Baby’s geboren in september

Hier gister eerste dagje kdv gehad. Ook al ga ik nog niet aan het werk (ben door alle ellende nog niet in staat voor de klas te staan) gaan we wel al beginnen met 1 dag naar de opvang. Hij heeft het goed gedaan, dus dat vind ik heel fijn. En ik vond het zelf heerlijk om boodschappen te kunnen doen zonder krijsende baby in de wagen.
Zonder het te willen jinxen kan ik zeggen dat het hier sinds maandag in ieder geval beter gaat qua humeur. Slapen doen we nog steeds niet zonder hulp maar hij is in ieder geval iets meer tevreden als hij wakker is. Het overdag eindeloos krijsen lijkt voorbij. Nu nog slapen Snachts!
Misschien kunnen jullie met mij meedenken. Op dit moment slapen we overdag volgens droomritme. Wanneer in zn bedje slapen lukt, slaapt hij daar en de rest in de wagen of bij mij. Hij kan max 90 minuten wakker zijn tussen 2 slaapjes maar vaak is het bij 75 minuten al op. We slapen - verschonen - voeden - knuffelen - spelen - slapen. Iedere dag gaan we wandelen in de namiddag omdat dit slaapje moeizaam gaat. We zorgen ervoor dat hij overdag slaapt volgens een schema dat we hebben gebaseerd op een droomritme schema. Na vaak de tip: 'laat het los' heb ik dat geprobeerd dan is echt het einde zoek en wordt er veel gehuild en minder geslapen. Worden we beide niet gelukkig van. Hij is 16 weken, bijna 7 kilo en 66 cm lang. Nu gaat het globaal als volgt:
07.00 180 cc + 6 + jbpm
08.30 - 10.15 slapen
10.30 180 cc + 6 + jbpm
11.45 - 14.15 slapen
14.30 180 cc + 6 + jbpm
16.00 - 17.00 slapen
18.00 180 cc + 6 + jbpm
18.30 slapen 
22.00 dreamfeed 180 cc + 6 + jbpm
Vervolgens slaapt hij direct door. Om 03.00 uur horen we hem even maar slaapt hij wel weer door. Vanaf 05.00 uur heeft hij ons nodig voor zijn speentje. Tot 06.00 is het dan goed te rekken maar daarna wordt het lastig. Dit is natuurlijk al beter dan vorige week. Maar het blijft slopend om om 03.00 uur wakker te worden en vanaf 05.00 uur wakker te zijn. 
Ik weet dat er meer mensen zijn die hun kindje vanaf 1900 uur in bed leggen. Op zich is 12 slaapuren snachts ook helemaal niet gek bedacht. Maar hoe zien jullie dagen overdag er dan uit? En maken jullie je kindje om 22.00 uur nog wakker voor een dreamfeed?
Er wordt aangeraden kindjes vanaf 4 maanden ongeveer 3 slaapjes overdag te laten doen, omdat je uiteindelijk van 3 naar 2 slaapjes gaat en daarna naar 1 lange middagslaap. Wellicht denken jullie: mens laat los die theorie, maar het is mijn enige houvast. Als ik de theorie namelijk volg, en hem overdag precies laat slapen wat hierboven staat, heb ik een blije baby die in de ochtend en de middag zonder tranen naar bed gaat (namiddag ander verhaal, daarom wandelen). Houd ik hem wakker, dan is hij oververmoeid, krijst hij het huis bij elkaar (kan dat wel gerust 2 a 3 uur volhouden zonder in slaap te vallen) en wordt hij snachts nog veel vaker wakker. 
Dus concreet is denk ik mijn vraag bij welke mama's hun kindjes ook slapen van 1900 tot 0700 en hoe de slaapjes overdag en de voedingen overdag en snachts eruit zien?

@prilgeluk goed dat je aangeeft dat dit voor jou werkt en loslaten niet!! 
Ik heb wel een dochter die van 20 tot 7 slaapt alleen helaas houd ik de slaap totaal niet bij. Ze slaapt overdag soms goed soms niet.

Overigens was ik donderdag bij de jeugdarts en die zei bij ongeveer 4 maanden mag je flesje laten vallen. Dus 4 x 180 cc, als je er dan steeds 4 uur tussen laat kom je wel op voedingen om 7, 11, 15 en 19. Ze zei als ze dan 's nachts komen 90 cc geven. Als je dit volgt heb je dus ook 3 slaapjes overdag☺️ En hopelijk geen oververmoeide baby. Exact slaapritme heb ik dan niet voor je, maar de wakkertijd is bij 4 maand dacht ik nog steeds 90 min. 

@anemoontje wat pittig zeg zulke nachten, zou idd die slaapregressie kunnen zijn. Maar weet niet of oorzaak jullie uit maakt, snap dat je gewoon wilt slapen. Heb je al op je werk besproken hoe het gaat? 

@ladyj ik ben eergister voor het eerst geweest en was idd ook heel vermoeid? Maar helaas had mijn vriend niet hetzelfde als die van jou, hij vond het heel relaxt. En ze had vet veel geslapen overdag opeens, dusja hij had alle tijd van de wereld?
@juffielies herkenbaar met de vakantie. Wij denken ook steeds we gaan naar de waddeneilanden lekker fietsen lijkt ons zo leuk. Maar warme landen lijkt ons ook heerlijk haha. Wij wonen overigens op de veluwe en is hier zeker prachtig in de zomer?

