaarwisseling goed verlopen. We vierden het met meerdere buren bij onze overburen en daar hadden we op een computerscherm onze slapende zoon die lekker op bedje lag. Hij sliep wel wat onrustiger dan normaal, maar het ging wel goed.  
Volgens mij zitten wij ook in het begin van sprong 4. Steeds lastig met de fles en wat hangerig en huilerig. Hij wordt ook veel wakker snachts voor een speen. Ik ben benieuwd of dat wat beter wordt als hij eind van deze maand wat rijstebloem in zn fles mag.

@Anemoontje Volgens mij is het hier ook wat angst voor het donker. Misschien is een nachtlampje de oplossing? Roep maar wat.
@Majom Hier ook begonnen met rijstebloem,  maar helaas maakt dat 0.0 verschil. Meer ouders die dit al doen?

Terug
Bovenaan