Baby’s geboren in september

Ik kan hier ook niet wachten tot ik een papfles kan geven...ik geef volledige borstvoeding en dat gaat heel goed. Alleen waar hij voorheen 1x 6 uur achter elkaar sliep komt hij nu vrijwel echt elke 3 uur... Dit houd in dat ik snachts minimaal 2 keer eruit ga voor borstvoeding (hierna slaapt hij wel weer grlijk)...
Ik merk nu dat het mij langzaam steeds meer energie kost snachts... verder hebben wij overdag een vrolijk kereltje dat 2x ongeveer 45 min slaapt en 1x ongeveer 1,5 uur

Prilgeluksep:
Hier moeder van 2 jongens. 1e totaal geen goede slaper als baby, nu een vrolijke peuter van 3 die slaapt van 19.30uur-07.15uur (om en nabij) en tussen de middag vaak nog n uurtje. (Als baby waren we blij als hij 2x n uurtje sliep overdag, sliep 's nachts van 19.00-6.30uur, tot 9 mnd nog n flesje tussendoor) werd zelf erg onzeker van t weinig slapen, had ook veel aan een ritme en vond t fijn om houvast te hebben.
Onze baby van bijna 4 maanden, 6.5kilo en 65cm is daarin tegen een echte slaapkop (als hij maar in zn bedje ligt, slaapt veel korter in de wagen o.i.d.) Super tevreden baby, maar geeft weinig om zijn melk.. 
7.30uur wakker maken, 150cc +5 (drinkt vaak maar 110/120cc)
8.30-11.00 slapen
11.00 180cc +6 (niet altijd leeg)
12.15-14.30 slapen
14.30 180cc +6 (niet altijd leeg)
16.00-17.00 slapen
18.15 180cc +6 (niet altijd leeg)
18.45-7.30uur slapen.
Soms tutje rond 05.00uur, maar lang niet altijd. Slaapt in puckababy. 
Wij zijn al vrij snel overgegaan naar 4 flessen. Onze vent doet t er goed op en sliep onrustig als we m wakker maakten om 23.00uur voor nog n fles en liet overdag nog meer staan.. hij kan echt nog niet langer wakker zijn dan 1,5uur overdag. Als hij te 'laat' in bed ligt slaapt hij slechter. Dit merken wij ook op het KDV.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.. 

Joehoe, we hebben een roller! Madammeke rolt sinds vandaag op haar buik! Andersom lukte al maar nu is ze ook fanatiek met de andere kant op! Het lukt nog niet elke keer, dan lukt het net niet door te rollen over het onderste armpje. Maar nu ze het het min of meer doorheeft kan ons nieuwsgierig aagje al die interessante dingen om zich heen opeens veeeel dichter naar zich toe halen. Hihi. Wel weer even in de smiezen houden in bedje. Ze ligt wel 'vast' met de slaapzak nog.
Hier overdag na 1,5-2 uur weer toe aan slaapje. 's Ochtends en 's middags slaapt ze vaak wel 1-1,5 uur. En aan het begin vd avond een slaapje van 30-45 minuten. Nu rond 22:00-22:30u laatste fles. Die geven we met schone luier in haar slaapzak. Daarna valt ze eigenlijk meteen in slaap en leggen we haar weg. We zitten in vakantieritme: 's ochtends is ze nu wakker rond 09:15-10:30u. Maar maandag gaan we weer terug naar 07:30u. Dan schuift de avondfles ook weer naar voren. 
Wij zijn ook al aan het kijken voor de vakanties! Waarschijnlijk een weekend Londen - voorjaarsvakantie Frankrijk en in de zomer Kroatie/Zwitserland. Heb er al zin in! Waddeneilanden vind ik ook altijd heerlijk!
Fanatieker sporten ga ik ook weer mee beginnen. Buikspieren gesloten, gewrichten weer aardig stabiel en de hardloopschoenen afgestoft.. ? Ik ga beginnen met 4x per week na de eerste kolfbeurt 's ochtends een rondje van 15 min te doen. Even weer kalm opbouwen. Daarnaast weer wat krachtdingen doen. Ik heb me voorgenomen nog 8 weken te kolven, t/m week 24. Dan is ze 6 maanden. Daarna zie ik het wel of ik het nog kan/wil opbrengen, al dan niet gedeeltelijk. 