Ons mannetje heeft geen vaste slaaptijden. Wanneer hij moe is slaapt hij in de box, maxicosi, op de arm etc. Het enige vaste slaapje in bed is die meteen na de eerste voeding. Al lijkt die nu te verschuiven. Hij ging altijd meteen slapen dan maar is hij nu erg wakker dus ik denk dat daar een uurtje tussen moet. Aan het eind van de middag slaapt hij vaak ook wat langer aan 1 stuk. Verder zijn het korte slaapjes tussendoor. Hij krijgt nog een late voeding maar dat vind ik helemaal geen probleem omdat hij daarna meestal tot 8 uur de volgende ochtend doorslaapt. Ik ben zelf een avondmens dus ik zie die late voeding niet als nachtvoeding. Lekker voeden en knuffelen en dan tegelijk naar bed. 

Prilgeluk hier gaat het meestal als volgt; 
7.00 fles (alle flessen 180cc + 6 gaan vaak zo'n 2 per dag op, de rest niet) 
8.00 naar bed. Of 1 lang slaapje tot zo'n 10.00u of tot 9u en dan gaat hij rond 10u nog een half uurtje naar bed
10.30/11.00 fles 
12.00 naar bed of in kinderwagen slapen. Hoe lang dit duurt is altijd heel wisselend. Meestal een uurtje slapen denk ik of zo..
14.30/15.00 fles
16.00/16.30 naar bed. Het "moeilijke" slaapje. Wil hij ook heel graag bij ons op de arm slapen. In bed meestal 3 kwartier slapen, bij ons op de arm zo'n 1.5u
18.30 fles
19.00 naar bed. De ene keer zonder morren, de andere keer 5x terug voor speen/troosten 
22.15 fles en daarna meteen verder slapen tot 7.00u 
ik denk dat we dus best veel overeenkomsten hebben... onze zoon is 4 maanden nu

Prilgeluk wij hebben alle 5 voedingen voor 19:00. Rond 6:30, 9:30, 12:30, 15:00 en 18:00. Tussendoor 4 slaapjes sinds een paar dagen allemaal in bed van 1.5 uur en het laatste slaapje is moeilijk meestal 45-60 minuten. Gaan hier nooit zonder morren! Kost ongeveer 10-15 minuten voordat ze slaapt. Tussendoor na slaapcyclus speentje teruggeven. 
Hier zitten nog wel behoorlijke uitlopers tussen afhankelijk van hoe ze slaapt, dat is toch wel iedere dag anders. Soms wordt ze pas om 7:00 wakker, soms eerder dan 6:00. Onze "regels" zijn dat ze niet voor 06:00 uit bed komt, om 19:00 er weer in ligt en dat er minstens 2.5 uur tussen voedingen zitten. 
Ik weet niet of je hier wat aan hebt want onze dochter heeft dit ritme grotendeels zelf zo geregeld. Hoewel alles wel beter ging toen ik haar na maximaal 90 minuten in bed ging leggen, eerder miste ik toch wel de vermoeidheid.
Juffielies k denk ik dat ik er gewoon een keer doorheen moet ? Ik vind het ook heerlijk hoor om af en toe alleen aan mijzelf te denken. Wij zijn ook al voor de zomer aan het kijken, waarschijnlijk gaan we voluit Family life, vakantiehuisje op de Veluwe of Waddeneilanden, misschien in de Ardennen of Duitsland ☺️ Lekker wandelen zwemmen en fietsen met die kleine.

Hoi prilgelukseptember,
ons ritme is eigenlijk een beetje hetzelfde, alleen ons middag slaapje is een stuk korter. Yara is 4 maandjes en 6,5 kilo
07.00 180+6, 09.30 slaapje 45min
11.00 180+6 12.30 slaapje 45min
14.30 180+6 15.30 slaapje 45min
18.30 180+6 19.30 naar bed
22.30 210+7, half uurtje wakker en naar bed
dan word ze vaak rond 5 uur wakker, ene keer helpt de speen en andere keer moet ik haar 60+2 aanbieden. 
Wil nu de fles van 1830 als 210 aanbieden en rijstebloem aan toevoegen en dan hopelijk de voeding van 2230 weg laten vallen langzaam.
groetjes!

Lisapisa er wordt bij jullie overdag inderdaad minder geslapen maar zo te zien kan ze ook veel langer wakker zijn. Dat lukt bij ons echt niet.
Juffielies wij hebben inderdaad veel overeenkomsten alleen wordt er bij jullie om 12.00 uur een uurtje geslapen, tot 13.00 dus. En in de namiddag vanaf 16.30. Dat redt hij bij ons nooit, zolang wakker te zijn.
Wel goed om te weten dat we naar 4 volledige voedingen mogen. Misschien dat we dan gewoon vanaf 4 maanden (de 13e) een papfles maken om 19.00 uur en dan niet meer wekken. Zelf laten komen voor een kleine nachtfles en hopen dat hij dan tot later kan slapen dan 05.00 uur. Hij slaapt vandaag in ieder geval weer goed overdag dus komen wij overdag tot rust. Straks een verjaardag van mijn schoonvader. Ben ontzettend benieuwd hoe hij het daar gaat doen.

Terug
Bovenaan