Misschien een suffe vraag maar wat doe je als je baby eerder wakker wordt? Hier is hij ongeveer 1.5 uur wakker, inclusief verschonen en voeden en dan slaapt hij vaak 45 min. En enkele keer 1.5 uur.  Dat betekend dus dat het totaal ongeveer 2 uur en 1 kwartier duurt. Ik laat hem vaak liggen tot 2.5 uur maar twijfel altijd of ik dan alweer van voor af aan begin, of ik hem uit bed moet halen, langer moet laten liggen... vaak doe ik gewoon rustig aan verschonen en dan toch maar weer voeden (bv) maar ik kom vaak niet tot 3 uur ertussen.. soms zelfs maar 2 uur. Hij is wel echt wakker na zijn slaapjes. Mijn man zegt dat ik moet leren hem wat meer te negeren ? 

Heeft hij dan honger omdat je hem meteen weer aanlegt als hij wakker wordt..? Ik kolf alle voedingen en houd echt om de 3-3,5 uur aan qua voeding. Is natuurlijk niet hetzelfde als direct uit de borst. Maar als ze eerder wakker is en het is nog niet tijd voor de fles dan speelt ze gewoon nog even lekker in de box. Ze geeft dan ook nog geen hongersignalen af. Op zeker moment zie ik wel dat ze weer trek krijgt en warm gauw de melk op. Ik geef nooit eerder de fles, als ze eerder wakker wordt, tenzij ze heel duidelijk honger zou krijgen.

@Prilgelukseptember
Overdag langer wakker houden zorgt juist voor slechtere nachten. Niet aan te raden dus. Hier een zoontje van 17 weken en precies hetzelfde als bij jou hoor...lang niet alle babys slapen al door op die manier!
Ons schema:
0600/0700 wakker + fles 150+5 
Rond 0800 weer op bed en vaak slaapt hij maar 45 minuten, soms 1.5u
10.00/11.00 flesje
Rond 12 op bed en ook 45 min/1.5u slapen 
13.00/14.00 flesje
Rond 15u slapen 45 min
16.00/16.30 klein flesje
45 min slapen
18.30 flesje en op bed rond 19u
Dan rond 22u droomvoeding en hij is vaak om 2 uur wakker en om 5 uur. Nu ook ziek dus dat helpt de boel niet. Ik lig meestal al vroeg in bed en mijn vriend doet dan de droomvoeding. Dan heb ik al paar uur gehad als het 2u is. 
Helaas is het niet anders. Je kunt het niet afdwingen. Rijstebloem geprobeerd, maar dan zijn de nachten alleen maar nog onrustiger 

Hier zaten wij ook op 5 flessen van 180. Houden een wakker tijd aan van 75 minuten en smiddags een langer slaapje. Verder slaapt ze 3 keer in bed overdag. 

snap er niks van laatste dagen wordt hier nauwelijks meer gedronken. Soms met mazzel 120, maar met pech 80. Ik heb dus om haar toch meer binnen te laten krijgen gister 7 flessen geveven! Nachten zijn nog steeds drama nu 3 nachten niet geslapen en overdag gaat als een zonnetje ook niet huilen oid. Inmiddels beetje ten einde raad. Wil niet werken zo!

prilguk zitten jullie nog aan de neocate? Ik twijfel toch misschien ook maar dat te gaan gebruiken. Alleen ben ik bang dat ze het niet lust pepti vond ze ook niks en weinig resultaat. Net voeding iets minder ingedikt in de hoop meer drinken, maar maakte niks uit plus nog bizar veel gespuugd ookz

Terug
Bovenaan